Calendaristic ne aflam deja in sezonul de iarna. Temperaturile exterioare tot mai scazute ne indica si ele sosirea iernii si de aceea toti soferii ar trebui sa inceapa sa puna anvelope de iarna pe masina. Tocmai de aceea in cele ce urmeaza incercam sa stabilim ce inseamna o anvelopa de iarna, cu ce este aceasta mai buna decat alte tipuri, respectiv de vara sau all seasons.

Ei bine, in cazul rularii pe un drum acoperit cu zapada, unul dintre cele mai importante aspecte este scurtarea distantei de franare cu pana la 30 de metri in cazul unei masini echipate cu pneuri de iarna fata de cazul in care masina este echipata cu cauciucuri de vara.

Totusi, conform unor statistici oferite de site-ul www.vanzarianvelope.net, doar 8% dintre accindentele din sezonul de iarna au loc pe astfel de drumuri, restul petrecandu-se pe asfalt care poate insa sa fie acoperit de un strat subtire de gheta ce da senzatia ca drumul e negru, curat.
Atunci cand alegeti un set anvelope de iarna, indiferent de dimensiunea acestora, fie ca sunt 165/70R14 sau ca sunt anvelope 225/45 r17, trebuie sa tineti cont de modul in care sunt acestea utilizate, de provocarile ce pot sa apara in timpul condusului. In general orice anvelopa auto de iarna trebuie sa faca fata cu biro la drumuri pe asfalt uscat, dar temperatuie exterioare scazute, asfalt umed ori un asfalt acoperit de zapada ori chiar de gheata.

Trebuie sa se inteleaga ca o anvelopa nu va fi utilizata doar pe zapada si gheata si ca nu doar acestea sunt provocarile soferilor. Chiar atunci cand asfaltul e uscat, daca temperaturile exterioare sunt mai mici de 7 grade Celsius acele pneuri de vara isi pierd din elasticitate si din aderenta si nu mai fac fata solicitarilor. Anvelopele nu vor mai oferi stabilitate in curbe, nu vor mai oferi aderenta maxima la accelerare si cel mai grav, la franare masina va merge ca pe sanie.

Este evident ca cea mai buna alegere este a unor anvelope de top ce ofera cele mai bune rezultate in oricare din situatiile descries mai sus, insa pretul acestora ajunge sa fie, de obicei, cel mai mare. Acesta e motivul pentru care cei de la www.vanzarianvelope.net spun ca pentru a cumpara o anvelopa mai ieftina trebuie sa stim cam ce fel de calatorii avem de facut in sezonul rece. Sunt anvelope care se comporta excelent pe drumuri acoperite pe zapada, dar in schimb nu se comporta la fel de bine pe un asfalt uscat, ori, din contra sunt alte tipuri de pneuri ce ofera cele mai bune rezultate pe asfalt aceoperit de gheata si pe asfalt umed, dar nu exceleaza pe zapada si nici chiar pe asfalt uscat.

loading...

Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ