29 martie 2024
EvenimentFacturile la intretinere provoaca disensiuni intre locatari si asociatia de proprietari

Facturile la intretinere provoaca disensiuni intre locatari si asociatia de proprietari

– un locatar reclama incarcarea nejustificata a facturilor la intretinere – barbatul plateste toata caldura din bloc pentru ca a ramas singurul consumator al Thermoenergy Group SA – in lunile de iarna, reclamantului i-au venit facturi de 700 si 800 de lei/luna, la o garsoniera de 23 metri patrati – vecinii refuza sa plateasca caldura care le traverseaza locuintele pe motiv ca eu si-au montat toti centrale de apartament

Cazul de pe strada Ardealului din municipiul Bacau atrage atentia prin complexitatea sa. Catalin Paimac locuieste intr-o garsoniera pe strada Ardealului, in blocul nr. 7. Proprietara locuintei este plecata in strainatate si i-a lasat in grija garsoniera de doar 23 metri patrati.

In lipsa reinnoirii conventiilor individuale cu Thermoenergy si a unei procuri lasate de proprietar, tânarul s-a trezit anul acesta ca are de achitat la intretinere facturi lunare de pâna la 800 lei. Cât timp a existat contract individual cu fostul CET (pe numele proprietarului), Catalin Paimac (chirias) spune ca i-au venit facturi rezonabile, insa, lucrurile au scapat de sub control in anul 2015.



„In ianuarie, factura la caldura mi-a venit de 714 lei, in februarie a fost de 466 lei, in martie 833 de lei si in aprilie 780 de lei. Este inadmisibil sa platesc asemenea facturi la o singura persoana care locuieste in 23 de metri patrati. I-am cerut administratorei sa-mi detalieze factura si sa-si explice de ce platesc asa de mult, insa, m-am izbit de refuzul acesteia.

Am facut demersuri pe lânga Primaria Bacau si voi merge inclusiv la Thermoenergy in speranta ca voi gasi raspunsuri si intelegere”, declara Catalin Paimac, locatar.

Amenintari la adresa administratorului

In patru luni de zile, Paimac nu a gasit rezolvare la problemele sale. Ferm convins ca este victima unei ilegalitati, tânarul nu a platit nimic la intretinere, acumulând datorii de 6.564 lei. Doina Silca, administratorul Asociatiei de proprietari nr. 121, spune ca nu stie cine este tânarul pus pe scandal.

„De când s-a mutat in locuinta respectiva nu a venit odata sa vorbeasca cu noi, daramite sa plateasca. In fisa, la garsoniera respectiva s-a platit 100 de lei in luna ianuarie 2013 si 50 de lei in luna decembrie 2014. I-am cerut sa vina sa plateasca apa, gazele si lumina pe casa scarii. Am cerut la Thermoenergy situatia consumurilor pe scara respectiva si reiese ca s-au consumat intr-o luna 4,6 gigacalorii. Este clar ca aceasta caldura a intrat in bloc. Fiul proprietarei se angajase fata de noi ca plateste toata caldura pe timp de iarna, numai sa nu stea in frig.

Acest domn care ameninta si reclama ilegalitati nu stiu cine este si ce statut are. Daca proprietara i-a dat locuinta in grija, sa-i faca si o procura care sa ateste ca o poate reprezenta in relatia cu furnizorii”, declara Doina Silca. Femeia spune ca s-a saturat de scandalurile provocate de Paimac si ca a fost nevoita sa apese butonul de panica in doua rânduri. „Au venit baietii de la firma de paza si i-au pus in vedere sa se linisteasca. Baiatul acesta m-a injurat, m-a amenintat si a facut scandal de fiecare data când a trecut pragul asociatiei, adica de doua ori. Eu lucrez cu bani, cu documente si trebuie sa-mi iau masuri de siguranta”, spune administratora.

La prima solicitare, agentii de paza l-au scos afara pe tânarul recalcitrant si i-au pus in vedere sa se linisteasca. A doua oara, pe fondul neintelegerilor legate de modul de calcul al facturilor, a izbucnit un nou scandal si administratora a actionat din nou butonul de panica.

„Este a doua interventie la Asociatia de proprietari nr. 121. De fiecare data, aceeasi persoana pusa pe scandal a fost motivul pentru care am actionat. Noi il scoatem in afara asociatiei de proprietari, pentru a nu perturba activitatea oamenilor, insa nu avem atributii de a aplica sanctiuni”, spune unul din agentii de paza care a intervenit la solicitarea Asociatiei de proprietari nr. 121.

Thermoenergy furnizeaza caldura si la un singur consumator

Legea obliga furnizorul de agent termic sa furnizeze caldura chiar si in blocurile unde exista un singur consumator racordat la sistemul centralizat de furnizare a agentului termic.

„A fost odata o hotarâre de Consiliu Local care venea in sprijinul celor ramasi singuri pe scara, iar acestia primeau o subventie de aproximativ 2.500 de lei in vederea montarii unei centrale termice. Stiu ca in prezent se lucreaza la un proiect privind alinierea zonelor unitare si cel mai probabil pâna in toamna acestui an se va gasi o noua solutie pentru cei care au ramas singuri la sistemul centralizat.

Cu procura de la proprietar exista posibilitatea incheierii unei conventii pentru chiriasi si cred ca in baza acestui document se poate obtine si subventie pentru incalzirea locuintei. Practic, noi nu credem ca avem cum sa-l ajutam pe consumatorul respectiv, insa, in cazul acesta nu cred ca este corect sa plateasca el toata caldura care intra in bloc”, declara Narcisa Antoneac, purtator de cuvânt la Thermoenergy Group SA.

In blocul 7 de pe strada Ardealului este vorba mai curând de presiunea maselor. Centralistii nu vor sa plateasca caldura care trece prin tevi, motivând ca si-au montat toti centrale tocmai pentru a scapa de problemele legate de plata agentului termic.

Caldura din tevi ar trebui sa se regaseasca in fisele tuturor locatarilor, pentru ca se aplica acel coeficient de corectie. Cert este ca agentul termic inregistrat pe contori a intrat in bloc, iar administratorul ar trebui sa calculeze pentru fiecare atât cât ii revine.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri