Consumatorul, totdeauna pedepsit!

4

Am primit in data de 25 o factura care era scandenta in aceeasi zi. Dimineata, la ora 9, cutia postala era goala, dupa-amiaza continea un plic trimis de o companie. Primita pe 25, scadenta pe 25. Stampila de pe plic arata alta data a sosirii, una care preceda cu sapte zile termenul ultimativ.

Fireste ca m-am enervat, fireste ca am platit, dar se putea intâmpla ca factura sa nu vina deloc, situatie in care m-as fi ales cu penalizari, apoi as fi ramas pe intuneric. Nu stii, intotdeauna, care sunt urmarile caci politica sanctiunilor difera de la o companie la alta, chiar de la un angajat la altul, unii fiind mai prietenosi, altii, dimpotriva, in razboi cu clientul.

Nici nu are importanta, eu vreau sa fiu corecta si sa nu apara disfunctii in derularea serviciului pe care l-am contractat si pentru care platesc pretul corect, adica cel stabilit de furnizor. Nu e prima data când facturile vin cu intârziere, dar sa ajunga in ziua scandentei e prea de tot! Asta chiar dupa ce parlamentarii au stabilit ca facturile pentru serviciile publice constituie titlu executoriu. Daca nu ai platit esti executat silit, iar executarea incepe prin blocarea contului bancar, apoi, daca nu ai bani in cont, prin executarea bunurilor.

Domniile lor au modificat si intervalul in care poti achita costul serviciului, reducându-l de la 21 de zile de la data primirii facturii in cutia postala la 15 zile din momentul emiterii facturii. Cu alte cuvinte, furnizorului nu-i pasa daca factura ajunge la destinatie. Firma de transport sau de curierat sau cum s-o fi numind poate intârzia linistita, nimeni nu o sanctioneaza.

Ar trebui sa stau la pânda in spatele gardului si, hat, când ajunge postasul/curierul sa-l prind de mâna si sa-l intreb: “Ce avem noi aici?” Un mincinos. De ce vii, mata, dupa o saptamâna sau dupa o luna? E simplu: din cauza ca noi, consumatorii, nu avem timp sa stam la pânda, iar furnizorul nu ne respecta destul ca sa aleaga o firma de distributie cu tarife mari si servicii bune.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

4 COMENTARII

  1. Eu am gasit solutia .Factura electronica.Asta dupa ce am gasit facturi de la E.ON. azvarlite in gradina desi era mai aproape cutia postala .O companie asa mare cu oameni asa mici.

  2. Factura electronica e o facilitate, nu o obligatie. Sunt oameni batrani care n-au acces asa simplu ca bila si mimi la varianta online
    Solutia normala e ca furnizorii de servicii sa aibe respect fata de lege si fata de consumatorii pe spinarea carora traiesc destul de bine, mai ales acei furnizori quasimonopolisti.

  3. Cel mai simplu e să schimbi furnizorul…..cel puțin pentru energie electrică e posibil să te duci la ăia de au și cablu tv. Datorită nesimțirii oamenilor din sediile E-On-ului și tratamentului de sclav pe care-l primești din partea companiei, mă jurasem că plec de la ei chiar dacă plătesc mai mult. Dar uite că plătesc mai puțin și nici nu fuge nimeni cu patentul după mine că nu mi-am respectat termenul de plată….se mai întâmplă câteodată să mai uiți, și nu înseamnă neapărat că ești rău platnic sau țepar. De parcă 150-200 Ron cât consumi pe lună i-ar duce în faliment….dar nu!…e părerea lor că tu ești sclavul lor! Dar uite că s-a terminat cu monopolul lor. Aștept și liberalizarea la gaze.

LĂSAȚI UN MESAJ