28 martie 2024
ActualitateCum s-au cheltuit banii la Theaterstock

Cum s-au cheltuit banii la Theaterstock

Conferinta de presa cu scântei, marti, la Teatrul Municipal “Bacovia”. Protagonisti au fost Anca Sigartau, manager al teatrului si director al Festivalului Theaterstock, Madalina Rotaru, presedinte al Asociatiei “Muze Colorate”, coproducator al festivalului, Dragos Pandele – manager marketing al aceluiasi festival, pe de o parte, iar in sala au luat loc ziaristi, blogeri, reporteri Tv, fotoreporteri.

Asteptata de mai mult timp, la conferinta au fost prezentate, pe articole si destinatii, veniturile si cheltuielile Festivalului de Teatru care a avut loc in luna august. Desfasurat in cea mai mare parte cu fonduri bugetare, staff-ul festivalului a prezentat un bilant scris, insa ziaristii prezenti au cerut explicatii pentru fiecare leu si euro cheltuiti, atât direct de Teatru cât si de Asociatia “Muze Colorate”.

De la Bugetul Local au fost aprobati 1,8 milioane de lei, 600.000 lei au provenit din sponsorizari, 100.000 de lei de la ministerul Culturii, iar 177.000 lei au reprezentat venituri din vânzarea biletelor. De ce a fost nevoie de colaborarea cu o asociatie, cum s-au facut platile trupelor si actorilor, care au fost comisioanele incasate, dar si alte intrebari au inflamat atmosfera, au incins dialogurile.



“Toate cheltuielile, intreaga procedura, inclusiv colaborarea cu Asociatia “Muze Colorate” (marul discordiei – n.m) s-au facut in baza legilor din domeniu si suntem pregatiti sa raspundem, pe baza de documente, tuturor institutiilor abilitate, iar prin intermediul presei, dorim sa comunicam si opiniei publice”, a spus Anca Sigartau. Colaborarea cu o asociatie s-a impus din mai multe motive, unul, s-a precizat, ar fi ca teatrul nu are cont in euro, teatrul nu poate face plati in avans (asa cum au cerut multe trupe si artisti).

“Am vrut sa sprijin acest festival, cu inima si cu experienta noastra. Pentru intreaga prestatie, nu am perceput niciun comision”, a precizat si Madalina Rotaru. Prin aceasta asociatie s-au facut plati in valoare de 1,229.000 lei, 809.000 lei de la buget si 419.000 lei din sponsorizari, restul platilor fiind derulate de teatru, care, in final, nu s-a ales cu niciun leu profit. “Am negociat, la sânge, toate costurile, inclusiv platile facute trupelor si actorilor, care au fost semnate cu mult sub cotele de piata practicate. Am, dorit, la inceput, sa obtinem si un profit pentru teatru, insa, din cauze obiective, nu am reusit.

Pentru a lamuri toate aspectele in ceea ce ma priveste, precizez ca eu nu am fost platit cu bani de la buget, ci doar din comisioanele legale din sponsorizarile pe care le-am atras” a spus Dragos Pandele, al carui statut in teatru nu a fost inteles nici pâna astazi.

Redam din documentele prezentate de organizatori: cheltuielile pentru cazare, in perioada 1-16 august: –
419. 221 lei; cheltuieli cu transportul, aero si terestru (persoane si materiale) – 230.666, 63 lei; cheltuieli prestari servicii – 161,610,96 lei; contracte drepturi de autor – 1.482.593 lei, sume justificate cu facturi si alte docmente contabile.

Au ramas multe intrebari fara raspunsuri (unele legitime, altele insa nu aveau legatura cu ordinea de zi), care, s-a spus la conferinta, vor fi lamurite in instanta.

Urmeaza, in 2016, editia a II-a. Pâna atunci, se anunta un festival international, in Bacau, al teatrelor de animatie.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri