28 martie 2024
ContrasensDe ce sunt atâtea accidente rutiere in România

De ce sunt atâtea accidente rutiere in România

De ani buni, pe soselele din tara se poarta un razboi soldat cu circa 3.000 de morti in fiecare an. Comparativ cu tarile vecine sau chiar cu intreaga Europa, numarul victimelor de la noi nu este mare, este imens.

Multa lume spune ca de vina ar fi infrastructura, parcul auto, permisele date pe spaga. Ca sa fie clar de la inceput, nici una dintre presupusele cauze de mai sus nu este relevanta. Pentru ca, problema este, ca de obicei, intre volan si scaun…Sunt absolut convins ca oricâte autostrazi o sa se faca, oricât de noi vor fi masinile sau oricât de buna va fi paza la examene, românii vor continua sa conduca in clasamentul numarului de accidente.

Pentru ca românul nu este invatat sa respecte regulile! La români totul este negociabil, inclusiv prevederile din Codul Rutier. Românul il scuipa in cap pe “capul de creta” in discutii pe Facebook când se da mare in fata prietenilor dar se roaga in genunchi de politist când este prins, ca sa nu-i ia carnetul sau sa-l ierte de amenda.

Daca, in general, la nivelul societatii românesti, rezultatele acestui gen de abordare sunt, in general, morale si economice, exista domenii in care nerespectarea regulilor are efecte mortale. Nerespectarea prevederilor din Codul Rutier, de exemplu, se lasa cu victime. Cu morti si cu raniti, ca sa nu mai vorbim de pagubele materiale.

Pentru ca nu poti sa faci o depasire periculoasa si, dupa ce te izbesti de ala din fata, care venea nevinovat, sa-ti ceri scuze ca l-ai omorât si sa-i promiti ca nu o sa se mai repete. Din nefericire, exista conceptia ca “merge si asa”.

Ca ai voie, ca sofer, sa incalci regulile pentru ca “si altii fac la fel”. Si ca, daca ai masina mai puternica, ceilalti trebuie sa se dea la o parte. Iar daca indraznesti sa atragi atentia cuiva ca a gresit, te trezesti pus la zid de o multime de comentatori, nerabdatori sa-i dea dreptate lui Umberto Eco.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri