25 aprilie 2024
EconomieProtectia Consumatorilor a intrat si in piete

Protectia Consumatorilor a intrat si in piete

Comisarii bacauani de la Protectia Consumatorilor au luat la control si comerciantii din pietele agroalimentare din judet. Scopul a fost verificarea respectarii prevederilor legale la produsele alimentare din pietele agroalimentare si depozite.

Astfel, nu mai putin de 18 agenti economici au intrat sub lupa comisarilor bacauani, din pacate, cei mai multi – 14 firme – fiind gasiti in neregula si sanctionati ca atare. Asta pentru ca, din cantitatea de 825 de kilograme de marfa controlata, aproape 600 de kilograme erau cu abateri, 20 de kilograme fiind retrase imediat de la comercializare.

In acest context, s-au aplicat 22 de amenzi in valoare totala de 31.000 de lei si 8 avertismente. Sanctiunile au fost aplicate, printre altele, pentru faptul ca produsele erau expirate sau ca nu se respecta temperatura de depozitare. In plus, s-a mai depistat ca nu erau afisate preturile pe produse, iar de pe etichete lipsea detaliul privind tara de origine, la legume si fructe, dar si cel legat de procentul de grasimi sau producator, la produse lactate.



„Comerciantii, de orice fel ar fi ei, trebuie sa inteleaga faptul ca au obligatia de a-si informa clientii in privinta a ceea ce urmeaza sa cumpere. Astfel, etichetele de pe produse sau de la raft, tejghea ori taraba trebuie sa contina absolut toate informatiile, incepând cu pretul, denumirea produsului, tara de provenienta si restul detaliilor. Cei care nu se vor conforma vor fi sanctionati, fara discutii, conform legislatiei in domeniu”, a subliniat Alin Nastasa, seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau.

Totodata, seful Protectiei Consumatorilor le mai recomanda bacauanilor ca la achizitionarea legumelor si fructelor sa-i solicite vânzatorului sa le arate produsele pentru aprecierea aspectului acestora. Astfel, cele care prezinta aspect necorespunzator, alterat, semne de mucegai, produse neuniforme, trebuie refuzate. La fel si produsele pentru care consumatorii au îndoieli privind calitatea si modul de informare prin etichetare. „Si nu uitati ca, la cumparare, sa cereti si, apoi, sa pastrati bonul de casa, pentru a putea proba atunci când doriti sa reclamati calitatea unui produs”, a completat Alin Nastasa.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri