20 aprilie 2024
ActualitateDe astazi se modifica modalitatea de plata a taxelor pentru eliberarea pasapoartelor,...

De astazi se modifica modalitatea de plata a taxelor pentru eliberarea pasapoartelor, certificatelor de inmatriculare, autorizatiilor provizorii de circulatie si permiselor de conducere

Incepând cu data de 6 iulie 2016 plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin unităţile CEC Bank.

Chitanţele eliberate prin unităţile CEC Bank până la data de 05 iulie 2016, inclusiv, sunt valabile şi pot fi utilizate la depunerea cererilor pentru eliberarea paşapoartelor ulterior datei de 06 iulie 2016.

MAI diversifică modalitățile de plată a taxelor pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere, acestea putând fi achitate prin Internet Banking, virament bancar, mandat poștal sau în numerar.



Menționăm că plata în numerar acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank.

Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar.

Pentru pasapoarte:

Plata se poate face în contul unic deschis de către Instituția Prefectului județului Bacău, CODUL IBAN: RO34TREZ061502602X014960, prin 3 modalități de plată:

on-line în sistem internet banking dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament;

în numerar, la casieria Trezoreriei Municipiului Bacău, cu sediul în strada Dumbrava Roșie nr. 1-3;

cu mandat poștal, de la unitățile poștale de pe raza teritorială de domiciliu al cetățeanului.

INFORMAȚII PENTRU PLATA TAXELOR ÎN VEDEREA ELIBERĂRII PAȘAPOARTELOR:

CODUL IBAN: RO34TREZ061502602X014960

CODUL DE IDENTIFICARE FISCALĂ AL INSTITUȚIEI PREFECTULUI BACĂU: 4455404

Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații: CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului județului Bacău, unde va fi depusă cererea de eliberare a pașaportului, după caz, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.

Conform Ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent.

Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și al pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, depunerea cererii se recomandă a fi făcută cu 2-3 zile după efectuarea plății și solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal.

Actele necesare și termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI, rămân neschimbate.

Precizăm faptul că cetățenii, cu dovada plății, pot depune cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice precum și pentru pașapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliul.

Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului.

Cuantumul taxelor necesare pentru eliberarea paşapoartelor este:

 paşaport electronic simplu cu valabilitate 5 ani – 261,00 lei costul paşaportului şi 22 lei taxa pentru serviciul prestat, în total 283 lei;

 paşaport electronic simplu cu valabilitate 3 ani, (minori sub12 ani) – 236,00 lei costul paşaportului şi 22 lei taxa pentru serviciul prestart, în total 258 lei;

 paşaport simplu temporar cu valabilitate 12 luni – 97,00 lei costul paşaportului, 22 lei taxa pentru serviciul prestat şi 100 lei tariful suplimentar de urgenţă, în total 219 lei.

Pentru permise:

Plata se poate face în contul unic deschis de către Instituția Prefectului județului Bacău, CODUL IBAN: RO17TREZ061502601X014959 , prin 3 modalități de plată:

on-line în sistem internet banking dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament;

în numerar, la casieria Trezoreriei Municipiului Bacău, cu sediul în strada Dumbrava Roșie nr. 1-3;
cu mandat poștal, de la unitățile poștale de pe raza teritorială de domiciliu al cetățeanului.

Taxele aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, permanent, de probă, temporare și provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial și păstrării combinației numărului de înmatriculare, se vor achita, în continuare, la sediul Serviciului public comunitar regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, cu sediul în strada Henri Coandă nr. 2, Bacău.

NFORMAȚII PENTRU PLATA TAXELOR ÎN VEDEREA ELIBERĂRII PERMISELOR:

CODUL IBAN: RO17TREZ061502601X014959

CODUL DE IDENTIFICARE FISCALĂ AL INSTITUȚIEI PREFECTULUI BACĂU: 4455404

Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații: CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului județului Bacău, unde va fi depusă cererea de eliberare a permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
În situația în care plata taxei s-a efectuat prin mijloace de plată online, depunerea cererii se recomandă a fi făcută cu 2-3 zile după efectuarea plății și solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat postal, este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal.
Actele necesare și termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI, rămân neschimbate.
Precizăm faptul că cetățenii, cu dovada plății, pot depune cereri pentru eliberarea permiselor de conducere la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliul.
Permisul de conducere poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea permiselor de conducere, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, permisele de conducere se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință.

Cuantumul taxelor necesare pentru eliberarea certificatelor de înmatriculare, autorizațiilor provizorii de circulație și permiselor de conducere rămâne neschimbată, astfel:

permis de conducere – 68 lei;
certificat de înmatriculare – 37 lei;
autorizație provizorie de circulație – 13 lei.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri