„România, cât de mica, doar prin consum se ridica”

0


Va rog, din capul locului, sa nu luati in serios acest titlu, care nu este decât o biata parafraza la o strigatura populara de pe vremea când echipa de fotbal Steaua lua cupa Camionilor Europeni, in 1986.

Mi-a venit „pre limba” pentru ca suna frumos alaturi de interesanta opinie a unui antreprenor bacauan, pe care il stiu nu doar tenace in ce face, dar si aplecat spre a despica firul de par in patru pe teme mai ales politice sau economice.

L-am auzit vorbind, acum, vizavi de tevatura noului Cod fiscal, ca economia româneasca ar avea sanse de dezvoltare si pe baza cresterii puterii de cumparare a populatiei, fie si prin masuri socante de reducere a taxelor si impozitelor (cum propune cam electoral Guvernul), dar alaturi de stimularea productiva a consumului.

Adica da-i omului posibilitatea sa se infrupte mai mult, ca e mai ieftin (la un TVA mai mic, de exemplu), dar nu cu cât ai promis initial, ci numai cu jumatate. Cealalta parte din promisiune sa o duca guvernantii in sustinerea intreprinderilor mici si mijlocii sa produca mai mult, iar din salarii mai mari si din profit mai bun IMM-urile sa dea la buget impozite si taxe mai grase.

Ei, uite ca si doctii statisticii economice gândesc cam la fel. Ei spun asa: „Economia româneasca este puternic ridicata de cresterea consumului domestic”. „Consumul – spune un specialist – este în acest moment principalul vector de crestere în România, dupa o lunga perioada de stagnare ce a urmat crizei globale, perioada în care consumul domestic a scazut în România cu aproximativ 10%.

Tendinta clar ascendenta ilustreaza încrederea mai mare a populatiei în economie si cresterea nivelurilor reale ale salariilor. Ne asteptam de asemenea ca investitiile sa creasca la rândul lor, desi dimensiunea evolutiei pozitive va depinde puternic de perspectiva Zonei Euro”. Antreprenorul bacauan are dreptate.

Consum – da, dar si productie, pentru ca numai pe acesta se poate baza consumul. Productia este stimulata de consum, dar sta la baza dezvoltarii economice.

Consumul domestic are perspective de crestere cu peste 4% în 2015, dupa expansiunea de 5% înregistrata în 2014 – spun si cei de la EY. Cresterea semnificativa a salariilor, de peste 6%, împreuna cu inflatia scazuta au întarit în aceasta perioada puterea de cumparare a consumatorilor români.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ