Cum s-a petrecut accidentul in care a murit un jandarm

22


– masina condusa de un batrân de 79 de ani a lovit si o tânara de 28 de ani, colega de birou cu subofiterul ucis

Teribilul accident s-a petrecut vineri, la trecerea pentru pietoni de pe Calea Republicii (intersectia cu strada Condorilor). Plutonierul major Ionut Hahui (41 ani), subofiter la Gruparea de Jandarmi Mobila (GJM) Bacau, si colega sa de birou, o tânara in vârsta de 28 de ani, au iesit de la serviciu si se indreptau catre statia de autobuz, asa cum faceau aproape in fiecare zi.

Au ajuns la trecerea prevazuta cu semafor cu buton, iar când acesta s-a schimbat in culoarea verde pentru pietoni au calcat pe zebra. N-au apucat sa faca mai mult de doi pasi ca au si fost spulberati de un autoturism Matiz, la volanul caruia se afla un batrân de 79 de ani. O camera de supraveghere a surprins momentul in care Matizul trece cu viteza pe trecere, iar doi pietoni care au scapat la limita se intorc si privesc speriati in urma
.
Dupa impact, jandarmul a cazut inconstient pe asfalt. Un martor al accidentului a sarit imediat si a inceput sa-l resusciteze, pâna la sosirea echipajelor medicale, dar, din pacate, nu a raspuns manevrelor si a fost declarat decedat. In tot acest timp colega lui, ranita si in stare de soc, incerca sa inteleaga ce se intâmpla cu el. Ea a ajuns la spital si a fost internata pentru ingrijiri medicale.

 Cum s a petrecut accidentul in care a murit un jandarm

„Eu am fost cel care a incercat sa-l resusciteze pe barbatul accidentat pâna la sosirea ambulantelor…din pacate fara succes. Accidentul s-a petrecut in fata mea, la 10-15 metri. Soferul Matiz-ului i-a luat pe cei doi de pe trecerea de pietoni in plin, fara nici cea mai mica tentativa de evitare. Barbatul a fost proiectat in aer si la aterizare s-a lovit puternic cu capul de asfalt. (…)

Am ajuns lânga victima la câteva secunde si am inceput imediat manevre de resuscitare, a aparut si un student la medicina, din Polonia, care m-a ajutat, dar, din pacate, nu am putut face nimic. Sunt multe de spus si de reflectat, dar nimic de facut pentru un om tânar care si-a pierdut viata intr-un mod stupid si care nu ar fi trebuit sa se intâmple. Sincere condoleante familiei si Dumnezeu sa il odihneasca”, a povestit Gabriel Sivoglo, tânarul care a incercat sa-l salveze pe militar.

Soferul de 79 de ani a fost testat cu etilotestul, rezultatul fiind negativ, iar in continuare politistii fac cercetari pentru infractiunile de ucidere din culpa si vatamare corporala din culpa.

Vestea mortii subofiterului Hahui a cazut ca un trasnet pentru colegii care i-au strâns mâna la plecare si si-au spus „ne vedem mâine”. Nu le vine sa creada ca a pierit intr-un mod atât de brutal si le este greu sa vorbeasca de el la trecut. Avea câte o vorba buna pentru fiecare si ii respecta pe toti cei jur, indiferent de grade sau functie. „Din pacate, in urma accidentului, un subofiter al unitatii a decedat, iar o colega a fost ranita. Suntem alaturi de familia indurerata si vom acorda tot sprijinul nostru pentru depasirea acestui moment tragic”, a declarat Ionut Catana, ofiter de relatii publice la GJM Bacau. Subofiterul Ionut Hahui era casatorit si avea doi copii.

O zona ca o jungla

Cei care obisnuiesc sa traverseze Calea Republicii pe aceeasi zebra pe care si-a gasit sfârsitul jandarmul se gândesc serios sa-si stabileasca un alt traseu spre casa, mai putin riscant. In jurul orei 16.00, când oamenii ies de la serviciu, zona respectiva parca este o jungla.

Soferii conduc agresiv, se claxoneaza daca unul indrazneste sa acorde prioritate unui pieton, iar dupa ce apesi butonul semaforului si se face verde trebuie sa mai astepti, sa te asiguri ca toate masinile s-au oprit si nu vine vreuna sa te spulbere.

O aventura este sa treci si zebra fara semafor de la capatul strazii Condorilor. Soferii care intra in Bacau si vor sa mearga catre Condorilor, ca sa evite aglomeratia de pe strada principala, in momentul in care au verde vireaza cu viteza fara sa le pese daca este sau nu vreun pieton pe trecere. „Aici este jale. Nici nu stii pe unde sa mai mergi.

Doar ce a murit un om si vedeti cum se circula. Cred ca de acum o sa merg sa trec strada pe la semaforul de la Chimiei, ca aici toti sunt nervosi, grabiti”, spunea un bacauan. Oamenii cred ca in zona ar trebui montate limitatoare de viteza pentru a fi mai in siguranta si pentru ca astfel de tragedii sa fie evitate.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

22 COMENTARII

  1. pentru a evita astfel de situatii trebuie introdusa verificarea periodica a capacitatii de conducere la 10 ani, iar dupa 60 de ani la fiecare 5 ani. nu poti ramane cu carnet de conducere pe viata. asta e natura umana, organismul se degradeaza odata cu inaintare in varsta sau cu afectiunile generate de unele boli …

  2. Cred da trebuie verificata capacitatea de conducere ANUAL ,dupa varsta de 70 de ani,,
    ori acest sofer la 79 de ani putea sa adoarma la volan sau sa-i stea inima,???!!
    Eu am in vecin care are carnet de conducere ;a 93 de ani,,,Noroc ca nu mai conduce,,,
    va dat seama ce pericol ar fi,,Sant curios,,””Autoritatile ce masuri iau???!!

  3. Pentru evitarea accidentelor ..Clar LIMITATOARE
    Au mai fost acu cativa ani inzona respectiva ..dar de data asta sa le faca din beton si nu din plastic ..ca stim prea bine ca alea s-au rupt dupa 2 ani

  4. Condoleante familiei! Când am citit articolul m-am ingrozit. Soției, o fata deosebită, multa putere, cuvintele rămân goale in fata durerii! Doamne, câtă suferinta! Un destin frânt prea repede.. Erau atâtea de facut împreună…

  5. Asadar, un bou senil a omorat un om care era cap de familie si isi crestea doi copii. Acesti copii vor avea o viata ca vai de steaua lor de acum inainte, gratie acelui bou senil si a sistemului care permite unor boi senili sa conduca masina pe strada.

  6. Sustin cu tarie ca soferii cu varsta de peste 70 de ani n-ar trebuie sa mai posede carnet de conducere.Ori cat de capabili s-ar simti,reflexele tot ii lasa.Sora mea a fost ucisa tot pe trecerea de pietoni de un sofer de 83 de ani. Domnilor doctori si domnilor politisti, nu-i mai lasati sa conduca!!
    Sunt un pericol public! Mor oameni nevinovati din cauza lor.

    • Intru-totul de acord cu asemenea propunere, Tinerilor, faceti o petitie prin care sa cereti macar ,,ITP-ul” la un an pentru toti soferii care au peste 70 de ani, Atestarea medicala obligatoriu aprobata de medicul de familie care detine tot sumarul diagnosticelor si care sa fie direct raspunzator de evenimentele produse in urma crizelor produse de bolile cronice ale celui care a provocat accidentul. Revizia sa contina si testele psihologice, din acelea pe care le-au dat pe vremea tineretii si deasemeni teste de control al reflexelor, a mobilitatii.

  7. Fratilor, nu va mai luati de varsta inaintata a omului! Eu traversez zilnic acea zebra si va spun cu mana pe inima ca sunt EXTREM de MULTI soferi care trec pe ROSU la acel semafor nenorocit!!!
    Si ma refer la soferi de toate varstele, nu doar batrani de 79 de ani!!!… E o problema ca e strada foarte aglomerata iar lumea nu e atenta. Trebuie limitatoare de viteza si Politia sa fie mai des pe acolo. Simplu!!!

  8. Nu vreau să fiu răutăcios,batranii peste 70 ani trebue testați dar când știm cum se fac testările la noi în România nu cred că ar fi trebuit să mai aibe permis de conducere. Din analizele făcute de politie si procuri se pare că bătrânelul lua pensie de handicap pentru vedere. Stau si ma întreb…. Oare cine trebuia să anunțe politia pentru anularea permisului? Răspunsul îl voi da tot eu…. medicul de familie…Bătrânul era un pericol public. Chiar sunt curios cine va fi vinovat și sunt sigur că unicul vinovat este bătrânul….. eu asi fi vrut să-l ia pe pe medicul ala de familie…. si pe acel medic oftalmolog ce a pus parafa pe fisa lui medicala la reinoirea permisului ….. suntem o tara plina de corupți

  9. Sunt foarte multe cazuri gen…sunt multi soferi cu un singur ochi,cu probleme grave…de ce nu se iau masuri,sa fie chemati mai des la controale? pe maimutoiul ala de bosorog il doare undeva ca a distrus o familie….eu,ca sofer,in momentul in care nu ma mai simt in stare,o las dracu” de masina,decat sa fac asemenea tampenii…Condoleante familiei ! si moarte in chinuri pt acel hodorog inconstient.

    • Am fost vecin ceva ani in urma cu familia pe strada bicaz. Imi puteti trimite mesaj privat pe facebook cu un nr de telefon al unui membru al familiei, va rog!

  10. Nu limitatoarele de viteza sunt solutia ptr. Ca la iarna ele vor fi smulse de plugurile de zapada. Solutia eficienta este turnarea asfaltului cu 10 cm.mai sus decat strada si cu o latime de 2 metrii stg. Si dr. Fata de trecerea de pietoni folosita.

  11. Sint si tineri nu numai batrani care nu au ce cauta la volan.Sint de acord suta la suta pentru verificarea abilitatilor de conducere din 5in 5 ani a persoanelor care au trecut de varsta de 65 de ani. Si eu fac parte din aceasta categorie. Am 73, daca as vedea ca m-au lasat balamalele, as renunta voluntar asa cum a facut tata la 75 de ani. Deocamdata mi-am cumparat o masina noua.

  12. In urma acestui nefast incident, cred ca cei in masura,ar trebui, sa i-a atitudine, la conducatorii in varsta, la cocoasele ce ar trebui montate la trecerile de pietoni … Am ramas fara cuvinte la ceea ce s-a intamplat. DUMNEZEU SA TE ODIHNEASCA IOANE

  13. Domnilor este o zona aglomerata,dar cati din voi treceti pe acolo ca si sofer?sistemul in sine este prost(la buton),in orasele civilizate se folosesc pasarele pietonale.Propun primarului sa se gandeasca ca au fost si vor mai fi multe accidente

  14. Îmi pare foarte rău pt ce sa întâmplat nici mam aștept sa se întâmple așa accident 😭😭😭😭 sa îl bage la pușcărie pe handicapat ăla care la călcat ce dracu mai conduce la mașină la 80 de ani ?

LĂSAȚI UN MESAJ