In vizita la primarul Bacaului

7


* Cosmin Necula, noul primar al Bacaului, a schimbat radical aspectul biroului in care munceste * pâna sa se produca preconizatele schimbari pe posturi, se varuieste in intreaga Primarie *

Bacauanii au decis, la 5 iunie, sa schimbe conducerea orasului. Zis si facut: au votat un nou primar, in persoana lui Cosmin Necula.

Avem si o noua garnitura de consilieri locali. Toate acestea se intâmpla dupa o perioada foarte agitata la conducerea orasului, cu un consiliu local in care opozitia a fost ca si inexistenta, cu un primar ba “exilat” la Biblioteca Judeteana, ba suspendat si inlocuit de primari interimari.

Sa zicem ca lucrurile s-au calmat acum si zburda iarasi, cu veselie, speranta ca se va trai mai bine in orasul acesta. Votul de la 5 iunie va mai presupune insa si alte schimbari. Urmeaza concursuri pentru posturile de sefi de servicii din Primarie, iar daca politica ar fi lasata deoparte, in favoarea competentei profesionale, totul ar fi perfect.

Insa pâna la aceste schimbari, si printre alte multe probleme in care s-a implicat deja, primarul Necula a decis ca trebuie sa dea si un alt aspect biroului sau. Pe care l-a luat la schimb cu cel de la Parlament, unde a fost deputat. Recunoaste ca, din unele puncte de vedere, era mai „caldut” la vechiul serviciu. „La Parlament era foarte multa activitate teoretica. Ca jurist, elaborarea unei legi imi aducea mari satisfactii. Ca primar, treburile sunt mult mai aplicate, este multa munca de teren, sunt o multime de probleme. Grija mea este sa avem un oras in care sa functioneze serviciile publice. Pe al doilea plan sunt marile investiti”, a spus primarul Necula.

Aer de schimbare in toata primaria

Schimbari in biroul de la Primaria Bacau au facut toti edilii sefi dinaintea sa, care si-au pus amprenta asupra locului in care au luat decizii, prin mobilier, prin zugraveala, sau prin obiecte care sa ii inspire – fotografii personale sau simboluri care sa le reprezinte meritele de reprezentanti ai comunitatii locale.

Ei bine, a venit si rândul primarului Necula sa treaca la astfel de treburi gospodaresti. De altfel, in intreaga cladire a primariei se zugraveste zilele acestea, iar atmosfera are miros de var proaspat si, in general, de curatenie.

La intrarea in biroul primarului ne intâmpina, zâmbitoare ca de obicei, secretara Daniela Mihaila, aceeasi care i-a mai asistat pe primarul Stavarache sau pe interimarii Tescaru si Bârzu.

Biroul primarului este o adevarata surpriza, acum. Au disparut rafturile de sticla pe care primarul Stavarache isi etalase brevetele de inventator si alte medalii sau diplome.

Dupa „evacuarea” sa din biroul din primarie, pe aceleasi rafturi mai atragea atentia doar o macheta aproape dezmembrata a unui avion MIG, cazuta in bot.

Primarul Necula a scos rafturile. A pastrat mobilierul, adica biroul sau si masa lunga la care se aduna sfatul de taina al urbei. Si covorul a ramas acelasi, ca si parchetul lacuit ca pe vremuri, cu Palux.

A disparut insa si tapetul de pe peretele din spatele scaunului de primar, care reprezenta o imagine a urbei de pe la inceputul secolului trecut.

„Era prea tern. In scurt timp, pe acest perete va sta stema noua a Bacaului, la care se lucreaza”, a explicat primarul, care in acelasi context a apreciat si articolul recent din „Desteptarea” referitor la lipsa unei steme, ca parte a identitatii urbei.

Biroul pare acum mult mai luminos si elegant, datorita simplitatii si culorii deschise a noii zugraveli, despre care unii spun ca ar fi ceva intre crem si vernil. Pe lânga geamuri au mai ramas ghivecele cu plante ornamentale inalte de un stat de om.

„Imi plac florile foarte mult, dar nu chiar genul acesta. Probabil voi renunta la ele”, spune primarul. In rest, pe un colt de birou sta, discret, o icoana mica, peste tot sunt dosare si documente, puse in ordine, multe telefoane, o tableta nou-nouta, un laptop mostenire de serviciu. Si un pachet de tig…. Ne facem ca nu il vedem. Per ansamblu, o atmosfera numai buna de luat decizii bune. Poate mai bune decât cele din ultimii ani.

Cât priveste valoarea lucrarilor, primarul asigura ca este foarte mica, dat fiind ca se rezuma doar la var, iar banii provin dintr-un capitol bugetar destinat cheltuielilor materiale de igienizare.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

7 COMENTARII

  1. Imi place fraza asta:
    „Urmeaza concursuri pentru posturile de sefi de servicii din Primarie, iar daca politica ar fi lasata deoparte, in favoarea competentei profesionale, totul ar fi perfect.”
    Va rog sa aplicati asta si in invatamant ca e jale ce directori si inspectori vor fi numiti prin delegatie in toamna!Nu mai sustineti directorii corupti(spagari) care fac abuzuri grave in privinta unor angajati pentru ca „nu cotizeaza” la buzunarul lor.In plus,acesti directori abia sunt vazuti prin scoala unde sunt numiti si daca apar,o fac pentru a mai tese niste intrigi impotriva cuiva care nu le e pe plac.Si se mai si lauda ca „muncesc”.Bietii profesori muncesc,ei stau si trandavesc.

  2. Da asa ati promis dl PRIMAR concurs pentru sefi dar sa nu uitati si de secretar ca si el este unul dintre sefi dl vice Scripat stie cat a patimit!!!

  3. Sa se delimiteze competentele directorilor din scoli si sa fie numiti dupa un concurs corect!
    Marea majoritatea sunt nulitati profesionale, fiind numiti de fostul primar pe criterii de care nu trebuie sa va reamintesc!

  4. Domnule Primar,,,
    Asteptam ca sa va tineti de promisiunile facute in campania electorala,,,,
    1,}-TRANSPORT GRATUIT ptr,PENSIONARI,,cu o pensie sub 1.500 lei;;,,
    2.}-CABINET STOMATOLOGIC in incinta Spitalului Judetean,,cu anumite facilitati,,
    3,}-SEDINTELE de Consiliu Local sa fie facute la CASA de CULTURA,sa poata participa si
    cetatenii interesati de tematica dezbatuta,,fiindca nu putem ajunge la CENTRUL de AFACERI???!!!.
    4,} Nu numai sefii de serviciu,,sa fie schimbati ci exista o armata intreaga de salariati de la PNL,
    care plimba hartiile si nu stiu ce fac,,daca doriti vi-i dau si nominal,,,,
    5.}-COMISIA DE DIALOG SOCIAL sa fie infiintata ca anumite probleme sa fie puse pe ORDINEA DE ZI la sedintele Consiliului Local,,,

LĂSAȚI UN MESAJ