Proiecte pentru un transport urban mai eficient

4

– s-a dat startul „Saptamânii Europene a Mobilitatii” – intr-un oras Bacau sufocat de circulatia auto si artere neadecvate volumului de trafic, autoritatile si transportatorii responsabili identifica solutii pentru ca bacauanii sa se deplaseze si altfel decât cu autoturismul

„Saptamâna Europeana a Mobilitatii” este organizata in fiecare an in perioada 16-22 septembrie, obiectivul acesteia fiind acela de a incuraja autoritatile locale sa adopte si sa promoveze masuri de transport durabil si de a invita locuitorii de pe plan local sa testeze alternative la transportul cu autoturismul. In Bacau, „Saptamâna Europeana a Mobilitatii” a debutat ieri, la Centrul de Afaceri si Expozitii cu masa rotunda „Multimodalitatea-Alege. Schimba. Combina”, la care au fost invitati reprezentanti din partea administratiei publice locale, ONG-urilor, universitatilor, institutiilor publice, agentilor economici interesati de imbunatatirea calitatii in mediul urban.

 Proiecte pentru un transport urban mai eficient

In deschidere, Liviu Scarlat, directorul Agentiei de Dezvoltare Locala Bacau (A.D.L.) care este coordonatorul acestei activitati, a vorbit despre incurajarea populatiei pentru folosirea mijloacelor alternative de transport, despre avantajele pentru societate si mediu, dar si despre proiectul Push&Pull, care are ca scop imbunatatirea mobilitatii urbane prin combinarea masurilor de gestionare a parcarilor si de management al mobilitatii.

„Prin introducerea parcarilor platite, cresterea taxelor de parcare, reducerea sau restrictionarea ofertei de parcare sau implementarea masurilor asemanatoare, soferii vor fi determinati sa utilizeze modalitati de transport mai durabile. In acelasi timp, veniturile generate din gestionarea parcarilor pot fi folosite drept stimuli in promovarea variantelor alternative de transport, atragând astfel utilizatorii catre transportul public, mersul pe jos sau pe bicicleta”,
Liviu Scarlat, reprezentantul Agentiei de Dezvoltare Locala Bacau

Prezent la aceasta masa rotunda din partea Primariei Bacau, viceprimarul Radu Ababei a subliniat ca: „La ora actuala primaria incearca sa gaseasca solutia optima pentru spatii de parcare. Apoi, ne propunem ca in parteneriat cu Transport Public S.A. sa deschidem noi trasee si ne dorim sa ne dezvoltam spre zona Letea, zona Centrul de Afaceri, dar si alte zone. Si nu in ultimul rând, implementarea unui sistem de piste de biciclete. Pentru toate acestea vom incerca sa gasim cele mai bune variante in functie de dezvoltarea geografica a orasului.”

Reprezentantii Agentiei de Protectia Mediului si ai Directiei de Sanatate Publica au subliniat importanta reducerii poluarii si cât de benefica este alegerea mijlocelor alternative de transport pentru sanatate. Purtatorul de cuvânt al Politiei Locale Bacau, Florin Podoleanu, a prezentat situatia parcarilor cu plata din municipiul Bacau (18 parcari la care plata se poate face si prin S.M.S., din care 10 parcari cu aparate de taxat si doua parcari rapide la Piata Centrala si Piata Sud) precum si un bilant al cuantumului amenzilor incasate la bugetul local. De cealalta parte, cms. sef Aurelian Nadejde, seful Biroului Politiei Rutiere Bacau a vorbit despre aglomeratia de pe drumurile ce tranziteaza intregul judet si despre faptul ca parcul auto al judetului Bacau are inregistrate peste 150.000 de autovehicule, dintre care 60.000 sunt in municipul Bacau, 45.000 dintre ele fiind autoturisme. „25.000 de autovehicule sunt zilnic pe soselele judetului”, a completat Aurel Nadejde, dupa care a vorbit despre necesitatea soselei de centura si despre polul accidentelor de circulatie din municipiul Bacau (str. Republicii, Marasesti si 9 Mai).

 Proiecte pentru un transport urban mai eficient

Transport Public, partener strategic

Prezent la acest eveniment, Adrian Botez, directorul Transport Public S.A. Bacau, a sustinut punctul de vedere a companiei de transport urban si a prezentat obiectivele operatorului de transport persoane din Bacau:

„Un prim obiectiv ar fi acela de a asigura tuturor cetatenilor optiuni de transport care sa permita accesul la destinatii si servicii esentiale”, a declarat Adrian Botez, directorul Transport Public. Din aceste noi destinatii avute in vedere de compania de transport de persoane bacauana amintim zona hypermarket-urilor din zona de sud si de nord a orasului, precum si analizarea unor solicitari venite din partea unor asociatii de pensionari care doresc trasee care sa atinga zona cimitirului Sarata si spitalul de pneumoftiziologie.

 Proiecte pentru un transport urban mai eficient

„Un alt obiectiv ce trebuie urmarit in realizarea unui plan de mobilitate durabila ar fi imbunatatirea sigurantei si a securitatii sistemelor de transport, precum si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si a poluarii sonore”, a completat seful transportului public bacauan, dupa care a dezvoltat subiectul privind baza de transport moderna a societatii bacauane si de eforturile permanente depuse de companie pentru inlaturarea acestor efecte de poluare si pâna la intentia de achizitionare a autobuzelor electrice, care, din pacate sunt destul de costisitoare si se incearca gasirea unor solutii pentru ca aceste autobuze sa circule pe strazile din Bacau.

Un al treilea obiectiv important pe care si l-au propus cei de Transport Public este imbunatatirea eficientei si a rentabilitatii transportului de persoane, iar la acest capitol Adrian Botez a vorbit despre alternative de transport in detrimentul confortului masinii personale, despre cresterea confortului in autobuze, dar si despre taxe si accize care nu fac decât sa „bage bete in roate” companiilor de profil. „Ar fi mult mai multe de spus, este clar ca suntem la inceput de drum si ca trebuie lucrat mult atât la infrastructura cât si la mentalitate”, a spus la finalul interventiei sale, directorul Transport Public S.A., Adrian Botez.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

4 COMENTARII

  1. . Nu stiu unde vine centrul de AfaCERI, PARCA LA Nicolae BALCESCU,FACEM pe ascuns,ca sa mai raportam ca am mai bifat, o actiune,Bacaoanii DORESC O ACTIUNE la Casa de cultura sau la Teatrul de vara,,ca sa participe in numar cat mai mare,,Tot discutam,despre PARCARI si despre PISTA de biciclete,dar TOT discutii acunse si nu doresc sa dema reze un plan in acest sens.La anul tot in acelasi stadiu REMANEM,adica la DISCUTII,si dai inainte cu spor

  2. saptamina europeana a mobilitatii ,gasirea de noi solutii de deplasare in oras ,fara autoturism si ei vorbesc de parcari sosele de centura si nr de autoturisme ,noaptea mintii asa conducatori si factori de decizie ,asa oras !

    • Aveti mare dreptate, astia care se cred parintii nostrii, sunt batuti in cap. ori pista de biciclete oei mai multe parcari, mai multe masini, mai mare aglomeratie si mai multa poluare.

  3. Strazile din Bacau, in proportie de 70 la suta, sunt execrabile.Denivelari, gropi, guri de canal facute aiurea, si multe alte defectiuni. Cei de la Primaria Bacau, dorm linistiti in birouri.

LĂSAȚI UN MESAJ