25 aprilie 2024
Interviu“Ne dorim sa implementam proiecte de succes”

“Ne dorim sa implementam proiecte de succes”

Interviu cu Nina Chiper, administrator public al judetului Bacau

– Cum a ajuns un tânar absolvent al Facultatii de Biologie, Specializarea Biochimie, care s-a pregatit pentru un domeniu foarte interesant, mai ales pe latura de cercetare, sa lucreze in administratie?

– Traim intr-o lume aflata in continua schimbare, o lume in care, pentru a reusi, trebuie sa te adaptezi conditiilor de viata, daca tot vorbim de biologie.
Cum am ajuns sa lucrez in administratie? Mai mult sau mai putin printr-un concurs de imprejurari. Ca tânar absolvent al unei forme de invatamânt superior, proaspat stabilit in judetul Bacau, am inceput prin a-mi cauta un loc de munca, evident in domeniul in care obtinusem licenta. Din pacate sau, poate, din fericire, toate locurile disponibile la acea data pe piata muncii si care vizau domeniul analizelor de laborator se adresau persoanelor cu experienta in domeniu. Imi amintesc cu placere weekend-ul in care am descoperit in paginile unui cotidian local un anunt prin care Consiliul Judetean (CJ) Bacau scotea la concurs, printre alte posturi, si pe acela de inspector de specialitate ce viza protectia mediului. Era un post adresat tinerilor debutanti. Protectia mediului nefiind pentru mine un domeniu strain, ci unul pe care il studiasem in primii ani de facultate, am luat decizia de a ma prezenta la concurs. Am gasit aici un colectiv bine inchegat, format din profesionisti de la care am avut in permanenta ceva de invatat. Lucrez intr-un mediu interactiv, in care monotonia nu isi are locul. Acesta a fost si unul dintre motivele pentru care am ales sa ramân in administratie. Mi-am inceput activitatea prin a lucra la intocmirea Planului judetean de gestionare a deseurilor si a Planului local pentru protectia mediului, alaturi de reprezentanti ai unitatilor administrativ-teritoriale (UAT) din judet si de colegii de la Agentia de Protectia Mediului.
Ulterior am fost implicata in implementarea unor proiecte finantate din fonduri de pre-aderare, cum a fost SAPARD, dar si de la bugetul de stat. Incepând cu 2007, am facut parte din echipele care si-au dat concursul la intocmirea aplicatiilor de finantare pentru accesarea fondurilor derulate prin POS Mediu, Axele prioritare 1 si 2. Prima aplicatie, ce viza sectorul apa/apa uzata, a fost preluata de CRAB, operatorul regional, care, in calitate de beneficiar, a semnat ulterior contractul de finantare cu Ministerul Mediului si Padurilor. A doua aplicatie, ce viza sectorul “deseuri”, a fost depusa de catre CJ Bacau, care a semnat contractul de finantare cu Ministerul in aprilie 2011. Din anul 2011, am coordonat activitatea echipei de implementare a proiectului “Sistem integrat de management al deseurilor solide in judetul Bacau”.



– Cum vedeti activitatea de administrator public al judetului, functie in care ati fost numita recent?

– Principiul dupa care m-am ghidat pe parcursul activitatii mele profesionale si pe care intentionez sa-l abordez in continuare este acela de a implementa o administratie publica judeteana eficienta, bazata in primul rând pe colaborare si pe dorinta de progres. Consider faptul ca m-am format in pepiniera CJ Bacau ca fiind un atu in desfasurarea noii mele activitati.
In opinia mea, viitorul administratiei publice il reprezinta, cel putin in perioada 2014-2020, atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea economica si sociala. Astfel, ne dorim ca in exercitiul financiar 2014-2020 sa implementam proiecte de succes, proiecte care sa raspunda nevoilor comunitatii. De asemenea, consider deosebit de importanta finalizarea proiectelor aflate la aceasta data in implementare. Ma refer aici la proiecte ca “Sistem integrat de management al deseurilor solide in judetul Bacau” sau la “Reabilitarea, modernizarea si echiparea infrastructurii de sanatate – Ambulatoriu de specialitate adulti, corp A, al Spitalului Judetean de Urgenta”. Cred ca Bacaul, prin investitiile realizate – gen Schi Parc Slanic Moldova – are toate atuurile necesare pentru a deveni un judet important pe harta turistica a tarii.
O importanta deosebita o au, in acest moment, si proiectele pe care CJ Bacau le desfasoara in asociere cu UAT, proiecte menite fie sa ajute aceste localitati sa-si atinga tintele fixate prin Tratatul de aderare, cum e cel pe apa uzata al Onestiului, fie sa contribuie la dezvoltarea economico-sociala a acestora, iar aici ma refer la modernizarea infrastructurii Aeroportului International “G. Enescu”.

– Ce se mai intâmpla cu proiectul “Sistem integrat de management al deseurilor solide in judetul Bacau”, de care v-ati ocupat inainte de a deveni administrator public?

– Acest proiect se apropie cu pasi repezi de finalizare, fiind implementat in proportie de 90 la suta, la aceasta data. Au fost inchise, prin proiect, depozitele de deseuri neconforme din Buhusi, Darmanesti, Tg. Ocna, Comanesti si Moinesti, urmând a fi incheiate la inceputul lunii septembrie, inainte de termen, si lucrarile de inchidere a depozitului neconform de deseuri din Onesti. S-au realizat trei statii de transfer deseuri – Onesti, Beresti Tazlau si Gaiceana -, o statie de sortare si alta de compostare la Onesti si celula II a depozitului conform de deseuri din Bacau. S-au achizitionat unitati de compostare individuala, care au fost deja distribuite in judet, dar si echipamente de precolectare a deseurilor solide. Parte dintre ele sunt date in administrare unor UAT-uri, restul urmând a fi date dupa desemnarea viitorului operator de colectare si transport.
La ora actuala, Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Salubrizare Bacau, cu sprijinul Unitatii de Implementare a Proiectului si al asistentei tehnice, are in desfasurare procedurile de licitatie pentru desemnarea celor doi operatori judeteni: operatorul de colectare si transport si operatorul pentru instalatiile POS Mediu.
Odata ce vor fi desemnati acesti operatori, putem afirma ca am reusit finalizarea cu succes a implementarii proiectului.

A consemnat Silvia Patrascanu

CASETA

Nina Chiper a absolvit Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iasi, Facultatea de Biologie, Specializarea Biochimie, a urmat cursuri de formare in implementarea proiectelor, apoi in managementul proiectelor, iar in 2013 a obtinut diploma de auditor. Din 2001 lucreaza la CJ Bacau, fiind inspector de specialitate, consilier, apoi manager de proiect. Recent, a intrat in echipa de conducere a CJ Bacau, fiind numita in functia de administrator public al judetului. Este casatorita si are o fiica de 10 ani, eleva in clasa a V-a.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri