Facturile la apa, tot mai greu de platit

3
Administratorul Elena Lichi spune ca recupereaza greu banii de la locatari/ Foto: Ramona Ionescu

– atât consumatorii, cât si asociatiile de proprietari se plâng de majorarea tarifelor la apa rece si la apa calda menajera – pe de o parte, locatarii reclama facturile prea mari, iar de cealalta parte, reprezentantii asociatiilor de proprietari spun ca odata cu majorarea tarifelor, sumele de plata sunt din ce in ce mai greu de recuperat

De regula, bacauanii consuma mai multa apa vara, iar acest lucru se reflecta cel mai bine in facturile trimise pe adresa asociatiilor de proprietari. Fie ca este vorba despre apa rece sau apa calda menajera, costurile sunt considerabile odata cu majorarea tarifelor.

De exemplu, in urma calculelor facute de administratorul Asociatiei de proprietari nr. 57 pentru luna iunie, metrul cub de apa rece/canalizare a iesit 7,17 lei, iar metrul cub de ACM a ajuns la 13,63 lei. „Efectiv ne-au dat in cap cu majorarile pentru ca s-a cunoscut diferenta in facturi. Se intâmpla apoi sa fie diferente intre ce declara locatarii si ce se citeste la contorul general, iar coeficientii de corectie se impart la toti locatarii.

Sa vedeti atunci ce discutii apar si câte lamuriri trebuie sa dau, pentru ca lumea nu intelege de ce se aplica acesti coeficienti de corectie. Locatarii nemultumiti vor sa plateasca doar consumul pe care il declara lunar”, declara Elena Lichi, administrator la Asociatia de proprietari nr. 57. Pe seama costurilor mari la consumul de apa, unii locatari si-au manifestat intentia de a-si face separat bransamente la apa rece, pentru a nu mai plati suplimentar ce consuma altii si nu declara.

„Impreuna cu alti trei vecini am convenit sa ne facem bransamente separate la apa rece. De exemplu, eu nu locuiesc permanent in Bacau si din ratiuni materiale chiar vreau sa platesc exact cât consum. Nu mi se pare corect ca atât timp cât eu nu inregistrez consum, sa fiu nevoita sa platesc pentru altii prin aplicarea acestui coeficient de corectie”, spune Adela Mardare, locatara.

Asociatia de proprietari nr. 57 are in administrare 421 de apartamente, din care 60 la suta sunt debransate total sau au centrala proprie, iar 40 la suta sunt racordate la Thermoenergy Group SA, insa multe sunt nelocuite.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

3 COMENTARII

  1. Daca s-ar dori promulgarea unei legi a contorizarii la nivel de apartament pentru toate utilitatile, atunci toata lumea ar fi multumita. CONTORIZAREA APEI RECI LA NIVEL DE APARTAMENT ar fi absolut necesara, din moment ce unii proprietari de apartament nu declara corect consumul lunar. Spre exemplu, o familie formata din doi adulti si doi copii mici declara ca au un consum de 3 sau 4 metri cubi de apa rece pe luna, in conditiile in care apa calda si-o produc prin centrala proprie de apartament. O alta familie asemanatoare are un consum lunar de peste 10 metri cubi de apa rece pe luna. Prima familie nu miroase, in schimb ceva nu prea miroase a bine.

  2. Contorizarea individuală a tuturor utilităţilor la bloc la nivel de apartament şi trecerea consumului de energie electrică pe scarile de bloc la primărie şi să plătească fiecare locatar odată pe an când plăteşte impozitul pe locuinţă inclusiv şi cele care au ascensoare. Atunci nu vor mai fi anomalii între locatari. Societatea civilă propune ; Politicienilor luaţi taurul de coarne şi individualizaţi consumurile la utilităţi la nivel de apartament . Toată lumea va fi mulţumită . Şi are să vă voteze .

LĂSAȚI UN MESAJ