Problema este intre scaun si volan

4

De fiecare data când se intâmpla câte o tragedie in România se intâmpla un fenomen interesant: vina pentru eveniment nu mai este a celor care l-au produs, ci a unei autoritati care nu a stat 24/24 pe capul respectivului ca nu cumva acela sa greseasca.

A fost cazul incendiului de la Colectiv, unde, in loc sa fie luati la impins vagoane patronii si organizatorii evenimentului pentru ca au inghesuit 400 de oameni intr-o cladire autorizata pentru 80, atentia a fost dirijata cu grija spre Pompieri ca n-au stat sa controleze câti oameni au intrat in club.

Asa s-a intâmplat si in weekend, cu accidentul de pe Autostrada Soarelui, când mai multi oameni au murit in urma unui accident provocat de neatentia unor soferi si de neadaptarea vitezei la conditiile de drum cu ceata. S-au gasit o seama de formatori de opinie care sa-i gaseasca vinovati pentru accident pe politistii care trebuiau sa patruleze, sau, in fine, sa faca ceva, nu stim ce, pentru ca soferii aia sa nu mai mearga cu 100 la ora pe ceata.

Culmea este ca dam intotdeauna vina pe faptul ca nu avem autostrazi pentru accidentele produse pe drumurile judetene iar când accidentele sunt produse pe autostrazi, dam vina pe orice altceva, mai putin pe soferi. Pentru ca, da, avem o problema in România cu soferii.

Care nu sunt deloc calmi, isi supraestimeaza capacitatile masinilor sau talentele de a conduce, nu stiu ce e aia conduita preventiva si care te depasesc fara rost doar ca sa ajunga primii la semafor. Iar când o comit, unul nu si-ar recunoaste vina, de fiecare data vina este a altora. Cel mai bun exemplu este al unui pustan de 18 ani care, dupa ce a ramas, pe motiv de viteza excesiva, fara permisul proaspat obtinut, s-a urcat din nou la volan si a facut accident intrând cu masina intr-o cutie de la instalatia de gaz metan.

Dupa ce cazul a ajuns public, fiind discutat pe retelele sociale, tânarul sofer a inceput sa se ratoiasca la cei care-l criticau zicând ca e numai problema lui daca s-a urcat la volan fara permis. Din pacate, multa lume gândeste asa, desi realitatea este alta. In masina cu care a facut accidentul se mai afla o adolescenta, care de data asta a scapat.

Ne amintim, insa, tragedia de acum doi ani, când un adolescent a luat la plimbare o fata de 14 ani, a facut accident iar tânara liceana a ramas paralizata. Un sofer nu raspunde numai pentru el, raspunde si pentru ceilalti participanti la trafic, fie soferi, pasageri sau pietoni.

Daca un sofer nu respecta legea nu se pune in pericol numai pe sine, ci si pe cei din jur. Si, din pacate, experienta ne-a demonstrat ca nu cei vinovati sunt cei mai afectati de urmarile unui accident rutier.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

4 COMENTARII

  1. Citeam zilele astea ca la Londra un sofer ce folosea telefonul in timp ce conducea si a intrat intr-o alta masina in ca a omorat mama cu doua fiice a fost condamnat la 10(ZECE!!) ani de puscarie cu executare. Sa vedem la noi cu accidentul acesta cum va fi..

  2. Si totusi au si politistii partea lor de vina : sunt inexistenti in trafic iar incalcarea regulilor se face pe fata
    si fara teama de sanctiune.
    Nu exista tara in care soferii sau cetatenii sa se fi nascut civilizati de la natura.
    Exista tari in care sanctiunile sunt foarte aspre si realmente aplicate – incat soferii/cetatenii fie au fost arsi
    fie au auzit despre cineva sanctionat drastic.
    Si si-au schimbat comportamentul.

    Prezenta politistilor in trafic se poate inlocui si cu camere de luat vederi.
    Cat despre plata amenzilor de circulatie – e o gluma. Plateste cine are chef la noi.
    Soferii tb executati silit sau permisul suspendat pana la plata efectiva a amenzii.

    Da, in principal e vina soferilor, care sunt reponsabili pt viata pasagerilor si a celorlalti cu care interactioneaza in trafic.
    Dar daca sanctiunile nu sunt exemplare, nici nu vor realiza ca au gresit.
    Comportamentul din trafic nu trebuie lasat la constiinta fiecaruia.

    • Spuneti ca politistii sunt inexistenti in trafic, dar vad ca e plin facebookul de injuraturi la adresa lor, ca prea se baga in seama si nu-i lasa pe soferi sa conduca la modul in care ar dori ei. Ne-am obisnuit, insa, sa nu avem nici o responsabilitate si sa asteptam mereu sa ne spuna cineva ce sa facem. Dar daca ne spune, il injuram, ca de ce ne spune. Iar daca nu ne spune si am comis-o, il injuram ca nu ne-a spus.

  3. Intr-adevar, in orase s-ar mai putea rezolva din incalcarile regulilor de circulatie cu amplasarea de camere video pentru depistarea zmeilor din trafic, in Bacau intoarcerea pe linie continua e obisnuinta, le gasiti tot timpul pe M. Viteazu si Mioritei, se practica si in alte tari, nu ar fi o problema. O alta problema este calitatea mediocra a scolilor de soferi, uitati-va cum merge masinile lor prin oras de zici ca si instructorul tot atunci invata sa conduca. Sunt de acord cu retinerea permiselor de conducere, asa cum s-a intamplat in cazul accidentului de pe A2, multi sunt inconstienti in trafic, sunt incapabili sa realizeze ca pun in pericol si viata celor din jur sau nu le pasa, merge prea aproape de masina din fata, s-au obisnuit sa depaseasca pe linie continua, pustani cu permis de doua zile carora parintii le cumpara masini puternice la sh, si cam stim cu totii calitatea masinilor sh, comit accidente, mai omoara si pe altii si dupa aceea parintii se vaita ca le-a murit copilul si cauta vinovati pe altii, niciodata pe ei insisi. Ar trebui macar ca experimental sa avem politie civila, asa cum sunt in alte tari care sa poate filma in trafic si sanctiona in cooperare cu politia rutiera pe cei care comit incalcari ale regimului rutier. Ar prinde bine o perioada pentru a mai tempera multitudinea de bizoni din trafic.

LĂSAȚI UN MESAJ