Santierul Stefan cel Mare, extins. 10.000 de lei amenda pentru praf si zgomot

6


Constructorul de pe strada Stefan cel Mare a fost amendat de Garda de Mediu Bacau pentru ca a mutat o parte din santier in cartierul nord, acolo unde se ocupa de concasarea betonului rezultat in urma spargerii strazii.

In realitate, asocierea de firme Symmetrica-Electroaxa, care executa lucrarile trebuie, potrivit caietului de sarcini, sa faca o reciclare la rece a asfaltului si betonului, dar la fata locului, nu in alta parte.

Locuitorii cartierului nord s-au trezit, fara voia lor, parte a unui santier nesfârsit, motiv pentru care au sesizat Garda de Mediu. Praful, zgomotul si traficul greu i-a nemultumit pe cei care stau in zona.

Reprezentantii Garzii, alaturi de cei ai Politiei Locale au mers la fata locului si au descoperit ca sesizarile erau adevarate.

„Materialul rezultat din frezarea strazii Stefan cel Mare este concasat intr-un spatiu inchiriat de catre executantul lucrarii si refolosit la amenajarea strazii. Terenul nu era delimitat, imprejmuit si identificat ca organizare de santier”, arata Tiberiu Ciobanu, directorul comisariatului judetean. Pentru santierul ridicat ad-hoc, constructorul a luat o amenda de 10.000 de lei.

In urma vizitei comisarilor, firma trebuie sa delimiteze santierul, sa stropeasca zona de lucru pentru a reduce disconfortul creat locuitorilor din zona si sa etanseze autovehiculele ce transporta materialele de constructii.

Reabilitarea strazii Stefan cel Mare presupune ranforsarea cu doua straturi asfaltice pe un strat de baza realizat din reciclarea cu bitum spumant al sistemului rutier existent. Aceasta lucrare trebuie realizata la fata locului, dupa frezarea si reducerea cu 10 cm a strazii. Restul de imbracaminte a strazii, 20cm, trebuie reciclat la rece cu bitum spumant si lianti hidraulici rutieri, peste care se aseaza straturi de ranforsare.

Aceasta metoda ar trebui sa reduca timpul de executie a reabilitarii cu 70 la suta, anunta primarul Romeo Stavarache, la inaugurarea proiectului. Reprezentantii municipalitatii sustin ca toate conditiile impuse de contract sunt respectate.

„Se respecta proiectul si caietele de sarcini si sunt motive sa credem ca ne vom incadra in termenele stabilite”, sustine Ionut Tomescu, purtator de cuvânt. 14 luni este termenul stabilit pentru finalizarea lucrarii, adica in luna mai anul viitor. Valoarea investitiei este de 13,7 milioane de lei, din care finantarea europeana este de 13,3 milioane de lei.

Pentru a fi gata la timp, unele din lucrari sunt executate chiar si pe timp de noapte, „atunci când acestea ar ingreuna si mai mult traficul pe timpul zilei”, a mai spus Tomescu.

Constructorul este fortat sa urgenteze lucrarile, intrucât reciclarea la rece se poate face doar daca temperatura permite, respectiv, potrivit graficului de realizare a investitiei, pâna pe 15 octombrie.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

6 COMENTARII

  1. Bacaul arata ca dupa razboi: transee peste tot, strazi aglomerate si pline de gropi. Udat de ploi, praful care dainuia prin aer si prin plamanii bacauanilor s-a mai domolit. O pancarta mare, afisata pe strada Stefan cel Mare, incearca sa ne ridice moralul – lucrarile se vor termina pana pe 7 noiembrie. Ma intreb, care an ?! Pentru ca anul acesta sigur lucrarile nu se vor termina. Cimentul turnat iarna si pe umezeala se macina in scurt timp, iar peste un an sau doi probabil o vom lua de la capat … cu alt santier. Ca doar si banii europeni trebuie cheltuiti … Desi, eu as crede ca mai degraba sunt risipiti. Ce spune primarul nu prea mai intereseaza pe nimeni, faptele arata cu totul si cu totul altceva.

  2. Tomescu zice ca se termina la anu` in mai. Adica pana vara viitoare o sa fie macelul asta pe Stefan cel Mare? La prima zapada poate sa inchida strada ca nu mai poate circula nimeni pe acolo.

  3. Cum este posibil sa strici un asa beton de calitate si de o grosime suficienta pentru a rezista traficului greu si sa iti bati joc de munca generatiei trecute,venind cu o tehnologie de doi lei numai pentru a putea fura din bani ? Care o fi tampitul care a propus spargerea stratului de beton? Oare nu mai sunt specialisti? Toti sunt corupti, sunt slab pregatiti si isi bat joc de semenii lor !

  4. Sa le mai dea cate 10.000 lei amenda si pentru celelalte zeci de mini-santiere nesemnalizate, pentru depasirea termenului de executie ( in curand ), pentru nerespectarea programului de lucru ( max 5 ore de lucru sustinut zilnic ), pentru lipsa echipamentului de protectie, pentru ca incep lucrari peste tot si nu finalizeaza niciuna ( in fata blocului meu au sapat groapa pentru conducta si au montat-o dupa 3 saptamani, iar dupa alte 10 zile o acopera – 3 metri liniari pe zi ).

    Apoi, sa amendeze si primarul, pe persoana fizica, pentru NEGLIJENTA IN SERVICIU. E sfidator sa-ti faci poze toata ziua cu utilajele si sa nu te simti deranjat de praful care-ti intra si „unde nu te ploua”. Cata nesimtire si indolenta iti trebuie sa nu arunci un lighean de apa pe strada si sa dai cu o matura, sa mai diminuezi praful asta urias, care ne-a ajuns si-n case ?!!!!

LĂSAȚI UN MESAJ