Firme de exercitiu pentru viitorii economisti

0


– firma de exercitiu este de fapt un mod prin care elevii inteleg anumite concepte economice, de la profit si pierdere, pâna la oferta si cerere, bunuri si servicii, prin crearea unor firme virtuale care respecta un plan de afacere real

Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacau, in parteneriat cu Hypermarket „Cora”, a organizat Târgul national al firmelor de exercitiu, cu sloganul „Viitorul incepe astazi!”, editia a III-a, un eveniment devenit deja o traditie pentru urbea noastra.

Târgul este adresat, in special, elevilor care studiaza in licee si colegii cu profil economic, iar scopul principal al acestuia este dezvoltarea initiativei si a spiritului antreprenorial in rândul tinerilor, efectele de lunga durata fiind responsabilizarea si evolutia lor ca agenti economici de succes, pe o piata economica intr-o continua schimbare.

„Firma de exercitiu este un concept cunoscut de elevii si profesorii care deruleaza aceste activitati. Târgul firmelor de exercitiu este o simulare practica a tuturor principiilor prin care functioneaza economia de piata, participantii invatând astfel sa isi infiinteze o firma, sa conceapa un plan de afaceri, sa negocieze, sa ia decizii. Esenta firmei de exercitiu este o acumulare de informatii care sa fie utilizate de absolventii nostri la viitorul lor loc de munca, dupa absolvire”, a declarat prof. Dana Enache, directorul Colegiului Economic „Ion Ghica” Bacau.

S-au inscris in aceasta editie 33 de firme de exercitiu din intreaga tara (Bacau, Baia Mare, Botosani, Constanta, Târgu Neamt, Ploiesti, Râmnicu Vâlcea si Sibiu), din care 21 cu participare directa (pentru ca exista si modalitatea de prezentare online). Au raspuns pozitiv invitatiei de a participa la acest târg si autoritati locale, judetene, profesori universitari de la cele doua institutii de invatamânt superior bacauane, inspectori scolari, reprezentanti ai mediului de afaceri, conducerea CECCAR – Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din România, filiala Bacau.

In final, cel mai bun câstiga, pe cele 9 sectiuni ale competitiei: stand de prezentare a firmei, materiale promotionale, catalog profesional, catalog creativ, prezentarea firmei, tranzactii comerciale, pagina web, spot publicitar si prezentarea firmei in limba limba engleza. Târgul, deschis marti, 7 aprilie, se va incheia miercuri, 8 aprilie, la ora 12.00, cu festivitatea de premiere.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ