Public mai restrans pentru a doua zi de Eye Film Festival, primul festival de film romanesc din Bacau

    1

    Dupa un debut excelent vineri dupa-amiaza, cu o sala plina si “in pofta” de a vedea filme productii autohtone, cu dezbateri si invitati de seama, a doua zi a primului festival de film romanesc din Bacau, Eye Film Festival, a fost lipsita de “zvac”. Daca in prima seara de eveniment – unul organizat in exclusivitate de liceeni bacauani frumosi, ambitiosi, indrazneti in parteneriat cu Teatrul Municipal Bacovia si Primaria Bacau –, sala Teatrului, gazda Festivalului, s-a umplut la refuz de tineri, dar nu numai, care au vizionat proiectiile “Aliyah Dada” (documentar, regia Oana Giurgiu, invitatul serii), “Autoportretul unei fete cuminti” (regie Ana Lungu) si celebra pelicula “Pozitia copilului” (regia Calin Peter Netzer), proiectiile celei de-a doua zile de Eye Film Festival n-au parut a atrage suficient public cat sa umple macar sala.

    Poate si din cauza vremii mohorate, dar poate si din cauza orei (14.00) la care a fost programata deschiderea, cel putin la primele doua proiectii – “Ramona” (scurt metraj, regia Andrei Cretulescu) si “Aurora” (regia Cristi Puiu) – abia daca, adunat, s-au umplut doua randuri pline de scaune si, si dintre acestea, cateva au fost parasite dupa primele trei sferturi de ora din cele trei cat e durata filmului “Aurora”. Un film care, desi premiat in 2012 la Premiile Gopo, se pare ca nu a convins publicul bacauan (nici pe noi!) sa reziste pentru vizionarea lui pana la capat.

    Din fericire, cu o sala aproape plina, inima celei de-a doua zile Eye Film Festival a inceput sa bata mai tare odata cu cea de-a treia proiectie, documentarul “Cinema, mon amour” in regia lui Alexandru Belc, programat pentru ora 18.30. Aceasta a fost precedata de inmanarea premiilor pentru concursul de afise, distincsie oferita de Logotip celui care a semnat creatia afisului pentru a doua editie a Eye Film Festival Bacau si urmata de o dezbatere pe tema conditiei cinematografelor din tara, moderata de directorul Cinema Dacia din Piatra Neamt, Victor Purice.

    Acesta este si protagonistul documentarului “Cinema mon amour”, film care arata zbaterile celui dintai pentru mentinerea in viata, dupa 1989, a cinematografului “Dacia”. O intalnire cel putin interesanta si reusita. “Mi-ati facut o mare bucurie cu invitatia voastra si cu ambitia voastra de a salva, pana la urma, nu un cinematograf, cat ceva din cultura noastra. Ceea ce vedeti in <> este real. Piatra Neamt a fost primul oras care a salvat un cinematograf”, sunt cateva dintre cuvintele adresate de Victor Purice, tinerilor bacauani.

    A doua zi de Eye Film Festival s-a incheiat tarziu, dupa miezul noptii, cu proiectia filmelor “Ce lume minunata” (drama, regia Anatol Durbala) si comedia/drama “Nunta muta” (regia Horatiu Malaele).

    Chiar daca publicul a fost mai putin interesat de proiectiile celei de a doua zile a evenimentului, evenimentul in sine este de bun augur, iar munca – vizibila! – si entuziasmul tinerilor organizatori merita toata aprecierea si sustinerea comunitatii. Nu e putin lucru ca iata, din nou, noile generatii dau dovada de incredere de sine si indrazneala.

    Pentru cea de-a treia zi si ultima din primul festival de film romanesc din Bacau, publicul este invitat – vremea doar sa tina cu noi – in Parcul Catedralei, de la orele 18.00, pentru un concert sustinut de tanara trupa Myopia (nai, violoncel, pian) si, de la orele 20.00, pentru vizionarea proiectiei in aer liber a filmului “Usturoi”.

    Cotidianul Desteptarea este partener media al evenimentului.


    Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

    1 COMENTARIU

    LĂSAȚI UN MESAJ