Intr-o Europa cu doua viteze, ce va alege Transilvania?

5


Guvernele ultimilor ani au facut tot posibilul pentru a pompa cât mai multi bani in Transilvania iar societatea a facut restul: a trasat o granita.

Când ridici bariere economice sau culturale trebuie sa te astepti ca acestea sa fie inlocuite, ulterior, de granite.

Acum sa ne uitam in Transilvania si sa comparam situatia cu cea existenta in vechiul Regat. Asa este ca nu exista comparatie?

Ani de zile guvernele au pompat bani in Transilvania, in infrastructura. Rezultatul este o crestere imensa a decalajului dintre economia Transilvaniei si a restului tarii. Dar nu a fost numai atât. S-a creat un adevarat folclor despre cât de inapoiat este restul tarii, in principal zona Moldovei, fata de „civilizatii” transilvani.

Desi, daca stam si ne uitam pe statistici, cel mai violent judet nu este, asa cum ni se induce impresia, Vasluiul, ci Hunedoara cu 369 de persoane condamnate la 100.000 de locuitori (2011) iar Clujul vine puternic din urma (289).

Lipsa infrastructurii rutiere – autostrazi adica – condamna Moldova la saracie. Noi stim astazi ca judete cum este Bacaul, de exemplu, erau acum 10 ani contributoare la bugetul national pentru ca astazi sa fie debitoare.

Delimitarea aceasta strict economica nu ar fi o problema daca nu ar exista influentele externe. Intr-o Europa cu doua viteze, in care se prefigureaza a se transforma UE, situatia României devine delicata. Si asta pentru ca, dupa cum spuneam, România are o structura cu doua viteze: Transilvania, bine dezvoltata economic si Regatul, inapoiat, fara infrastructura, fara investitii.

Intrebare: cât timp poti mentine unite piesele unui angrenaj care se misca cu viteze diferite?

In mod similar, in cazul in care nu se iau masuri pentru corectia situatiei, in 10-20 de ani harta României s-ar putea sa arate altfel.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

5 COMENTARII

  1. Eu mă bucur că construcția autostrăzilor a început de la vest către est, altfel, dacă ar fi plecat din Moldova cele mai multe șanse erau că vor coti către est spre Moscova. Nu aș fi avut o prea mare bucurie să ajung la Bicaz și apoi să se oprească asfaltul, și nici investitorii nu ar fi traversat Ardealul prin gropi pentru a merge pe autostrada moldovenească. Ăsta este ghinionul nostru: suntem prea lângă înapoiata „mamă Rusie”, prea departe de inima economică a Europei și avem prea mulți bolșevici între rândurile noastre – deocamdată.

  2. Remus, atata puteti?! Bolsevici, Mama Rusia? Slabut! … Astea mergeau acum cativa ani; se gaseau destui care sa muste asemenea explicatii. Mai incercati, mai cautati… Ehei, postaceala asta nu e asa simpla cum pare… :))))

    • Domnule Bibire, deocamdată 99% din Bacău este plecat în vest – sau cel puțin în țări care au adoptat valorile liberale – deci avem nevoie de autostradă către vest și nu către Coreea de Nord trecând prin inima Moscovei. Când trendul exodului românesc se va schimba mai mult ca sigur că și punctul de plecare al construcției unei autostrăzi va fi înspre Vaslui

      • Si cine a spus de o autostrada catre Moscova, mestere? Intelegi si dumneata numai ce-ti convine. Eu ma refer la discrepanta de investitii guvernamentale in infrastructura intre Transilvania si Moldova; nu cer autostrada Bacau – Moscova, cer autostrada Bacau – Bucuresti. Ti se pare prea mult?

        Intre 2010 si 2014 Guvernul roman a investit cate 2.400 de lei/locuitor pentru infrastructura in Transilvania si numai 428 lei/locuitor in Moldova. Ti se pare ca e o investitie echilibrata?

LĂSAȚI UN MESAJ