Alesii judetului vor avea de luat, in sedinta de mâine, o decizie grea. Oana Chelaru, directorul Regiei Autonome Aeroportul International „George Enescu”, le cere sa aprobe achizitionarea de servicii juridice specializate, mai exact platirea unei firme care sa se ocupe de evaluarea si rezilierea contractului de concesiune cu Blue Air.

Dupa ce arata ca incheirea acestui contract „a reprezentat o decizie majora luata la nivel de CJ Bacau si Regie Autonoma, motivata atât de costul unor importante investitii si dotari ce erau imperios necesare, cât si de intretinerea Aeroportului International «George Enescu», care presupunea eforturi financiare mari”, Oana Chelaru le aminteste consilierilor ca acest proiect a fost gândit de Consortiul de consultanta Deloitte, Bostina & Asociatii si Iptana.

Aceasta consultanta a costat 500.000 de lei. Directorul regiei prezinta problemele aparute in derularea contractului si sustine necesitatea ca documentul sa fie reziliat in luna septembrie. Ideea rezilierii a aparut dupa arestarea lui Nelu Iordache, actionat majoritar al Blue Air, insa probleme au existat inca de la inceput: compania si-a platit facturile din contul escrow (de garantare), a refuzat sa achite taxa aferenta autorizatiei de constructie, a intârziat lucrarile de modernizare.

Regia are un singur jurist!

Acum, SC Blue Air Transport Aerian SA a anuntat ca va vinde fondul de comert ca solutie de salvare a a operatorului aerian.

„Stabilirea, in conditiile rezilierii, a etapelor ce trebuie parcurse, respectiv analizarea modului in care s-a desfasurat acest contract, cu respectarea sau incalcarea clauzelor de catre partile contractante va presupune, pe lânga evaluarea financiara, si o evaluare juridica a tuturor actelor incheiate in aceasta perioada, acte ce vor fi necesare atât in cazul unei rezilieri amiabile, cu atât mai mult in cazul unui eventual proces in instanta”, afirma Oana Chelaru, adaugând ca, la ora asta, regia are un singur consilier juridic.

Stim cât a costat consultanta oferita de Deloitte, Bostina si Asociatii in sprijinul concesionarii, dar nu stim cât va plati RA Aeroportul International pentru asistenta juridica de care are nevoie ca sa scape onorabil din acest contract.

loading...

Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

2 COMENTARII

  1. Avem o rusine de aeroport.O cladire rezonabila poate fi construita in maxim 6 (sase) luni.Aceasta cladire se poate amortiza foarte repede daca se va face cu spatii de inchiriat.Ganditiva ca pe acest aeroport circula pe an aproximativ 500.000 de pasageri,acesti pasageri efectiv nu au de unde consuma o cafea,un sandvich,strainii nu au de unde cumpara o amintire ,un cadou.In schimb avem un centru de afaceri care in acest moment cloceste ouale celor care l-au construit,ca doar este ,,incubator de afaceri”.

  2. Avem cel mai penibil bar in incinta unui aeroport,sincer nu stiu cine a dat o autorizatie de functionare,unde lipsesc cele mai minime conditii de igiena…..ca sa nu mai vorbim de celelalte servicii inexistente.

LĂSAȚI UN MESAJ