Gata cu promotiile mincinoase!

0

Ne-am obisnuit cu totii sa vânam la propriu acele cartonase rosii, galbene, dungate si in alte nuante colorate care ne anunta ca la nu stiu ce produs dintr-un nu stiu ce magazin se aplica o reducere mai mica sau mai mare a pretului (cu pastrarea declarata a calitatii) si este obligatoriu pentru noi sa cumparam acel produs chiar daca nu ne trebuie si, eventual, intr-un numar cât mai mare de exemplare. Sunt comercianti care ne si garanteaza ca al lor pret este cel mai mic pret din România, promitându-ne ca, daca vom gasi un pret mai mic, ei ne vor restitui deferenta indoit. Nu mai este mult si vom putea auzi in reclame ca la „copy store” ca pretul de vânzare este mai mic chiar decât costul de productie al acelui produs.

Din pacate insa, in opinia noastra, multe dintre aceste reclame contin o doza nerezonabil de mare de neadevar, pretul promotional de care putem beneficia „doar in timpul campaniei” fiind in realitate o varianta imbunatatita, in sensul de crestere a unui alt pret mai mic practicat de comerciantul in speta sau de un concurent de al sau cu un timp in urma. In conditiile sutelor de oferte de produse similare si chiar identice existente in România, este de ajuns sa treaca o luna de zile ca sa uitam ca televizoul care costa azi trei lei, acum 30 de zile era vândut pentru 2,9 lei la magazinul concurent, iar acum doua luni de zile el costa 2,8 lei chiar in magazinul in care suntem acum.

Pacaliti frumos de catre marile lanturi comerciale, cumparam repede produsul din oferta si ne prezentam la domiciliu gata sa facem cinste vecinului pentru buna afacere pe care tocmai am facut-o. Numai ca vecinul ne anunta triumfator ca si el a cumparat acelasi produs de la un alt magazin, acum 30 zile, pentru numai 2,6 lei. Curat ghinion! Ramânem totusi cu cinstea facuta de vecin pentru afacerea lui, dupa ce ii batem obrazul pentru omisiunea de a ne informa si pe noi de opotunitatea pe care numai el a valorificat-o.

La Cabinetul nostru am luat insa act de aparitia Legii nr. 57/2015, act normativ care isi propune sa ajute consumatorii dornici de achizitii promotionale, obligând comerciantii sa compare preturile promotionale afisate la preturile acelorasi produse practicate in acelasi spatiu, in perioada ultimelor treizeci de zile. In acest fel vom putea constanta ca pretul promotional de astazi al produsului care ne intereseaza este in realitate pretul normal al acestui produs, la care, poate, s-au adaugat suplimentar câteva procente „intru slava” comerciantului crestin.

Av. Dan Nitu


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ