Solicitarea de a angaja o casa de avocatura care sa se ocupe de rezilierea contractului de concesionare a Aeroportului International „George Enescu” a stârnit vii dispute in sedintele pe comisii ale consilierilor judeteni. Desi se credea ca lucrurile s-au linistit dupa lamuririle date de directoarea Oana Chelaru, in sedinta de vineri vâlvataia s-a reaprins.

Petrica Mihaila, consilier PDL, a tinut sa-l avertizeze pe Dragos Benea, presedintele CJ, ca „Aeroportul este un obiectiv strategic pentru judet si cred ca trebuie sa fim atenti ce vom face de aici inainte.” El a amintit de consortiu de consultanta Deloitte, Bostina & Asociatii, care s-a ocupat de contractul de concesionare, si a sugerat ca acesta a aparat interesele Blue Air, nicidecum ale CJ Bacau.

Prin urmare, faptul ca s-a apelat la experti nu a folosit la nimic, a sugerat el, adaugând: „Eu cred ca am putea sa ne descurcam cu juristii nostri, fara a mai apela la firme specializate. Daca juristii nostri nu sunt performanti, putem gasi altii.” Dragos Benea l-a contrazis, aratând ca respectivul consortiu a lucrat foarte bine, iar clauzele sunt foarte clare, prin urmare, rezilierea are toate sansele sa se faca pe cale amiabila.

„Aceasta masura de a angaja o casa de avocatura este ca o centura de siguranta”, a precizat presedintele CJ. „Sunteti de acord ca Aeroportul e un obiectiv strategic, dar nu sunteti de acord cu aceasta masura, i-a reprosat Benea lui Mihaila. Lasati-i pe juristii CJ sa-si faca treaba pentru care sunt platiti, ca si asa au foarte mult de lucru .”

Temeri privind scaderea traficului

Presedintele CJ Bacau a amintit despre faptul ca niciun guvern nu a alocat bani pentru modernizarea aeroportului si despre faptul ca, datorita investitiilor CJ, dar si prezentei operatorului Blue Air, traficul a crescut de la 20.000 de pasageri/an in 2005 la aproape 500.000 in 2013.

Pentru modernizarea Aeroportului, „CJ Bacau nu a venit cu nicio suma de bani, asa cum se procedeaza de obicei intr-un parteneriat public-privat. A riscat doar ipostaza in care ne aflam acum, ipostaza in care, iata, Aeroportul functioneaza!”

Teama presedindelui CJ este sa nu plece operatorul aerian Blue Air. Nimeni nu a dorit ca Romstrade, actionarul majoritar al Blue Air, sa dea faliment, prin urmare „nimeni nu e vinovat”, a insistat Dragos Benea. „Nu-i privim ca pe niste dusmani, ci ca pe niste parteneri de acum incolo! Obiectivul nostru este sa extindem si sa modernizam Aerogara si parcarea si sa avem un trafic in crestere, nu sa revenim la traficul din 2005-2006!”

In final, el a precizat ca la casa de avocatura se va apela numai in caz de litigiu, ca serviciile nu vor costa mai mult de 15.000 de euro si ca aceasta suma exista in bugetul Regiei Autonome.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ