29 martie 2024
ActualitateNoi testari pilot in scoli

Noi testari pilot in scoli

Un esantion pilot de elevi de clasa a VI-a din 86 de scoli din tara va sustine miercuri, 22 mai, o evaluare nationala. Din acest esantion fac parte si elevi bacauani, de la Scoala Dumbrava din comuna Itesti si Scoala “Stefan Luchian” din Moinesti, alese aleator. Este vorba despre o evaluare in care testele contin doua sectiuni corespunzatoare probelor transdisciplinare, respectiv Limba româna si comunicare, si Matematica si Stiinte, fiecare cu o durata de doua ore. Testele sunt realizate de Centrul National de Evaluare si Examinare, pe baza programelor scolare in vigoare, si contin sarcini de lucru si stimuli vizuali adecvati vârstei elevilor. Corectarea lucrarilor se va realiza la nivelul comisiilor judetene de evaluare, dar elevii nu vor primi note sau calificative. Raspunsurile vor fi apreciate pe baza unor coduri care au atasati descriptori de performanta, dupa modelul testarilor internationale, iar codurile corespunzatoare vor fi incarcate pe o platforma electronica, cu scopul de a facilita analizele ulterioare. Notele obtinute la aceste lucrari nu vor fi trecute in catalog. Aceste testari au inceput pe 9 mai si s-au aplicat la clasele a II-a, si la cele de a IV-a. Scopul pilotarii este acela de a verifica procedurile de administrare, structura testelor si a caietelor cadrului didactic, de a identifica punctele tari si punctele slabe ale procesului de evaluare, in vederea generalizarii. O analiza a rezultatelor acestor teste se va face saptamâna viitoare. Raportul tehnic rezultat in urma evaluarii urmareste obtinerea unor estimari corecte si eficiente ale nivelului cunostintelor si ale deprinderilor de baza ale elevilor, precum si progresul acestora de-a lungul timpului, prin comparatii cu rezultatele obtinute la evaluarile nationale anterioare. Centrul National de Evaluare si Examinare intentioneaza sa extinda acest program in toate scolile, pentru a putea monitoriza, in mod eficient, standardele curriculare si pentru a informa in mod sistematic atât factorii de decizie, cât si profesionistii din domeniu cu privire la evolutia acestora. Aceste evaluari sunt organizate si administrate conform prevederilor din Legea Educatiei Nationale.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri