Primaria Bacau plateste chirie pentru sediul GOL al Directiei de Impozite si Taxe Locale

4
In timp ce bacauanii se duc la vechiul sediu, noua cladire pe Vasile Alecsandri este inchisa dar produce costuri / foto L.M.

O rectificare bugetara fara prea multe semne de intrebare ridicate de consilierii locali. In loc sa se certe pe tema urmatorului presedinte de sedinta, consilierii ar fi putut arunca un ochi pe proiectul de hotarâre care viza rectificarea bugetara.

Acolo, ar fi gasit alocarea de 233 de mii de lei pentru „achitarea chiriei la sediul nou al Directiei de impozite si taxe locale.” Cu alte cuvinte, desi institutia nu s-a mutat din locul binecunoscut, a inceput sa achite chirie pentru noul sediu in care n-a mutat nici macar un dosar.

In timp ce bacauanii stau la cozi in sediul insalubru de pe strada Marasesti, care sta sa cada peste contribuabili, Primaria Bacau a inceput sa achite chirie pentru noul sediu in care se va muta Directia de Impozite si Taxe Locale (DITL), situat pe strada Vasile Alecsandri 63. Asta, desi mutarea nu s-a produs nici la aceasta data, in ciuda faptului ca s-a invocat mereu urgenta relocarii acestui serviciu intr-un spatiu sigur, daca nu de conditii macar decente.

La ultima sedinta a Consiliului Local Bacau, in proiectul de hotarâre privind rectificarea bugetara s-a prevazut si suma de 233 de mii de lei pentru plata chiriei. Cum se explica?

„Contractul a fost semnat in luna februarie 2016, iar sediul a fost preluat propriu-zis pe 18 mai, moment din care am inceput sa platim chirie”, declara Bogdan Nestian, directorul DITL.

Chiria lunara este de 36.000 de lei, iar suma aprobata de consilieri va ajunge pâna la sfârsitul anului, urmând ca pe bugetul din 2017 sa se faca alocarea aferenta anului viitor.
Asadar, din banii nostri, ai tuturor, se achita chirie pentru un sediu in care cine stie când se vor muta ghiseele.

Cât dureaza o mutare?

Am avansat si noi, in articolele succesive publicate in cotidianul Desteptarea, termenele pe care autoritatile le-au avansat pentru mutare. Pâna acum, nu s-a intâmplat nimic, nici o miscare. „A durat obtinerea avizelor, proiectarea, acum se deruleaza licitatia pentru executie. Au fost intârzieri neplanificate”, mai spune directorul Nestian. Tot el da asigurari ca dupa selectia unui constructor care sa adapteze noul spatiu la cerintele serviciului, va prioritiza necesitatile de reabilitare ale cladirii ca sa poata incepe mutarea. Sa mai credem?

„Daca nu exista contestatii la rezultatul licitatiei, este posibil ca in aceasta saptamâna sa incheiem contractul. Noi am stipulat un termen de 45 de zile pentru executia lucrarilor, dar vom incerca in 30, pentru ca stim urgenta situatiei”, a declarat Cristina Buzdugan, director executiv la Directia tehnica din Primaria Bacau.

Valoarea contractului de amenajare a noului sediu este de aproximativ 300.000 de lei.

Obligatiile proprietarului spatiului in derularea acestui contract au fost de a amenaja, pe propria cheltuiala, a unei toalete pentru persoanele cu dizabilitati si de a monta un nou contor de gaze si de curent electric. Restul a cazut in sarcina si cheltuiala beneficiarului, Primaria Bacau. De ce un astfel de contract, avantajos pentru participantii la selectie si pagubos pentru primarie? „Nu pot eu sa va spun. Si eu am cerut contractul ca sa il citesc. Asta este situatia la acest moment”, spune primarul Cosmin Necula.

Iar in timp ce angajatii DITL inca asteapta mult promisa mutare, agentii de la Politia Locala sunt gata instalati in cladirea lor cea noua, lânga Insula de Agrement. In cazul acelei licitatii, organizata prin Bursa de Marfuri, s-a prevazut clar in caietul de sarcini ca plata chiriei se va face din momentul darii in folosinta. In plus, proprietarul a trebuit sa faca el cheltuieli pentru a aduce cladirea la conditiile cerute de Politia Locala. Asadar, doua institutii subordonate primariei, cu aceleasi problema, dar cu doua modalitati total diferite de a gasi solutii.

Contractul pentru sediul de pe Vasile Alecsandri s-a semnat pe 10 ani, cu o valoare de 3,4 milioane de lei. Potrivit acestuia, pe lânga spatiul din cladire, se vor pune la dispozitie si 35 de locuri de parcare.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ