O noua incercare de a schimba organigrama din primarie

8


Primarul Romeo Stavarache propune aprobarea, in sedinta de Consiliu Local de vineri, a noii organigrame din primarie si a planului de ocupare a functiilor publice. Acesta a incercat in zadar sa treaca proiectele inca din luna mai anul trecut, invocând un aviz al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si eficientizarea activitatii in primarie, dar a intâmpinat opozitia juristilor din institutie.

Totul a culminat in luna august anul trecut când primarul si secretarul Ovidiu Popovici, principalul oponent al proiectelor, s-au certat chiar in sedinta. Secretarul a explicat clar ca nu sunt bani pentru a sustine infiintarea unor posturi noi. In plus, „avem nevoie de economisti si juristi, nu oameni care freaca timpul la cabinetul primarului”, ar fi spus Popovici atunci.

Expunerile de motive la ambele proiecte sunt datate in noiembrie anul trecut, deci sunt aceleasi pe care s-a discutat ca nu au avut avizul de legalitate din partea secretarului. Potrivit planului de ocupare, s-ar infiinta mai multe posturi de directori si sefi serviciu sau birou. Potrivit aceluiasi document care poate fi consultat pe site-ul primariei, se doreste infiintarea Directiei de Informatii Publice, Directiei de Investitii, Directiei de Functionare.

In subordinea Directiei de Functionare apar directiile Administrare, Patromoniu, iar in subordinea Investitiilor va fi o directie de implementare a proiectelor europene. Atributiile secretarului si ale managerului public ar urma sa fie dispersate. In total, personalul din primarie ar urma sa ajunga la 709 persoane.

„Nici acum nu exista avizul de legalitate. Este de admirat hotarârea si tenacitatea domnului primar”, a comentat secretarul Popovici, contactat telefonic. Acesta face, de altfel, si subiectul unui proiect de hotarâre. Primarul doreste sa fie „evaluator al performantelor profesionale individuale ale secretarului Municipiului pentru activitatea din 2015”.

Proiectul s-ar fi vrut inclus pe ordinea de zi a sedintei extraordinare, dar asa cum se arata intr-un raspuns la un referat semnat de Corneliu Gavrilescu, „motivele invocate in sustinerea urgentei si a caracterului extraordinar al proiectului sunt in defavoarea includerii acestuia pe ordinea de zi a unei sedinte extraordinare”, mai ales ca perioada propusa pentru evaluare ar fi fost luna ianuarie a acestui an, care a trecut deja. In acest context, „initiativa dumneavoastra poate fi considerata o incercare de a remedia lipsa de diligenta a serviciului dvs., in contextul in care ati avut cunostinta de sedinta ordinara din decembrie”.

Ramâne de vazut daca acum proiectul va trece de votul consilierilor. Contactat telefonic, primarul Stavarache a spus ca o astfel de evaluare nu este ceva ciudat, ci o obligatie legala.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

8 COMENTARII

  1. Este dea dreptul ridicol,ceea ce se intampla cu di Romeo????!!!!!
    Desi condamnat cu Suspendare,contesta aceasta hotarare si in acelasi
    timp transfera Dosarul la Alba iulia,in sperana ca va fi achitat???!!!!!>>>
    Imi aduc aminte ca si fostul Procuror sef al Tribunalului Bacau{macovei},
    a fost gasit de DNA cu vreo 40 de dosare in sertar,la care dadea Sentinte,
    in functie de muschii{mita] pe care ii primea, desi a transferat Dosarul
    la Sibiu, tot a fost CONDAMNAT,si a iesit Rusinos la pensie,,,,,
    Asa si dl ex.primar tot incerca sa scrie CARTI la Biblioteca si mai propune
    tot felul de ORGANIGRAME???si se propune singur sa evalueze activitatea
    SECRETARULUI,dar nu are competenta,un inginer NU POATE sa verifice
    un jurist,,,etc,,etc,
    dar asa sant Legile la noi…….

    • Faneee ! Daca acum mai erai Sef de Cadre in Primaria Bacau (cum ai fost mai inainte vreme), cred ca nu mai aveai curajul sa mai comentezi in acest feeeeell ! In rest ….. sa stii ca ai, pe undeva, dreptate, dar ce folos … cui serveste ….

  2. Domnule primar , mi-am plătit impozitul pe 2016 (160 ron 2 camere)și taxa de salubritate de 288 ron pt. 4 persoane. Mizeria este omniprezență în cartierul meu,iar dacă înainte se oprea la portiță blocului,odată cu marea defrișare a gardurilor vii mizeria se oprește în usa blocului. Administrația Bacau- un team fără viziune,fără orizont,cu zeci de proiecte la care s-au pierdut finantarea,cu multă mizerie materială și spirituală,vânători de spert și căpătuire…
    Am aplicat ca anonim la proiectul”tu faci bugetul Băcaului 2016″ unde am făcut mai multe propuneri care au apărut ulterior cu numele și prenumele unor persoane ,nu sânt deranjat de acest aspect,aș fi încântat să fie puse in aplicare acele idei pe care l-e reamintesc succint: buget pentru vizitarea de către conducerea celor de la spații verzi a celor mai curate orașe din Europa ocazie cu care se va urmări cum se amenajează spațiile verzi astfel încât la venirea ploilor torențiale,noioriul să nu mai fie deversat pe șosea sau trotuare,cursuri de educație civică a romilor pentru a depozita gunoiul menajer în tomberoane nu aruncat pe geam….
    Cu toate ca ar fi multe alte propuneri pentru 2016 vreai să va focusati pe curățenia orașului,ca la taxe de salubritate santeti campioni,comparativ cu cea ce oferiți 🙁

  3. fratilor,pana si maturatorii astia se cred mari directori!aroganta stavarakiana nu mai cunoaste limite!
    la cum da de pamant cu coana justitie nu-l intrece nimeni!veti vedea ca va fi achitat!!

LĂSAȚI UN MESAJ