Prea saraci pentru a trai curat? Razboiul pentru salubrizare

    4
    In loc sa ajunga la groapa, gunoaiele sunt arse la marginea satelor


    Inchiderea gropilor de gunoi de la tara, inscrierea in ADIS (Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Salubrizare) Bacau, aprobarea graficului privind evolutia preturilor, toate acestea sunt pasi ai proiectului european

    „Sistem de management integrat al deseurilor solide”. Si toate s-au petrecut in chinuri, la fel ca intregul proiect. Adevarul e ca nu aveam de ales: ne-am obligat sa respectam Directiva UE pe Mediu, prin Tratatul de aderare. Ca sa nu facem schimbarile cerute din banii nostri, Consiliul Judetean (CJ) a depus un proiect la Ministerul Mediului. Pasii nu au fost simpli, dar iata-ne ajunsi in 2016, când, dupa licitatie, avem un operator licentiat.

    Câstigatorul, Romprest Service, a inceput activitatea pe 11 ianuarie. A adus utilaje moderne, a impartit pubele, a inceput colectarea. Din acest moment, au aparut noi probleme: preturile sunt prea mari, containerele prea putine, unele masini nu iau si deseurile de lânga container, cum ar fi lighene sparte, cioburi de faianta, saci cu cârpe etc.

    Revolta in CL Darmanesti

    Locuitorii din Oituz se plâng ca nu au primit containere sau ca masina nu intra pe ulita lor. „Pâna nu se aseaza lucrurile nu stim daca e bine sau rau. Oameni nu prea sunt multumiti. Unii se plâng ca masina nu se duce in toate locurile, altii ca nu au primit pubele. Avem 2.300 de pubele, dar ne mai trebuie 1.200”, declara Ion Osolos, primarul din Oituz. Pretul? „Pretul nu e o problema, l-am aprobat. Este de 3,76 lei, ceea ce e suportabil.” Pentru altii, tocmai pretul e o problema. Miercurea trecuta, CL Darmanesti a respins taxa de 9,25 lei/persoana/luna.

     

    „Au venit peste 60 de cetateni la sedinta, arata Constantin Balas, primar interimar. La fel a fost si in ianuarie. E o presiune foarte mare pe consilieri. Eu nu-i pot obliga sa voteze, nu stiu cum o vom scoate la capat!” Taxa actuala e de 5,90 lei, iar locuitorii nu accepta sa fie majorata: „La noi situatia e atipica. Darmanesti are cinci sate incorporate. Nu sunt cartiere, sunt sate. Avem 4.700 de gospodarii si doar 10 blocuri. La bloc se produc 1,1 kg deseuri/persoana/zi, iar la casa 0,53.”

    Oamenii hranesc animalele cu cojile de cartofi, pâinea veche etc. Produc mai putin gunoi, deci vor o taxa mai mica. Si Viorel Ilie, primarul municipiului Moinesti, sustine ca taxa e prea mare: „Consultantul a facut o estimare in 2010, iar realitatea dovedeste ca estimarea a fost eronata. Noi operam de sase ani acelasi serviciu cu un pret mediu de 6 lei/luna, iar ei cer 9,25 lei.”

    Creste taxa, scade incasarea!

    Bogdan Seto, directorul executiv al ADIS, e foarte categoric: exista un statut, un proiect european, o finantare primita de la UE si un contract incheiat pe baza acestui proiect. Toate Consiliile Locale au aprobat graficul de evolutie al preturilor si trebuie sa-l respecte.

    Conform acestuia, taxa de salubritate pe care o vor achita cetatenii va fi de 9,25 lei/luna in mediul urban si 3,76 lei in mediul rural. Diferenta de pret dintre rural si urban e data de diferenta privind categoriile de deseuri colectate si ritmul de colectare: o data/saptamâna la tara, de trei ori/saptamâna in orase. In Moinesti, cei de la bloc platesc 7,5 lei lei/persoana, iar cei de la casa, 6 lei. „Da, dar acolo serviciul este efectuat de o directie care nu este licentiata de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, arata Bogdan Seto. Aceasta nu poate efectua si transportul la depozit.”

    Oricum, „directia functioneaza in afara legii”, iar asta nu poate continua. La fel de ferm e si Viorel Ilie: „Exact acelasi serviciu, inclusiv transportul la depozitul din Bacau, efectuat de firma SOMA, costa acum circa 6 lei. Din experienta mea, daca marim taxa, gradul de incasare va scadea, deci nu se va câstiga nimic. De altfel, si proiectul ADIS spune ca trebuie sa se tina cont de gradul de suportabilitate. Eu nu inteleg de ce sa platesc mai mult pentru acelasi serviciu!”

    „Vor returna un milion de euro”

    In cazul in care taxa de salubritate nu e aprobata in CL, cum s-a intâmplat la Darmanesti, efectele sunt foarte grave. In primul rând, localitatea va fi exclusa din ADIS si nu va avea voie sa depoziteze deseuri in Celula 2, care va fi data in folosinta in 2016. „Asta e o consecinta pe 23 de ani”, avertizeaza Bogdan Seto. Daca o primarie va gestiona deseurile prin propria directie, unde va duce gunoiul? In Vrancea sau Covasna? Poate, daca va fi primita si daca va avea resurse ca sa suporte costurile. In al doilea rând, localitatea care va iesi din ADIS va fi obligata sa returneze toti banii accesati prin Ministerul Mediului din fonduri europene.

    Darmanesti si Moinesti ar trebui sa restituie cel putin un million de euro numai pentru inchiderea fostelor gropi de gunoi. „Noi nu vom iesi din ADIS. Si de ce sa returnam banii? Groapa de gunoi a fost inchisa, deci obiectivul a fost atins”, declara primarul Viorel Ilie. La solicitarea Prefecturii, hotarârea privind majorarea taxei in Moinesti se afla in dezbatere publica, urmând sa fie supusa din nou votului alesilor. „Sincer, nu ma astept sa se schimbe ceva. Locuitorii au fost foarte vehementi”, a precizat Viorel Ilie. Daca nu va fi alta solutie, conflictul va fi rezolvat in instanta.

    Trebuie sa se implice si primarii

    Mai e o problema, cea legata de planificarea economica: când a incheiat acest contract, Romprest si-a dimensionat efectivul si investitiile pentru 65 de unitati administrativ-teritoriale (UAT). Daca vor fi 62, atunci va avea pierderi si va face plângere in instanta. Legat de reclamatiile privind numarul insuficient de pubele, Bogdan Seto, directorul ADIS, explica: „Romprest are capacitatea de a distribui 200 de pubele pe zi, dar listele cu beneficiarii si adresele lor au fost intocmite de UAT-uri.” Unele liste au fost incomplete, iar altele incorecte, fiind copiate dupa rolul agricol. In alte cazuri, locuitorii nu s-au prezentat la punctele de distributie sa-si ridice pubelele.

    Firma a organizat si actiuni de redistribuire, dar unii tot nu au venit sa le preia. „E important sa se implice si primarii. Oricum, acest aspect se va rezolva caci avem un numar suficient de pubele”, afirma Seto. Mai mult, pornind de la faptul ca la noi, spre deosebire de alte judete, doar in patru localitati sunt nemultumiri, seful ADIS e convins ca si celelalte probleme vor fi rezolvate, „chiar daca 2016 e un an electoral”.

    Art. 12, aliniatul 5, din Statutul ADIS Bacau prevede: „Orice membru care se retrage sau este exclus din Asociatie este obligat sa plateasca: sumele corespunzatoare investitiilor (modernizare, reabilitare, bunuri noi etc.) in infrastructura aferenta Serviciului delegat, de care a beneficiat pe durata cât a fost membru al Asociatiei.


    „Nu pot exista doi operatori licentiati de ANRSC in aceeasi localitate. Romprest este autorizat si are contract pentru 65 de unitati administrativ-teritoriale, prin urmare in acestea nu poate opera alta companie.”
    Bogdan Seto, directorul ADIS Bacau



    Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

    4 COMENTARII

    1. Taxa este foarte scumpa. Cum poate sa dispuna , fie si un CL de o pensie de 350 lei? Nu isi dau seama ca multi nu o pot plati ca nu au bani?Nu au bani de piine, de medicamente d-apai sa mai sustina si o firma din Bucuresti ? Oare pe plan local chiar nu se gaseau firme in acest domeniu, la un pret mai accesibil?

    2. Integrarea in UE va costa din ce în ce mai mult. De ce nu ies în stradă contribuabilii pentru a cere PENSII și SALARII decente, la nivel european, pentru a-și putea plăți dările??? Pentru că sunt lași, inculți etc. Un popor de SCLAVI.

    3. Nu vrea d-l SETO să ne facă o analiză cum sa ajuns la acest preț. De ce în 2010 cînd primăriile au aprobat pretul si evolutia lui în CL acest ADIS nu lea atras atenția asupra evolutiei preturilor anual

    4. Vreau sa atrag atentia asupra a cateva aspecte pe care le consider de importanta majora pentru onestenii de rand (acei oameni care nu sunt virusati de interesele politice sau de oricare alte interese meschine), aspecte pe care le-am sintetizat in ultima vreme chiar daca suntem “intoxicati cu dezinformari” din ce in ce mai mult (doar se apropie data alegerilor locale si politicienii au nevoie de voturile noastre din nou).
      1. In primul rand, consider firesc faptul ca onestenii sa stie ca valoarea impozitului pe locuinte a crecut cu aproximativ 25% in anul 2016 fata de anul 2015!!! Acest fapt poate sa-l constate fiecare cetatean al orasului comparand simplu chitanta de anul trecut cu cea de anul acesta. Domnul viceprimar cu atributii de primar, in speta domnul Cristea , a dezinformat populatia in nenumarate randuri, insistand ca nu doreste o crestere a impozitelor dar nici o scadere a lor. Fiecare din noi putem sa constatam cat de sincer a fost actualul primar al orasului in momentul in care ne achitam impozitul la primarie. Sunt sigur ca se va da vina pe noul Cod Fiscal, ceea ce iar ar fi o minciuna. Cei ce conduc actualmente orasul aveau posibilitatea, daca ar fi vrut, sa mentina taxele si impozitele la nivelul anului trecut. Cum? Simplu, alegand cota ce se aplica la impozit de 0,08% in loc de 0,1% !!! Citez din actualul Cod Fiscal: “ART. 457 – Calculul impozitului pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice
      (1) Pentru clădirile rezidenţiale şi clădirile-anexă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,08% – 0,2%, asupra valorii impozabile a clădirii. Cota impozitului pe clădiri se stabileşte prin hotărâre a consiliului local. La nivelul municipiului Bucureşti, această atribuţie revine Consiliului General al Municipiului Bucureşti.”
      Dar se pare ca, in timp ce pe la televiziuni si in diverse fituici vorbesc de investitori imaginari, cea mai sigura sursa de bani la bugetul primariei ramane tot japca tot mai mare cu fiecare an care trece, indreptata asupra populatiei firesc din ce in ce mai rarefiata si scarbita de lacomia unor oameni ce pare a nu mai avea limite!
      2. La impozitul pe cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice descoperim aceeasi lacomie a Primariei Onesti prin stabilirea cotei de impozitare la 1,2% in timp ce actualul Cod Fiscal le permitea stabilirea unei cote si de 6 ori mai mici !!! Marea majoritate a micilor intreprinzatori sunt sigur ca au constatat deja pe propria piele “biciul aspru” al Primariei Onesti (asta asa ca de “facilitate economica”). Argumentez din actualul Cod Fiscal: “ART. 458 – Calculul impozitului pe clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice
      (1) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,2 – 1,3% asupra valorii care poate fi:…”
      Oameni acestia ne mint in fata cu usurinta unui criminal in serie!!! Ne spun ca nu vor sa scada impozitele in timp ce ei le cresc inimaginabil de mult avand in vedere actuala situatie a orasului. Si stiti de ce? Pentru ca ei considera ca nu avem capacitatea sa ne dam seama de ceea ce ei vor sa ne ascunda. Iti cresc impozitele si taxele si apoi te conving ca de fapt le-au scazut si cat de mult bine ti-au facut tie contribuabilule, cetateanule(fraierul lui mama care e el de fraier)! Oamenii acestia ne jicnesc inteligenta! Pe zi ce trece sunt tot mai abuzivi, tot mai lacomi si au impresia ca nimic nu ii poate opri. Asta pentru ca le permitem sa fie asa!
      3. Am avut ocazia (din pacate!!!) sa urmaresc cateva sedinte ale Consiliului Local Onesti (se pot urmari si pe net). Am fost scarbit de usurinta cu care, in special consilierii actualei puteri, voteaza proiecte si regulamente pe banda rulanta chiar daca multe din acestea sunt in defavoarea cetatenilor orasului. Am descarcat uneori de pe site-ul primariei ordinea de zi a unor sedinte ale Consiliului Local si am aruncat cate o privire pe documentele ce stateau in spatele diferitelor proiecte. Am sesizat de multe ori unele greseli pe care nu mi le puteam imagina la un asemenea nivel. O remarca pentru domnul Spanu, actualul secretar al primariei, cel care in ultima sedinta a consiliului a explicat ca aceste erori materiale se datoreaza adoptarii in toamna a Codului Fiscal sau primirii la sfarsitul lui octombrie a documentatiei de la ADIS. Doar aruncand o privire pe noul Cod Fiscal si stiam de cateva luni de zile ca s-a modificat coeficientul de transformare de la 1,2 la 1,4 . Cu atat mai mare a fost mirarea in momentul cand am vazut in proiectul de taxe si impozite pentru anul 2016 strecurata aceasta greseala. Primaria Onesti se pare ca nu!!! Si sa stiti domnule Spanu ca de normele actualului Cod Fiscal, publicate in ianuarie, nici nu aveati nevoie pentru a cunoaste acest lucru. “Jalnica voce”, jalnica justificare! Dar daca merge si nu are cine sa-l contrazica. Cat priveste calculul eronat de la taxa privind salubritatea (3.108.000 lei, în loc de 31.080.000!!!), va informez domnule Spanu ca nu aveati nevoie sa primiti documentatia de la ADIS mai devreme decat ati primit-o ci doar de un elev din ciclul primar care sa aiba la el un calculator de buzunar si sa efectueze calculul respectiv: 28 000*9,25*12. Ma intreb cat de fundamentate si analizate sunt multe din aceste proiecte in conditiile in care apar astfel de erori exagerate. Dar acest lucru nu-i impiedica pe marea majoritate a consilierilor locali sa voteze si cu 10 maini daca ar putea. In general, impresia lasata de sedintele consiliului local este una jalnica: proiecte de hotarari pline de greseli ce nu-si gasesc locul nici in scoala generala, argumentari si analize facute la voia intamplarii, vot la indicatia partidelor si in detrimentul cetateanului de foarte multe ori, discutii cu multe greseli gramaticale elementare. Asterix si Obelix ca sa spun asa si prietenii stiu de ce…
      O remarca pentru cei care au intocmit actualul Cod Fiscal. Oricarui om de rand al acestei tari ii este binecunoscuta lacomia statului roman(stat reprezentat de „celebra’’ clasa politica de dupa revolutie in mare parte): ia cu doua maini si mereu nu-i mai ajunge… Na, obrazul subtire cu cheltuiala se tine…Dar ceea ce mi-a fost dat sa vad in actualul Cod Fiscal, in legatura cu coeficientul de transformare folosit la calculul impozitului pe cladiri, explica poate cel mai bine cat de lacom si de nesatul este statul roman. Pentru cine nu cunoaste, acest coeficient se inmulteste cu suprafata construibila desfasurata(atentie, nu cu cea utila care este mai mica).Pe vechiul Cod Fiscal acesta era de 1,2 iar din 2016 este 1,4. In 2015 pentru un apartament cu o suprafata construibila desfasurata de sa zicem 50 m.p., plateai practic impozit ca si cum ai avea 60 m.p. Din 2016 platesti ca si cum ai avea 70 m.p!!!!!. De unde am ajuns la concluzia ca din 2016 apartamentele, cladirile romanilor s-au latit, s-au ingrasat saracele. Ce mai conteaza aberatia, bani sa fie de luat de la contribuabili… Si daca acestia nu-si dau seama data viitoare vom fi si cu mai multa imaginatie par a spune acesti finantisti SF ai statului.
      4. Constat ca foarte putin se vorbeste de contractul abuziv pe care Romprest, cu ajutorul Primariei Onesti, doreste sa-l impuna agentilor economici. Recunosc ca marea majoritate a contractelor ce circula in prezent pe piata romaneasca nu sunt in regula in materie de continut si vrem nu vrem de multe ori suntem nevoiti sa le semnam mai ales datorita existentei unor monopoluri. Dar ceea ce mi-a fost dat sa vad in cazul contractului pentru firme cu agentii economici intrece orice inchipuire. Acest contract intruchipeaza culmea tupeului pe care numai o firma acuzata de evaziune fiscala de zeci de milioane de euro, de munca la negru si cu un asociat fugit in Dubai, il poate avea. Sa impui un minim de 1m.c./luna, la un pret mai ceva ca in Dubai, fiecarui agent economic, indiferent de cantitatea de gunoi menajer pe care firma respectiva o produce este de domeniul fantasticului sau mai bine zis al groazei. Dar cand Primaria Onesti iti este aliat impotriva propriilor cetateni acest cosmar devine posibil. Ma gandesc ca o autorizatie de functionare de la Primaria Onesti are urmatorul pret in 2016: 120 + 12*132,86(costul abuzului Romprest, desi acesta ar putea fi mult mai mare,avand in vedere faptul ca in contract mai sunt stipulate o multime de aberatii) =1714,32 lei/an!!! Sa tot faci afaceri in Onesti! Daca esti Romprest fireste…Mi-am zis ca baietii astia destepti, avandu-l pe Walter transferat in Dubai, au venit cu niste preturi mai ceva ca in Dubai in Onesti, auzind ca aici se practica astfel de preturi(vezi pretul la apa, impozitele pe cladiri si multe altele).
      5. Cateva clarificari in privinta gunoiului menajer. Stiati ca Bacaul, Tg. Ocna, Slanic Moldova, Buhusi, Comanesti nu fac parte din ADIS si nici unul dintre aceste orase nu isi streseaza populatia cu Romprestul??? Stiati ca Moinestiul si Darmanestiul fac parte din ADIS, dar au refuzat sa aprobe preturile imense impuse de catre ADIS prin intermediul Romprest, spre deosebire de marea majoritate a consilierilor onesteni ce in frunte cu actualul viceprimar cu atributii de primar au votat fara nici cea mai mica remuscare aceste aberatii? ??Stiati ca la Bacau oamenii sunt nemultumiti ca platesc 12 lei/luna gunoiul menajer la o familie de 4 persoane? Stiati ca la Ramnicul Valcea, unde tot Romprestul presteaza, primaria a impus un pret de 4,75 lei/luna la persoanele fizice iar in cazul persoanelor juridice acestea declara pe propria raspundere tot la primarie cantitatea pe care o doresc sa o contracteze iar pretul per m.c. este mult mai mic decat la Onesti??? Oriunde in tara romaneasca veti cauta nu veti gasi preturi ce se vor a fi impuse cu forta precum in Onesti. Am ajuns de Cartea Recordurilor, dar in sensul rau din pacate…Stiati ca licitatia in urma careia Romprestul a castigat dreptul de a presta servicii in Onesti este una ”cu cantec” si mai multe persoane din cadrul ADIS sunt anchetate de catre DNA??? Stiati ca in cadrul acestei licitatii oferta Romprest a fost cu mult mai mare ca pret decat ce au oferit celelalte firme inscrise in competitie si impotriva acestui fapt i s-a dat castig de cauza ???
      6. Domnului Bogdan Seto, acest vajnic aparator al Romprestului, i-as recomanda sa achite dumnealui factura de plata in locul nostru, al onestenilor, daca tot ii sunt atat de dragi.
      7. Domnului Cristea, actualul vice cu atributiuni de prim, ii transmit sa nu se mai bucure atat de mult de investitia Romprest la Onesti si de cele circa 70 de locuri de munca create cica. Se pare ca logica de politician a domnului Cristea este de a face uitate locurile de munca pe care oamenii de la Servsal le-au pierdut si s-ar putea sa fie chiar mai multe. Ii reamintesc in acelasi timp de promisiunea facuta de a propune in cadrul ADIS diminuarea sau mai corect scoaterea din contractul impus de catre Romprest a cantitatii minime de 1 m.c. . Desi sincer am mari dubii de bunele intentii ale acestuia si de faptul ca cineva din cadrul ADIS l-ar baga in seama. Ca doar acum ”focul e la noi”!!!
      8. Sunt sigur ca domnul Neghina are dreptate in privinta pretului real pe care al trebui sa-l achitam la persoane fizice pentru taxa de salubritate. Nedetinand prea multe informatii, dar efectuand anumite calcule, inca inainte de initiativa acestuia, mi-am dat seama ca pretul era cam de 3 ori mai mare decat ar fi trebuit sa fie in mod corect. In schimb am mari dubii in privinta bunelor sale intentii atat timp cat consilierii din partidul dumnealui, in frunte cu actualul vice cu atributiuni de prim, au votat proiectul cu ambele maini, ca sa zic asa, alaturi de cei de la PSD, bineinteles. Liberalii s-au abtinut desi sincer n-am inteles de ce n-au votat contra si nu au avut o pozitie mai agresiva in sensul bun al cuvantului. Mi-as dori sa aiba succes cu initiativa sa si sa nu candideze la alegerile locale atat el cat si domnul Cristea, demonstrand astfel ca nu interesele politice il mana in lupta. Altfel gandesc ca ne-am putea lovi de aceleasi probleme, ba poate cu un pret si mai mare, „motivat economic”, dupa ce unul din cei doi ar putea ajunge primar. Repet, am mari dubii in privinta bunelor intentii ale acestuia privind cetateanul de rand. Si nici macar nu mai sper sa ma insel…
      9. Mi-as dori sa stiu care este raspunsul Primariei Onesti si al asociatiilor de locatari la faptul ca marea majoritate a cetatenilor orasului achitam pretul la apa la un nivel nelegal si nu asa cum el a fost stabilit prin hotarare a Consiliului Local. Exceptii fac doar primaria,presupun unele institutii publice si 1-2 asociatii care au stiut sa refuze ilegalitatea propusa. Glumind, daca legal se stabileste un pret mare suntem obligati sa-l platim(cazul gunoiului, impozitelor), in timp ce cand se stabileste un pret acceptabil legal(cazul apei) suntem „obligati” sa platim un pret aproape dublu. Si ma intreb care mai este rolul asociatiilor in conjunctura actuala (cu salubritatea la primarie) ? De intermediar intre proprietar si Apa-Canal, care la randul sau intermediaza intre CRAB si proprietar , care CRAB se aprovizioneaza de la Apele Romane. Lantul slabiciunilor la Onesti…Multi „intermediari” pe conducta pana ajunge apa la destinatar nu credeti? Daca e sa consideram si cheltuielile administrative, pierderile de apa ce apar in mod „miraculos” aproape luna de luna ajungem la concluzia ca pretul apei la Onesti ajunge cam de 10 ori fata de pretul cu care pleaca de la Apele Romane. Oamenii acestia ne cam iau apa de la gura in loc sa ne-o aduca…La asociatii se tot fac sedinte(din ciclul Mircea, fa-te ca lucrezi!), se vorbeste de legi, de cote indivize, de faptul ca nu iese consumul la apa si ca iar avem pierderi, se mai creste pretul la cheltuielile administrative(asta da tupeu!!!) dar nimic despre care mai este rolul asociatiilor si de ce nu macar incaseaza pretul apei legal, adica cel stabilit prin HCL, daca tot invoca legile atat de des.
      10. In final un sfat pentru actuala, fosta si era sa spun viitoarea clasa politica onesteana. V-as ruga sa nu mai candidati la viitoarele alegeri locale. Poate aveti treaba si noi va retinem…Stim ca vreti sa ne faceti numai bine dar noi onestenii nu mai vrem. Ne-am saturat de atata bine…

    LĂSAȚI UN MESAJ