Pretul apei tulbura linistea in asociatiile de proprietari

6

Majorarea tarifului apei potabile (4,30 lei/mc) si al celei canalizate (3,19 lei), de la 1 mai, a stârnit nemultumire si in rândul locatarilor din Asociatia 71 „Taifun”, de pe strada Bicaz. De când a afisat noile preturi pe usile scarilor de bloc, conducerea asociatiei trebuie sa faca fata zilnic valului de locatari care vin la sediul acesteia pentru a-si exprima revolta.

„Oamenii vin la asociatie, urla la noi, tipa ca nu am luat atitudine, ne-a declarat George Pantiru, presedintele asociatiei. Nici noi, conducerea, nu suntem de acord cu majorarea, dar nu ne-a chemat nimeni la negociere. Cei de la Compania de Apa ne pun in fata faptului implinit, ne baga in fata adresa cu cresterea tarifelor si noi ce sa facem?

Dar vor fi mari probleme. Foarte multi locatari vor fi tentati sa declare un consum mai mic de apa fata de cel real, pentru ca nu au de unde plati. Deja se simte din declaratiile privind consumul pe luna aprilie iar noi, cei din conducere, nu avem cum sa mergem in fiecare locuinta si sa verificam. Impactul social al majorarii este foarte mare.” Declararea unui consum mai mic de catre un numar mult mai mare de locatari din asociatie va duce la o diferenta enorma fata de ceea ce inregistreaza apometrele Companiei Regionale de Apa Bacau. De aici va rezulta la fiecare scara de bloc un coeficient de corectie mult mai mare decât inainte, care va fi suportat si de catre locatarii corecti.

Locatari cu datorii enorme

Aceasta asociatie are nu mai putin de 600 apartamente, dispuse in 8 blocuri, cu 31 de scari. In cele 600 de apartamente sunt aproximativ 1.400 locatari.

Din 2005, de când conducerea a fost preluata de actualul comitet, asociatia este cu plata la zi a facturilor catre furnizori.

Asociatia are un debit de dinainte de 2005 de 260.000 lei (2,6 miliarde lei vechi) „suma care nu se regaseste in fisele locatarilor, din cauza neglijentei predecesorilor”, dupa cum mai afirma presedintele asociatiei. Unul dintre locatari, care, intre timp, a decedat, a acumulat o datorie de nu mai putin de 50.000 lei. Datoria a fost preluata de catre fiica decedatului, care plateste esalonat 600 lei/luna. Alte 12 familii au ajuns, in total, la o datorie de 40.000 lei si au fost actionate in judecata de catre conducerea asociatiei. Si este de asteptat sa ajunga in aceasta situatie si mai multe familii, dupa ce tariful total la apa-canalizare a fost majorat de la 6,34 lei la 7,49 lei.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

6 COMENTARII

  1. Asta inseamna detinerea monopolului.
    Solutia pentru asociatii este distributia pe orizontala cu apometru la intrarea in apt, solutie ce nu este agreata de primarie si compania de apa.
    O alta greseala este repartizarea diferentelor de apa (coieficient corectie ) pe nr. de persoane.
    Aceste diferente nu sunt date de nr. de persoane ci de precizia apometrului, sensibilitatea apometrului, aproximarii, decalajelor de citire, erori neintentionate sau intentionate de citire,pierderi pe traseele comune.
    Voi incheia intr-o nota optimista spunand ca o sa fie ,,si mai bine „

  2. Stimați locatari din Municipiul Bacău, vă pun o întrebare Asociațiile de locatari sunt recuperatori autorizați de valori financiare de la locatari ? Sau o fac pentru că Thermoenegy Group.S.A. sau CRAB le dă comisioane pentru a intervenii la locatari ca să vă ia în forță să plătiți serviciile. Cheltuielile de judecată sunt suportate de toți locatarii. Conducătorii asociațiilor de proprietari primesc bani de la furnizorii de utilități și de la locatari pentru salarii etc. Să luptați pentru contractare/facturare/încasare individuală a locatarilor. Asociațiile de locatari nu vă ajută cu nimic din contra, vă ia sume de bani nejustificați din bugetul familiei. Soluții sunt pentru individualizarea branșamentelor de apă potabilă, de încălzire centralizată, pentru apă caldă menajeră totul individualizat etc. Dar dă vina mereu că ANRSC nu aprobă, ca să țină locatarii în sistem comunist-adică la comun, numai voință politică să fie. Nu mai merge că totul este în comun și așa au preluat, dar se poate rezolva și să treceți la individual. Ca responasabilitatea să fie unul pentru toți și toți pentru unul. În Bacău sunt scări care și-au făcut branșament individual la toate serviciile și asociația este exclusă. Asociația de locatari va rămâne să lucreze și să ajute pe locatari în diverse probleme de administrare precum și alte servicii numai pentru locatari. Dar trebuie să vă mobilizați cât mai mulți locatari. Cheltuielile se reduc substanțial și se cunoaște în bugetul famileiei câștigănd enorm de mult și se amortizează în timp de cel mult un an de zile. Poate colabora cu dumneavostră și conducătorii de asociație de care aparțineți. Numai dacă vor. În sistem individual nu se mai plătește coeficienți de pierdere .

  3. HOTII DE LA RAGC…..D.N.A SA VA CONTROLEZE HOTILOR…VINDETI APA DE WC …CINE BEA JEGOASA VOASTRA APA….VOI CARE LUCRATI LA R A GC BETI APA DE LA GHIUVETA S AU CUMPARATI APA PLATA DE LA MAGAZINE…..PROSTI SUNT BACAUANII CA TAC DIN GURA SI NU VA IA LA CIOMAGEALA

  4. poate o fi apa de import, implementata cu acelasi ,,management ” de jecmaneala prin care se sifoneaza multi bani in scopul ,,otravirii” populatiei „,vezi situatia tuturor resurselor tarii …de observat cine intra la apa functie de indiciile temeinice si suspiciunile rezonabile-meniul poporului

LĂSAȚI UN MESAJ