19 aprilie 2024
EconomieInterviu cu Emilia Bunea, director general Metropolitan Life

Interviu cu Emilia Bunea, director general Metropolitan Life

– Cum se prezintă piața asigurărilor de viață din România la ora actuală?

– Piața asigurărilor de viață este în creștere, foarte aproape de vârful atins în 2008. Potrivit cifrelor făcute publice de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), anul trecut, asigurările de viață au avut o creștere de peste 10,8%, ajungând la un nivel de peste 1,81 miliarde de lei după căderea suferită în 2013 – 2014 datorită răscumpărărilor de polițe, și se reapropie de nivelul anului 2008, când se situa la un volum de 1,87 miliarde de lei.

– Cifrele sunt mai mult decât încurajatoare, însă, destul de departe de ceea ce se întâmplă în alte state, din Occident, mai ales?

– Așa este, din păcate, România rămâne pe ultimul loc în Europa, mai exact, locul 6 în Europa Centrală şi de Est, după volumul primelor brute subscrise. Situația se prezintă cam la fel în aproape toate privințele. De exemplu, în ceea ce privește densitatea asigurărilor, la noi, media investițiilor într-o asigurare de viață este de aproximativ 18 Euro, în timp ce la elvețieni, de exemplu, investițiile sunt și de o mie de ori mai mari.



– Cum vă explicați acest decalaj uriaș?

– Românii sunt, în continuare, sceptici în privința asigurărilor de viață. Și asta, în primul rând, din cauza lipsei educației, ei considerând costurile prea mari pentru a fi accesibile, indiferent de valoarea venitului, apoi a superstițiilor, mulți temându-se că atrag pericolul prin încheierea unei astfel de asigurări, și nu în ultimul rând a lipsei responsabilității. Ați auzit, presupun, pe mulți zicând „nu mi se poate întâmpla mie”…

as2

– Atunci, vă propun să-i faceți pe români să-și schimbe cumva atitudinea față de asigurări…

– Există numeroase acțiuni prin care societățile de asigurări pot facilita accesul românilor la servicii. De exemplu, compania noastră, Metropolitan Life, pentru a reduce anumite lipsuri, investeşte constant în educația financiară a consumatorilor români, explicându-le rolul asigurărilor în viața lor. Apoi, putem vorbi despre proiectele globale de CSR (responsabilitate socială corporatistă), axate pe educația financiară. De exemplu, Metropolitan Life și Fundația MetLife au acordat, în 2015, o finanțare totală de 500.000 dolari pentru proiectele de CSR. Acestea vor fi continuate și în 2016 și 2017, în ariile de incluziunii socială și financiară, precum și educația financiară a copiilor și a tinerilor din diferite categorii sociale. În plus, în acest an, compania noastră plănuiește să investească 200.000 dolari în proiecte locale de CSR, folosind fonduri locale.

– Cum vă implicați în eficientizarea canalelor de distribuție, astfel încât fiecare segment de piață să primească mesajele și produsele într-un mod simplu și accesibil?

– Bunăoară, Metropolitan Life a dezvoltat o structură echilibrată de distribuție, oferind diversitate și acces multiplu. În continuare, suntem atenți să o perfecționăm în mod constant în funcție de nevoile și profilurile clienților. Toate acestea le facem prin intermediul consultanților, a rețelelor bancare și prin telemarketing. Apoi, am făcut investiții constante în dezvoltarea agenției – unul dintre canalale importante de vânzări, prin digitalizarea procesului de vânzare, introducerea unor module noi de training online pentru manageri și consultanți şi pentru creșterea forței de vânzări.

– Care este rolul agenției și al agentului în relația cu clienții și cum se desfășoară tot procesul de ofertare?

Agenţia are un rol strategic, iar consultanţii noştri sunt cei care analizează situaţia şi nevoile complexe ale fiecărui client, astfel că pot răspunde adecvat, în funcţie de necesităţi, prin oferte relevante. Ei sunt cei care au cel mai des oportunitatea de a discuta cu oamenii despre protecţia lor şi a familiilor lor. Pentru ei un portofoliu de clienţi este de fapt un grup de oameni pentru care ajung să fie un partener de încredere pe termen lung sau poate chiar un bun prieten. Activitatea consultanţilor din cadrul Metropolitan Life e percepută ca propria lor afacere, iar de aici şi spiritul antreprenorial susţinut de companie.

– Cum se implică Metropolitan Life în segmentul de business?

– Analizele de piață au arătat oportunitatea de dezvoltare în această arie, astfel că Metropolitan Life este pregătit să răspundă organizațiilor, în special segmentului de IMM-uri, cu un portofoliu de produse adecvat. Dacă privim industria HR, atât la nivel global, cât și pe plan local, observăm o tendință de intensificare a competiției corporațiilor pentru talente. Organizaţiile sunt din ce în ce mai atente la calitatea și retenția angajaților, venind cu oferte salariale motivante, dar și beneficii extra salariale variate.

– Vobiți-mi puțin și despre bancassurance, al doilea canal de vânzări ca importanță în asigurări.

– Metropolitan Life continuă să dezvolte colaborările cu cei 11 parteneri, atât bănci, cât și instituții financiare, printre care se numără Garanti, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania, Piraeus, TBI, RCI Leasing, Credit Europe Bank, BRD. Anul acesta, Metropolitan Life a semnat un parteneriat strategic cu Banca Transilvania, prin care clienții băncii pot beneficia de pachete de asigurare de viață atașate creditelor de consum.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri