28 martie 2024
ContrasensDomnul Trandafir nu avea manuale alternative

Domnul Trandafir nu avea manuale alternative

Si-a pus cineva intrebarea la ce ne foloseste sa avem atâtea manuale alternative? De ce, pe vremuri, când scoala era scoala, elevii puteau invata de pe un singur manual si nu se plângeau nici ei si nici parintii ca ar fi rau.

Ba, judecând dupa rezultate, situatia nu era chiar rea, dimpotriva. Astazi, situatia este alta, pentru ca s-a decis, la un moment dat, ca existenta unui manual unic ar fi o mostenire comunista si ar pune in pericol dezvoltarea intelectuala a copiilor.

Asa ca tiparim ca disperatii milioane de manuale pe care parintii sunt nevoiti sa le cumpere pentru a imbogati câtiva afaceristi care au prins spilul si gustul. Situatia genereaza situatii delicate, in care editorii de manuale umbla prin scoli incercând sa convinga profesorii prin diferite metode, mai mult sau mai putin ortodoxe, sa aleaga un manual sau altul.

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca, de-a lungul timpului, s-au constatat discrepante intre informatiile furnizate de manualele alternative, dar asta e, deja, alta poveste. Asadar, avem o programa aprobata de Ministerul Educatiei, care spune ce trebuie sa i se predea unui elev.

Programa este transpusa in manuale, care ar trebui sa-l ajute pe elev sa invete ceea ce scrie in programa. Dar manualele costa bani. Daca un parinte are doi copii la scoala si fiecare are nevoie de câte 6-7 manuale, suma nu este neglijabila.

Efortul financiar este evident. Cele mai multe manuale nu mai sunt folosite si a doua oara, ca pe vremuri, când se transmiteau de la o generatie la alta. Rezulta ca, in fiecare an, trebuie tiparite si cumparate manuale noi. Per ansamblu, societatea pierde sume imense in fiecare an pentru un lux aparent inutil.

Suntem atât de bogati sa ne permitem aceste pierderi? Eu cred ca nu.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri