Cosmin Necula a dus BACĂUL MARE la Bruxelles

0


PROIECT pentru DEZVOLTAREA integrată a municipiului Bacău și a comunelor limitrofe

La invitația europarlamentarului Victor Negrescu, deputatul Cosmin Necula a prezentat la Bruxelles, în intervalul 14-16 martie, cel mai ambițios proiect de dezvoltare a orașului Bacău și a comunelor limitrofe ce intră în componența Zonei Metropolitane. Sub titlul „Bacăul Mare – Motorul economic al Regiunii Nord-Est”, planul implică resuscitarea Zonei Metropolitane și dezvoltarea integrată a acesteia, după model european, având ca obiectiv impunerea Bacăului drept pol de dezvoltare regională și stabilirea în capitala Uniunii Europene a unui veritabil cap de pod pentru „Bacăul Mare”. Proiectul a fost prezentat mai multor europarlamentari străini, cu care Necula a avut întâlniri bilaterale. Gândit pe mai multe axe, generosul plan de dezvoltare asumat de deputatul băcăuan implică modernizarea Aeroportului Internațional „George Enescu” Bacău, cel mai traficat din regiune, înființarea de parcuri industriale, elaborarea unui cadru legislativ unitar care să guverneze Zona Metropolitană, dar și stabilirea de parteneriate durabile cu diaspora băcăuană prezentă în state europene precum Italia și Anglia.

 Cosmin Necula a dus BACĂUL MARE la Bruxelles
Cu Brando Benifei, europarlamentar italian

Deputatul Cosmin Necula a motivat decizia de a lansa la Bruxelles proiectul „Bacăul Mare – Motorul economic al Regiunii Nord-Est” prin faptul că dezvoltarea Zonei Metropolitane și, implicit, a Bacăului ca pol regional trebuie asumate în acord cu legislația europeană în vigoare și exigențele UE. Parlamentarul băcăuan a apreciat, în prezentarea proiectului, că municipiul Bacău și-a atins limitele de dezvoltare în actuala arhitectură administrativă și că pe termen mediu trebuie implementat un plan integrat care să vizeze dezvoltarea tuturor celor 22 de unități administrativ-teritoriale ce intră în componența Zonei Metropolitane. Potrivit aprecierilor lui Necula, fără cooperarea administrativă onestă dintre municipiul de reședință și cele 22 de comune, Bacăul nu se poate dezvolta pe baze durabile.
„Destinul nostru se află în propriile noastre mâini, din punctul meu de vedere. Am fi complet rupți de realitate dacă am concepe o strategie de dezvoltare fără componenta europeană, care este esențială. Municipiul Bacău pleacă cu destule stegulețe negre în relația cu Bruxelles-ul. Mă aflu aici pentru a arăta factorilor europeni că Bacăul are o perspectivă de dezvoltare. Acest proiect al «Bacăului Mare» este perfectibil, dar este un punct de plecare în direcția cea bună”, a declarat Necula.

Aeroportul și infrastructura Zonei Metropolitane – priorități

Proiectul prezentat de parlamentarul băcăuan identifică mai multe priorități ce stabilesc un cadru de dezvoltare pentru Zona Metropolitană. Între acestea se regăsesc dezvoltarea aeroportului Bacău, susținerea – prin facilități fiscale extinse acordate agenților economici – a înființării de parcuri industriale și parcuri logistice, implementarea unui cadru legislativ unitar care să guverneze Zona Metropolitană, dar și dezvoltarea infrastructurii rutiere și de transport în perimetrul Bacăului Mare.
„Nu poți discuta despre dezvoltarea Bacăului fără un parteneriat cu Consiliul Județean pentru modernizarea aeroportului. Am în vedere o construcție în care municipiul Bacău să aibă o pondere majoritară în deciziile pe aeroport. Aeroportul Bacău este unul dintre pivoții de dezvoltare ai Zonei Metropolitane. În Masterplanul general pe transporturi, figurează drept «hub internațional», având o zonă de captare de 1,8 milioane persoane. Practic, deservim 3-4 județe, aeroportul Bacău fiind cel mai traficat din regiune, cu peste 360.000 pasageri în 2015. Investițiile trebuie continuate în ritm susținut, iar municipiul Bacău să dezvolte infrastructura rutieră și de transport adiacentă aeroportului”, a afirmat deputatul băcăuan.

 Cosmin Necula a dus BACĂUL MARE la Bruxelles
Cu Claire Moody , europarlamentar britanic

Printre obiectivele de infrastructură prezente în proiectul de dezvoltare a Bacăului Mare se mai numără varianta ocolitoare a municipiului Bacău și accesarea de fonduri europene (Programul Operațional Regional 2014 – 2020) pentru modernizarea sistemului de tranport în comun și dimensionarea acestuia la nevoile comunelor din Zona Metropolitană. „Unii încearcă povești electorale cu autostrăzi, dar nu ne legăm deloc de șoseaua de centură care este un obiectiv vital pentru Bacău și Zona Metropolitană. Vrem să-i vedem la muncă pe constructorii turci, lăudați de toată lumea, inclusiv de instanțele de judecată din România, care le-au dat câștig de cauză în contestațiile de la licitația CNADNR. Șoseaua de centură este un obiectiv prioritar pentru dezvoltarea Zonei Metropolitane și îi invit pe toți parlamentarii de Bacău să susțină acest obiectiv dacă vor cu adevărat ca Bacăul să se dezvolte”, a mai spus Necula.
Victor Negrescu: „În municipiul Bacău nu are cine să discute cu UE”

Dezvoltarea Bacăului Mare reprezintă, întâi de toate, o oportunitate majoră în relaționarea cu Uniunea Europeană și instituțiile acesteia. Potrivit europarlamentarului Victor Negrescu, cel mai activ europarlamentar în 2014 (premiu acordat în 2015 de către Parlamentul European – în cadrul MEP Awards), la nivelul municipiului Bacău nu există un partener real de dialog pentru Uniunea Europeană. Negrescu a mai arătat că interesele Regiunii Nord-Est sunt slab reprezentate la Bruxelles, fapt ce conduce la marginalizarea acesteia în peisajul european.

 Cosmin Necula a dus BACĂUL MARE la Bruxelles
Necula – Negrescu: Declaratie comuna la Parlamentul European

„În momentul de față, la nivelul municipiului Bacău nu există un partener real care să stea de vorbă cu Uniunea Europeană. Nu are cine să speculeze avantajele competiționale pe care le are Bacăul în regiune. Cred că soluția este să promovăm mai mult la Bruxelles astfel de proiecte de dezvoltare cum este cel prezentat de Cosmin Necula. Bacăul trebuie să aibă o ușă deschisă la UE. Sunt proiecte pe care nu le poți dezvolta fără o relație bună cu Bruxelles-ul”, a afirmat europarlamentarul Victor Negrescu.
Europarlamentarul român a mai spus că proiectul de dezvoltare adus la Bruxelles de Necula urmează să fie remis către aproximativ 2000 de contacte, la nivelul tuturor instituțiilor europene angrenate în politici de dezvoltare regională, dar cu precădere Comisiei Europene și Comitetului Regiunilor.

Facilități pentru companiile ce investesc în parcuri industriale

Potrivit proiectului „Bacăul Mare – Motorul economic al Regiunii Nord-Est”, companiile care vor investi în construirea de parcuri industriale vor face obiectul unor substanțiale facilități fiscale oferite de municipalitate într-un cadru de impozitare complet regândit, în ideea încurajării investițiilor. Necula a declarat că pe lângă investițiile externe directe, planul vizează susținerea dezvoltării companiilor și mediului de afaceri din Bacău.

Extras din proiectul „Bacăul Mare – Motorul economic al Regiunii Nord-Est”

„Legislația în vigoare (Legea nr. 186 din 25 iunie 2013) permite acordarea unor facilități largi agenților economici care înființează parcuri industriale iar noi credem că acestea vor deveni „plămânii” dezvoltării economice pe baze durabile a Zonei Metropolitane, respectiv a Bacăului ca pol regional. Ne propunem să introducem: scutiri de la plata impozitului pe teren aferent terenului pe care se va dezvolta parcul industrial, scutiri de la plata impozitului pe clădiri în cazul clădirilor ce fac parte din infrastructura parcului, alte facilități fiscale menite a încuraja constituirea de parcuri industriale (scutirea de taxe la emiterea documentației urbanistice, la scoaterea din circuitul agricol al terenului etc)”

 Cosmin Necula a dus BACĂUL MARE la Bruxelles
Prezentare proiect Greater Bacau

Zona Metropolitană – o formă fără fond a administrației PNL

Zona Metropolitană s-a dovedit în ultimii 10 ani o adevărată formă fără fond a administrației locale PNL. Lansat ca idee înainte de 2004, de fosta administrație locală PSD, proiectul „Bacăului Mare” a hibernat ani de zile, cu toate că la conducerea Zonei Metropolitane s-au perindat diverși membri ai PNL Bacău și oameni de casă ai administrației Stavarache. Timp de un deceniu, Zona Metropolitană nu a creat niciun proiect major finanțabil cu bani europeni, deși domenii precum infrastructura sau dezvoltarea urbană erau o prioritate pentru UE. Dezinteresul a fost atât de mare, încât abia în 2012 administrația PNL a reușit să înființeze, juridic, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană” Bacău. În ultimii 4 ani, aceasta a fost populată cu oameni de partid, incapabili să genereze o viziune de dezvoltare administrativă a Bacăului. Astfel, s-au ratat obiective importante pentru care Uniunea Europeană a pus la bătaie sume considerabile. Municipii precum Brașov sau Oradea au luat fața Bacăului, constituind Zone Metropolitane ce reprezintă un exemplu pentru administrația locală din țara noastră.

Diaspora băcăuană, o punte de legătură cu Europa

La Bruxelles, deputatul Cosmin Necula a avut întâlniri bilaterale cu mai mulți europarlamentari, contactele stabilite fiind de natură a da un sens concret dezvoltării relațiilor cu diaspora băcăuană din state europene precum Italia sau Anglia. Necula a discutat cu europarlamentarul italian Brando Benifei, membru al Comisiei pentru forța de muncă și afaceri sociale din cadrul Parlamentului European. Reprezentând în Parlamentul European Nordul Italiei, Benifei este un cunoscător al comunităților românești din Torino și Milano. Cei doi parlamentari au stabilit o agendă comună în vederea organizării de întâlniri cu reprezentanții comunităților de băcăuani din Torino și Milano.
Parlamentarul băcăuan s-a întâlnit, de asemenea, cu Clare Moody, europarlamentar britanic, membră a Comisiei de buget, precum și cu Eva Kaili, europarlamentar grec, președinta Comisiei pentru relația cu adunarea parlamentară NATO. Întâlnirile au vizat subiecte precum situația comunităților de români/băcăuani de pe teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii, precum și cooperarea privind prezența strategică a Bacăului pe dimensiunea relației România – NATO.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.