19 aprilie 2024
ActualitateSecretul rusinos al Bacaului / Soseaua de ocolire a adevarului

Secretul rusinos al Bacaului / Soseaua de ocolire a adevarului

Marele secret s-ar putea devoala in doar doua cuvinte: nu exista. Cum o asemenea lipsa dadea ca dracu”, administratia lui Romeo Stavarache a recurs la un siretlic. A luat o varianta ocolitoare prin comuna Letea Veche, limitrofa municipiului Bacau, si a botezat-o pompos centura. Varianta ocolitoare, de 18 kilometri, cu doua sensuri de mers, fusese facuta in timpul guvernarii PSD. Aceasta este marea centura ocolitoare pe care se desfasoara in prezent tot traficul greu. Nu numai masinile mari, care vor sa ocoleasca Bacaul, ci si cele care vor sa intre in oras trebuie sa faca acest ocol. Motivul este simplu. Podul de peste Bistrita, care permitea intrarea in oras este in reparatii capitale de aproape doi ani.

Sute de masini mari strabat zilnic varianta ocolitoare a municipiului Bacau. Unele dintre ele vor sa intre in oras, altele, vor sa-l ocoleasca. Drumul este ingust, cu doua sensuri de mers. Din cauza caldurii, laturile soselei s-au deformat hidos, pentru ca din constructie ea nu a fost menita sa preia un trafic atat de intens ca acela de acum. Unul dupa altul, tir-urile intra pe varianta cu avant, dar denivelarile de pe marginea soselei ii determina foarte repede pe soferi sa incetineasca. Traficul se desfasoara greu, mai ales la sfarsit de saptamana. aE-al naibii. Uite, am prins mai devreme un nod. Au oprit doi destepti cu tir-ul pe dreapta si au blocat practic circulatia. Acum nu-s nici oamenii de vina, or fi avut probleme, ca i-am vazut pe sub cabina, dar nici nu au refugii pe toata ulita asta pe care suntem obligati sa mergem”, a povestit cu naduf unul dintre soferii care reusisera sa sparga blocada de masini care erau nevoite sa se descurce pe un singur fir. Si desi toata povestea a durat mai bine de jumatate de ora, in zona nu a aparut nici un politist. Soferii au aplicat regula bunului simt.

Liberalii au preferat Barladul



Adevarata centura, cu refugii, patru benzi si regim de autostrada ar fi trebuit sa fie demarata, daca nu in 2004, data la care a fost aprobat la Ministerul Transporturilor si Locuintei un proiect de prefezabilitate, macar in 2005. Banii urmau sa vina din derularea unui contract BIRD, iar valoarea proiectului se ridica la aproape 85 de milioane de euro. Doar ca, de la data aprobarii proiectului de prefezabilitate si pana la demararea primilor pasi a intervenit o schimbare majora. A plecat de la guvernare PSD si a venit PNL. Automat si prioritatile s-au schimbat. aLa vremea respectiva eu eram sercretar de stat si stiu ca pentru derularea acestui contract erau aprobate doua proiecte. O sosea de centura la un oras important din Ardeal, si una in municipiul Bacau. Nu stiu cum de au ajuns liberalii la concluzia ca este mai important sa se faca o sosea de centura la Birlad, unde trec 10 masini pe zi, dar, ma rog, fiecare guvernare isi stabileste prioritatile ei”, ne-a declarat Sergiu Sechelariu, fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Locuintei in guvernarea PSD. Atat de mult au fost interesati liberalii de proiectele in derulare de la Ministerul Transporturilor, incat Ludovic Orban declara senin in fata ziaristilor bacauani in timpul campaniei electorale ca “am gasit proiectul soselei de centura din Bacau intr-un sertar prafuit de la minister. Era uitat pe acolo de cativa ani”, arata ministrul cu doar doua luni in urma.

O gogorita electorala

Pe timpul campaniei electorale, primarul Romeo Stavarache nu s-a sfiit sa-si treaca la capitolul realizari si soseaua de centura. Desi nu are nici un merit, nu a fost adusa nici macar o roaba de nisip pe undeva, pe unde ar putea fi centura ocolitoare, Stavarache, ingenuu ca o fata mare, clama ca a rezolvat problema soselei de centura, ba chiar a pus si bennere prin oras cu mareata realizare. Asta in ciuda faptului, ca pe site-ul primariei, Stavarache spune cu totul altceva. aPana an acest moment, an cadrul acestui (sic!) contract s-a revizuit studiul de fezabilitate, s-au stabilit aliniamentele soselei de centura, au anceput ridicarile topografice si realizarea studiilor geotehnice si s-a introdus an proiect legatura cu DN11, care duce spre Brasov. Conform contractului, faza de proiectare si de achizitie a terenurilor se va finaliza an prima parte a anului 2008, an perioada iulie-octombrie 2008 fiind programata achizitia/ofertarea executantului lucrarilor de constructie. anceperea lucrarilor este programata a avea loc la sfarsitul anului 2008, termenul de executie fiind de 31 de luni”, declara Romeo Stavarache, pe site-ul primariei.

Variante de traseu

Varianta initiala de traseu prevedea strapungerea prin nordul municipiului si ar fi facut legatura dintre E85 cu drumul national care duce catre Piatra Neamt. In acelasi ptoiect mai erau prevazute si doua poduri, unul peste Bistrita si celalalt peste Siret. In momentul de fata, nimeni nu stie care va fi traseul si daca au inceput negocierile pentru achizitia terenurile peste care va trece soseaua de centura. Printre functionari se vehiculeaza doua trasee. Unul prin nordul municipiului, dar pe un alt traseu decat cel de pe vremea PSD, si unul prin sud. Lungimea totala a soselei de centura ar avea 39 de kilometri. Am incercat sa-l intrebam pe Romeo Stavarache care ar fi varianta asupra careia s-a oprit intr-un final si daca au inceput tratatvele pentru achizitia terenului peste care va trece soseaua de centura. Initial, primarul a raspuns la telefonul, apoi, cand a realizat ca la celalalt capat al firului este un ziarist care nu-i inalta ode, a inchis telefonul si nu a mai raspuns. Mentionam ca este vorba despre telefonul mobil de serviciu platit din banii comunitatii. Scris de Mioara Radu

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri