Petitie pentru drumul care leaga Moldova de Transilvania

11

Aproape 500 de semnaturi a strâns onesteanul Cezar Olteanu, consilier judetean al PNL, in sprijinul petitiei care cere modernizarea DN 11 si care e adresata premierului Ciolos. Caci acum e vremea (si raspunderea) PNL, dupa cum ii amintea Dragos Benea, liderul PSD Bacau, la intâlnirea consilierilor judeteni din noiembrie.

Presedintele CJ Bacau se referea, atunci, la autostrada Bacau-Brasov, a carei declasare in master-planul de transport reprezinta responsabilitatea PSD, UNPR si ALDE. Dupa instalarea noului Guvern, Benea a adaugat: pe aceasta lista intra, de azi inainte, si PNL „cu atât mai mult cu cât suntem, inca, in etapa in care master-planul este in revizuire”. Cezar Olteanu a inceput lupta pentru modernizarea DN 11 in mandatul lui Ponta, dar a continuat-o si dupa instalarea lui Ciolos.

Planul de bataie a cuprins solicitari catre CNADNR, doua declaratii politice in CJ Bacau, o conferinta de presa in Onesti, lansarea, pe facebook, a petitiei adresate premierului Ciolos, petitii in consiliile locale din Oituz, Bogdanesti, M. Casin, Casin, Stefan cel Mare, Caiuti, Cotofanesti, Tg. Trotus, Dofteana, Gura Vaii, Helegiu, Sanduleni, Magura, Tg. Ocna, Sl. Moldova si Onesti. Pe 10 ianuarie, numarul cetatenilor care sustin petitia ajunsese la 494.

Fara infrastructura, fara legaturi de afaceri!

In petitie se cere modernizarea urgenta a DN 11, având in vedere ca autostrada Bacau-Brasov va fi construita in 2030. Desi exista un studiu de fezabilitate aprobat in 2009, DN 11 nu se afla in vizorul guvernantilor.

„Este evident ca aceasta atitudine fata de problema comunicatiilor rutiere dintre Transilvania si Moldova condamna la izolare pentru o buna perioada de timp pe locuitorii acestei parti de tara tocmai in preajma momentului istoric al sarbatoririi unui veac de la Marea Unire”, arata Cezar Olteanu, in petitie. In prezent, drumul e plin de gropi si fisuri, ceea ce nu e de natura sa incurajeze legaturile de afaceri cu parteneri din Moldova.

Liberalul arata ca singura solutie pentru un trafic sigur pe DN 11, care nu a mai fost supus unei reparatii capitale de zeci de ani, este aducerea acestuia la standarde actuale: „Modernizarea DN 11 va conduce direct si la cresterea competitivitatii produselor manufacturate si furnizarea de servicii, atât in economia comunitatilor pe care le strabate cât si a intregii Moldove.” Ramâne sa vedem daca premierul Dacian Ciolos va intelege importanta reabilitarii DN 11 si ce politicieni bacauani, trecând peste interesele partidului, vor sprijini demersul lui Cezar Olteanu.

„Drumul national DN 11 este una dintre principalele rute de legatura dintre Moldova si Transilvania, fiind parcurs zilnic, conform datelor statistice, de 3.500 pâna la 8.000 de autovehicule iar pe anumite portiuni numarul acestora depaseste cifra de 16.000.”
Cezar Olteanu, consilier judetean PNL


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

11 COMENTARII

  1. Domnule Cezar;
    Initiativa dvs. este de apreciat, dar termenul de 2030,este f.f.departat???
    Cred ca mai bine propune-ti ptr,anul 2020!!!, ca sa fie mai plauzibil si atunci
    o sa aveti tot sprijinul,,dar mai important ar fi sa va sprijine parlamentarii din
    toate partidele din zona Moldovei si apoi sa strange-ti semnaturi de la populatie,

  2. Moldova este pierduta in acest moment.Scaderea dramatica a populatiei din zona nu a facut decat sa poata fi neglijata.Plecarea masiva a cetatenilor din zona in toata lumea a facut ca numeric sa nu mai contam.In acest moment mai santem 20% din Romania.In 90 eram 33%.Economia este praf.Administratia locala din 2004 incoace nu a facut nimic sa apere interesul intreprinderilor din zona.Deciziile Bucurestiului au spulberat toata industria.Unele fabrici aveau monopol national si tot au fost inchise.Robinete industriale era singurul producator din tara.Rafinaria Darmanesti singurul producator de cocs acicular.Soda caustica de la Onesti vine si ea din import.Oamenii zonei in loc sa apere economia locala au ales sa plece si nu se va putea repara nimic.

  3. Intotdeauna Cezar Olteanu a fost un om elegant si cu puncte de vedere pertinente. Este cea mai buna initiativa luata de cineva din cadrul Consiliului Judetean Bacau in acest mandat. Felicitari D-le Olteanu, felicitari liberalilor!

  4. Pt. cei din Bucuresti. Si locuitorii din Moldova platesc taxe si impozite. Moldova e tot in Romania,daca ei nu stiu asta ..De ce autostrada Brasov-Bacau in 2030 si nu in 2070? Ce atata graba ? Daca pe ici pe colo,se mai construiesc cate 10 km de autostrada,Moldova este data permanent la capitolul si altele…. Va aduceti aminte de Moldova,doar in campaniile electorale.! Nu-s nostalgic dupa comunism,dar ce-a construit Ceausescu in cativa zeci de ani,pt cei de astazi,le trebuiesc sute de ani !

    • Pai daca Moldova voteaza cu toti nespalatii pentru galeti si ulei (si nu sunt singurii) de unde vreti sa se faca? Sa puna mana sa voteze oameni capabili care sa ii reprezinte in parlament si toti prostii care auzi de ei o data la 4 ani (gen udrea flutur si altii care au castigat alegerile in Moldova). Vreme e la al doilea mandat si nu a facut nimic pentru oras si onestenii voteaza valutist ca primar. Pai si vreti strazi? Paine si circ strazile in alta viata.

  5. Urmeaza o perioada in care electoratul poate dormi linistit ca se vor face proiecte de tot neamul,pai este an electoral.Si daca este mult pina in 2030 ,si,tot mult este si 2020 sunt sigur ca pentru a ne linisti dl consilier va spune anul 2016 luna decembrie .La mai mare.Ura.

LĂSAȚI UN MESAJ