29 martie 2024
EconomieS-au stabilit sursele de finantare pentru viitoarele autostrazi din Bacau

S-au stabilit sursele de finantare pentru viitoarele autostrazi din Bacau

Bacaul va fi unul dintre nodurile importante de autostrazi din Modova si punct de pornire a legaturii rutiere cu inima Transilvaniei, iar acest lucru urmeaza sa se intâmple pâna in anul 2020. Pe lânga repetarea acestor promisiuni de catre ministrul transporturilor, Dan Sova, noutatea ultimei ale aparitii publice este ca acesta a prezentat si sursele de finantare, printre care se numara si banii colectati din acciza pe combustibil, care a intrat in vigoare de la 1 aprilie.

Autostrada ce va merge de la Ploiesti la Pascani, prin Bacau, va fi finantata din fondul de coeziune. Acesta este un fond special al comunitatii europene care ajuta statele membre cu un PIB pe cap de locuitor de mai putin de 90% din media comunitara, asa cum este si cazul României. Cealalta autostrada, Bacau-Brasov, va fi finantata din Fondul European de Dezvoltare Regionala, care este un fond special al comunitatii europene destinat reducerii decalajelor dintre gradul de dezvoltare a regiunilor comunitatii.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) s-a angajat sa termine in medie 250 km de autostrada pe an pâna in 2020. Pâna acum, cel mai „bogat” an a fost 2012, cu 140 de kilometri de autostrada realizati. Bacaul apare in intentiile CNADNR din acest an prin lansarea licitatiei pentru studiile de fezabilitate la viitoarea autostrada spre Brasov.



Sova spune ca pâna în 2020 România va avea 2.440 de kilometri de autostrazi si ca 90% din aceasta retea va fi gata in 2018, odata cu aniversarea a 100 de ani de la Marea Unire. În prezent România are 645 de kilometri de autostrazi, iar cea mai mare parte a acestora, circa 500 de kilometri, au fost deschisi circulatiei dupa Revolutie, la un ritm mediu de 20 de kilometri pe an.

Cât despre banii colectati din acciza pe combustibil, fondurile sunt estimate la doua miliarde lei (0,45 miliarde de euro), urmând ca din 2015 suma sa creasca la 2,4 miliarde lei (0,5 miliarde de euro) anual, dupa cum a explicat ministrul transporturilor. Acciza ar urma sa finanteze constructia a 697 de kilometri de autostrazi pe rutele Suplacu de Barcau-Gilau, Târgu-Mures-Târgu-Neamt-Siret, Bucuresti-Giurgiu, Calafat-Craiova, respectiv Craiova-Alexandria.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri