De ce sunt atâtea accidente rutiere in România

3

De ani buni, pe soselele din tara se poarta un razboi soldat cu circa 3.000 de morti in fiecare an. Comparativ cu tarile vecine sau chiar cu intreaga Europa, numarul victimelor de la noi nu este mare, este imens.

Multa lume spune ca de vina ar fi infrastructura, parcul auto, permisele date pe spaga. Ca sa fie clar de la inceput, nici una dintre presupusele cauze de mai sus nu este relevanta. Pentru ca, problema este, ca de obicei, intre volan si scaun…Sunt absolut convins ca oricâte autostrazi o sa se faca, oricât de noi vor fi masinile sau oricât de buna va fi paza la examene, românii vor continua sa conduca in clasamentul numarului de accidente.

Pentru ca românul nu este invatat sa respecte regulile! La români totul este negociabil, inclusiv prevederile din Codul Rutier. Românul il scuipa in cap pe “capul de creta” in discutii pe Facebook când se da mare in fata prietenilor dar se roaga in genunchi de politist când este prins, ca sa nu-i ia carnetul sau sa-l ierte de amenda.

Daca, in general, la nivelul societatii românesti, rezultatele acestui gen de abordare sunt, in general, morale si economice, exista domenii in care nerespectarea regulilor are efecte mortale. Nerespectarea prevederilor din Codul Rutier, de exemplu, se lasa cu victime. Cu morti si cu raniti, ca sa nu mai vorbim de pagubele materiale.

Pentru ca nu poti sa faci o depasire periculoasa si, dupa ce te izbesti de ala din fata, care venea nevinovat, sa-ti ceri scuze ca l-ai omorât si sa-i promiti ca nu o sa se mai repete. Din nefericire, exista conceptia ca “merge si asa”.

Ca ai voie, ca sofer, sa incalci regulile pentru ca “si altii fac la fel”. Si ca, daca ai masina mai puternica, ceilalti trebuie sa se dea la o parte. Iar daca indraznesti sa atragi atentia cuiva ca a gresit, te trezesti pus la zid de o multime de comentatori, nerabdatori sa-i dea dreptate lui Umberto Eco.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

3 COMENTARII

  1. Păi vezi că nu știm Codul Rutier!? Dacă nu avem permis, aș putea înțelege…oricum, „ăla” e obligat să se dea mai pe margine fiindcă ocuparea benzilor se face de la șanț către mijlocul șuselei…scris așa ca să înțeleagă tot țaranul român (de asemenea, și pensionarul comunist). Și DA, e selecție naturală: nu te duce capu’, ești dobitoc, nu faci bani, nu-ți permiți, n-ai mașină bună: crăpi în Dacia sau Loganiac (vezi cazul Huidu: șăpti dintr-o lovitură 🙂 ). Deocamdată, e bine că se mai face „selecție”: românii au mai învățat în ultimul timp să mai arunce o privire în stânga înainte de a se arunca ei pe zebră.

    • Bravo, Bulișor! Află și , și toți ai tăi, că selecția naturală a fost inventată de Charles Darwin pentru animale. Ce ai zice dacă un adept de-al tău ar ieși cu un Kalașnikov sau un Mercedeșnikov în calea ta și te-ar soma: STAI! Urmează ”selecția naturală!”?

  2. Bravo ma., ce bine cunosti Codul Rutier. Si pe intelesul tau de mare sofeur , sa nu ai nenorocul ca un tirist sa nu vrea sa se dea la o parte cand faci tu o depasire a unui Logan cu un conducator auto care nu se da din fata „bolidului” de 20 de ani condus de tine. Sper sa fii doar tu in masina, nu si alti nevinovati. Si sa stii sa ” susaua” nu iarta . ca si muntele.
    .

LĂSAȚI UN MESAJ