Cum s-au cheltuit banii la Theaterstock

5


Conferinta de presa cu scântei, marti, la Teatrul Municipal “Bacovia”. Protagonisti au fost Anca Sigartau, manager al teatrului si director al Festivalului Theaterstock, Madalina Rotaru, presedinte al Asociatiei “Muze Colorate”, coproducator al festivalului, Dragos Pandele – manager marketing al aceluiasi festival, pe de o parte, iar in sala au luat loc ziaristi, blogeri, reporteri Tv, fotoreporteri.

Asteptata de mai mult timp, la conferinta au fost prezentate, pe articole si destinatii, veniturile si cheltuielile Festivalului de Teatru care a avut loc in luna august. Desfasurat in cea mai mare parte cu fonduri bugetare, staff-ul festivalului a prezentat un bilant scris, insa ziaristii prezenti au cerut explicatii pentru fiecare leu si euro cheltuiti, atât direct de Teatru cât si de Asociatia “Muze Colorate”.

De la Bugetul Local au fost aprobati 1,8 milioane de lei, 600.000 lei au provenit din sponsorizari, 100.000 de lei de la ministerul Culturii, iar 177.000 lei au reprezentat venituri din vânzarea biletelor. De ce a fost nevoie de colaborarea cu o asociatie, cum s-au facut platile trupelor si actorilor, care au fost comisioanele incasate, dar si alte intrebari au inflamat atmosfera, au incins dialogurile.

“Toate cheltuielile, intreaga procedura, inclusiv colaborarea cu Asociatia “Muze Colorate” (marul discordiei – n.m) s-au facut in baza legilor din domeniu si suntem pregatiti sa raspundem, pe baza de documente, tuturor institutiilor abilitate, iar prin intermediul presei, dorim sa comunicam si opiniei publice”, a spus Anca Sigartau. Colaborarea cu o asociatie s-a impus din mai multe motive, unul, s-a precizat, ar fi ca teatrul nu are cont in euro, teatrul nu poate face plati in avans (asa cum au cerut multe trupe si artisti).

“Am vrut sa sprijin acest festival, cu inima si cu experienta noastra. Pentru intreaga prestatie, nu am perceput niciun comision”, a precizat si Madalina Rotaru. Prin aceasta asociatie s-au facut plati in valoare de 1,229.000 lei, 809.000 lei de la buget si 419.000 lei din sponsorizari, restul platilor fiind derulate de teatru, care, in final, nu s-a ales cu niciun leu profit. “Am negociat, la sânge, toate costurile, inclusiv platile facute trupelor si actorilor, care au fost semnate cu mult sub cotele de piata practicate. Am, dorit, la inceput, sa obtinem si un profit pentru teatru, insa, din cauze obiective, nu am reusit.

Pentru a lamuri toate aspectele in ceea ce ma priveste, precizez ca eu nu am fost platit cu bani de la buget, ci doar din comisioanele legale din sponsorizarile pe care le-am atras” a spus Dragos Pandele, al carui statut in teatru nu a fost inteles nici pâna astazi.

Redam din documentele prezentate de organizatori: cheltuielile pentru cazare, in perioada 1-16 august: –
419. 221 lei; cheltuieli cu transportul, aero si terestru (persoane si materiale) – 230.666, 63 lei; cheltuieli prestari servicii – 161,610,96 lei; contracte drepturi de autor – 1.482.593 lei, sume justificate cu facturi si alte docmente contabile.

Au ramas multe intrebari fara raspunsuri (unele legitime, altele insa nu aveau legatura cu ordinea de zi), care, s-a spus la conferinta, vor fi lamurite in instanta.

Urmeaza, in 2016, editia a II-a. Pâna atunci, se anunta un festival international, in Bacau, al teatrelor de animatie.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

5 COMENTARII

  1. Cum s-a ajuns la aceasta asociatie? A fost vreo licitatie sau concurs sau prin atribuire directa? Ca si Ritzi atribuise organizarea evenimentelor ei prin atribuire directa catre 2 firme care, cica, isi pusesera ofertele in cutia postala (!).
    Sau, mai clar, oricine cu o asociatie putea sa organizeze festivalul sau trebuia sa ai pile la teatru?
    Si o intrebare retorica: se va putea face ceva in tara asta fara sa existe mereu ascunzisuri si nepotisme si suspiciuni de furt?
    Poate ca totul a foat corect dar nu prea pare legal si pare cam ciudat.
    Respect!

  2. Buna ziua,

    Simt nevoia sa intervin.

    Madalina Rotaru si Asociatia Muze Colorate au muncit extraordinar de mult in organizarea festivalului, si de ani de zile in schimbarea perceptiilor culturale bacauane. Nu are rost sa o judecati pentru faptul ca a dorit sa se implice.

    Nu as dori ca numele ei sa fie implicat in astfel de discutii, din punctul meu de vedere, inutile. Atat fata de ea cat si Asociatia „Muze Colorate”.

    Cu stima,
    Gabi Postolache

  3. Ok, nu neg deloc. DAR, cum a fost aleasa aceasta asociatie? Pt. ca s-au rulat niste bani, multi zic eu, printr-un tert. Daca imi fac si eu asociatie, cu buna credinta, pentru sprijinirea unor proiecte deorice natuta culturala in acest oras, imi pune primaria in cont 1 leu?

  4. Pai tocmai ziceai că-i implicată chiar dumneata domnule Postolache. Verifică-ţi textul.
    Ar fi bine să lăsam la o parte cultura din toata ecuaţia.
    Cultura s-a facut pe bani şi total netransparent.
    Nu o implică nimeni pe Mădălina Rotaru, a făcut-o ea singură. S-ar putea spune din momentul ăsta că este părtaşă.

LĂSAȚI UN MESAJ