24 aprilie 2024
Actualitate"Nicio masa fara peste". Bacauanii prefera macroul si crapul

“Nicio masa fara peste”. Bacauanii prefera macroul si crapul

Intr-o conferinta organizata, ieri, in sala mica a CJ Bacau, vicepresedintele Ionel Floriu a anuntat finalizarea proiectului “Promovarea produselor piscicole si de acvacultura”, finantat prin Programul Operational de Pescuit (POP), masura 3.4. care vizeaza dezvoltarea de noi piete si desfasurarea de campanii de promovare. Oana Sova, coordonatorul proiectului, a facut o descriere a campaniei, punând fata in fata tintele si rezultatele.

“Obiectivele proiectului au fost cresterea nivelului de informare al populatiei cu privire la efectele benefice ale consumului de peste proaspat, dezvoltarea preferintei si cresterea frecventei consumului de peste si stimularea dezvoltarii economiilor locale din zonele pescaresti cu traditie”, a explicat ea. Valoarea proiectului a fost de 1,627 milioane de lei, din care 1,270 milioane din POP.

Din acesti bani au fost realizate studii de piata, materiale de promovare (pliante, brosuri, afise, tricouri, cani, umbrele), clipuri si spoturi, au fost organizate doua târguri piscicole, in Bacau si Iasi, si a fost realizat un portal web: www.consuma-peste.ro.



Analiza finala a evidentiat cresterea cu 2,2 la suta in sase luni a numarului consumatorilor de peste, ca rezultat al campanie, cresterea consumului pe tipuri de peste: de la 57,5 la suta la 62,5 respondenti pentru macrou, de la 51 la 56,3 la suta pentru crap si de la 28,8 la 32,7 la suta pentru ton. In cadrul familie, consumul de peste a crescut de la 2,7 la 2,9 ori/luna pentru pestele proaspat.

“S-a constatat ca, in 22 de ani, consumul de peste a scazut dramatic. In epoca Ceusescu, deviza era «nicio masa fara peste». Noi am incercat sa convingem populatia Regiunii N-E folosind un slogan mai adecvat. Campania a fost un succes, spunem noi, dar asta se va verifica in timp.” – a declarat Ionel Floroiu, vicepresedinte CJ Bacau.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri