25 aprilie 2024
ActualitateInaugurare la Racaciuni : Un nou Serviciul Public de Evidenta a Persoanei

Inaugurare la Racaciuni : Un nou Serviciul Public de Evidenta a Persoanei

Nou infiintatul Serviciu Public de Evidenta Persoanei din comuna Racaciuni a fost inaugurat oficial si sfintit in cadrul unei ceremonii religioase, joi, 26 februarie.

La eveniment au participat reprezentanti ai Consiliului Judetean Bacau, sefi de servicii, primarul comunei Racaciuni, conducerea Directiei Judeteane de Evidenta a Persoanei Bacau si seful Directiei Publice de Evidenta a Persoanelor a municipiului Bacau. Sediul Serviciului Public de Evidenta Persoanei Racaciuni functioneaza in sediul Primariei Racaciuni, la etaj, in fostele incaperi unde localnicii erau obisnuiti sa-si plateasca impozitele si taxele locale.

„Acest serviciu va deservi 28.000 de bacauani din Racaciuni sI din localitatile invecinate. Localnicii din comunele Racaciuni, Cleja, Parava, Orbeni si Pâncesti se pot adresa in vederea obtinerii cartii de identitate sI a celorlalte acte de stare civila pentru care ar fi trebuit sa se deplaseze in Bacau pentru a le obtine. Vestea infiintarii unui astfel de serviciu in comuna s-a raspândit cu repeziciune, iar in primele zile de la deschidere au fost deja peste 20 de solicitari”, declara Lucian Cheta, primarul comunei Racaciuni. La taierea panglicii inaugurale a fost prezent si vicepresedintele Consiliului Judetean Bacau, Ionel Floroiu.



“Este inadmisibil ca un asemenea proiect sa dureze cinci ani pentru a fi dat in functiune. Acest lucru se datoreaza hatisului administrativ si atâtor acte normative care s-au tot schimbat de la an la an. Mai era un pic si se termina anul de pierdeam finantarea. Important este ca am reusit in sfârsit sa degrevam municipiul Bacau de un volum de munca important si ca am adus serviciile mai aproape de oameni”, spune Ionel Floroiu.

Natasa Crismaru, directorul DJEP Bacau a mentionat la rândul ei ca de la demararea demersurilor pentru acest proiect au durat doi ani pâna a obtinut scoaterea posturilor la concurs. “Legislatia este cea care ne-a incurcat, in conditiile in care puteam sa dam drumul la acest proiect inca din anul 2011”, declara Crismaru.

Dupa momentul inaugural, cms.sef Ioan Prisecaru, seful Directiei Publice de Evidenta a Persoanelor a municipiului Bacau a declarat ca beneficiarii acestui proiect sunt in primul rând oamenii, iar faptul ca acestia nu mai sunt nevoitI sa faca atâtea drumuri pâna la oras pentru obtinerea actelor, acest lucru este un mare câstig pentru ei.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri