* din cauza deficiențelor de proiectare, constructorul nu își poate face treaba * principala problemă este parcarea supraetajată ce ar urma să fie ridicată la intrare * se caută un nou proiectant, ca să fie finalizat și restul de 30% din lucrări

Lucrările de modernizare a Insulei de Agrement sunt în acest moment sistate, din cauza unor erori de proiectare. Practic, este nevoie de un nou proiect pentru a fi executat șI restul de circa 30% din lucrări. Avertizarea că proiectul este defectuos a venit din partea constructorului băcăuan Conbac, ai cărui reprezentanți au spus că nu pot continua lucrurul dacă se dorește calitate.

Pe Insulă, lucrările sunt aproape finalizate, chiar dacă există o nemulțumire privind calitatea lemnului folosit. Însă cea mai mare problemă o ridică parcarea de la intrarea pe Insulă, unde s-a săpat din 2016. Nu s-a putut continua fiindcă s-a descoperit ulterior că prin zonă trece o magistrală de canalizare, care nu poate fi acoperită de o parcare supraterană. S-a încercat devierea respectivei conducte, dar Compania de Apă nu și-a dat acordul.

“A fost un proiect extrem de prost. Un proiect a pus acea parcare de la intrare supraterană pe un ovoid de canalizare. A venit un prim proiectant și fiindcă a făcut proiectul din birou, fără să știe realitatea din teren, a greșit. A venit un al doilea proiectant, care de asemenea a făcut proiectare din birou și venea pe teren o dată pe lună, în timp ce eu făceam săptămânal ședință de progres. Am ajuns la rezilierea contractului.

Acum suntem în situația că se face expertiză și reproiectare”, a declarat primarul Cosmin Necula. Cu alte cuvinte, urmează o licitație pentru desemnarea unui nou proiectant și abia după aceea, într-un termen nedefinit, pot fi reluate și lucrările. Municipalitatea plătește deja două milioane de euro penalități de întârziere către Uniunea Europeană (de unde vine o parte din fonduri), însă totodată s-a obținut prelungirea termenul de execuție până în 2018, când se speră, totuși, ca Insula să devină funcțională.

Acest lucru nu se poate întâmpla dacă nu se finalizează și decolmatarea lacului, care este un proiect separat, finanțat de Ministerul Mediului, în valoare de 9,4 milioane de lei și executat de firma băcăuană Romgan. Lucrările au fost făcute în proporție de circa 50% și merg în ritmul în care se face și alocarea fondurilor.

Cât despre proiectul Insulei, contractul este în valoare de 7,5 milioane de euro, jumătate bani europeni, jumătate din bugetul local, plus cele două milioane de euro fiindcă nu s-a respectat termenul inițial de finalizare, decembrie 2016. În proiectul de buget pe anul acesta, prezentat zilele trecute de primarul Necula și aflat în dezbatere publică, au fost prinse și fonduri pentru continuarea lucrărilor.

loading...

Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

12 COMENTARII

  1. Se adevereste faptul ca la Compania de Apa nu se cunoaste traseul retelei de apa si canal, altfel spus nu detin o documentatie completa pentru municipiul Bacau.

    • Abia anul trecut si-au facut harta tevilor. Probabil asa au aflat si de asta. Dar intrebarea este, cun s-au putut construi cele 2 blocuri dinspre lidl, care sunt tot pe deasupra magistralei?

  2. Cine a receptionat primul proiect? Cine a receptionat al doilea proiect? De ce nu se infiinteaza un colectiv de specialisti adevarati cooptati pentru a receptiona un proiect si eventual de a sesiza Primaria de neregulile existente inainte de receptionarea oricarui proiect mai important.

  3. Ce vechime are acea conducta?
    Cand s-au inceput lucrarile nu s-au luat avize de la toti sfintii(telefoane,gaz,apa canal etc)? E de pe vremea romanilor si nu s-a stiut de ea si acum „s-a descoperit”!?

  4. Asta este canalizarea de colectare centrală a apei reziduale începută în anul 1969 pe fostul pârâu Nigel , ( Mioriței la podul Paloșanu, pe lângă râul Bistrița. etc. ) care își continuă cursul până la stația de epurare Bacău. Am participat la construcția ei .

  5. Asta e stire pt naivi , stirea oficiala e ca asta e o metoda de a umfla valoarea facturii totale de ”n” ori , ia sa ne spuna la final cit a fost bugetul initial si cit s-a cheltuit in total sa vedeti ce diferente mari sunt , pentru ca ei trag de timp dar trag pe bani si…bani buni . Asa s-a ajuns sa coste 52 de km de autostrada sibiu-orastie 1,4 mld de euro , pina acum , podul ala de la serbanesti l-au tinut in lucrari 7 ani ( !? ) , linia lu 14 a stat decopertata 1-2 ani …si asta numai datorita ERORILOR DE PROIECTARE :))) . Orice lucrare publica este lungita si iar lungita numai ca sa iasa banu’ gros …autostrazile or sa fie gata peste 50 de ani…. Am vazut niste blocuri de locuinte construite pe locul unde a fost PROLETARUL incepute prin feb-martie anul trecut si terminate prin octombrie , cum s-a reusit asta? nu erau lucrari publice .

  6. ALTA HOTIE….CINE A FACUT PROIECTUL ?”ERORI DE PROIECTARE”???PUSCARIE PT.ASTA!!! SI NICI NU SE INTELEG LA SPAGI…..CU 7,5 MILIOANE DE EURO FACI INSULA IN DUBAI…..HHHUUUUU!

LĂSAȚI UN MESAJ