Autobuze parcate pe trotuare, strazi blocate si mai ales calatori nemultumiti ca sunt nevoiti sa astepte in picioare, sub soarele arzator, minutul plecarii, deoarece soferii nu le permit sa urce in masina mai devreme.

Asa arata zona Autogarii Bacau in luna iunie, asa arata si acum. Oamenii afirmau, atunci, ca au sesizat intâi institutiile publice, apoi au apelat la noi. Ei se plângeau ca unele firme de transport nu parcheaza in Autogara, ci pe bd. Unirii sau pe stradutele invecinate. „Stam in soare, pe lânga Autogara!”, se plângeau calatorii.

Noi am verificat, am constatat ca asa stau lucrurile si am cerut lamuriri ISCTR, Consiliul Judetean Bacau si Politiei. ISCTR ne-a explicat ca, la ore de vârf, Autogara nu are spatiu suficient pentru toti operatorii si ne-a asigurat ca se fac verificari.

Nu stim daca verificarile s-au incheiat ori ba, dar constatam ca nimic nu s-a schimbat: in jurul Autogarii Bacau, acelasi haos, aceleasi nemultumiri fata de conditiile de asteptare si de aglomeratia din trafic. Autobuzele care fac curse pe traseul Bacau-Margineni, de exemplu, parcheaza pe bd. Unirii, iar masina de Racatau, pe platforma fostului ACR, desi aceasta face curse speciale si trebuie sa-i preaia pe navetisti dintr-un punct fix si sa-i duca intr-un punct fix, nu sa-i culeaga de pe traseu. E clar ca normele nu sunt respectate, dar nu e clar de ce institutiile nu-si fac treaba si de ce fug de explicatii.

Unii sunt in concediu, altii n-au atributii!

Reprezentantii SC Transport Bistrita SA afirma ca nu mai fac declaratii deoarece se tem de persecutii, ISCTR Bacau tace, iar CJ Bacau nu are atributii privind parcarea. Dar punctele de plecare-sosire? Claudiu Nastasa, vicepresedintele CJ, arata ca toti operatorii de transport sunt obligati sa incheie contract cu o autogara.

CJ a fost sesizat de Transport Bistrita SA ca trei firme nu au innoit contractul. „I-am invitat la discutii pe reprezentantii SC Kam SRL, SC Alexandropol SRL si SC Helios SRL si am constatat ca aveau contract incheiat cu Massaro Impex, pentru a folosi autogara acesteia, prin urmare respectau legea.” CJ Bacau arata ca in aceasta speta pot interveni doar Politia Rutiera si ISCTR.

Lenuta Mariut, sefa ISCTR Bacau, spunea ca se fac verificari pentru a lamuri situatia de la Autogara si a depista societatile care nu au contract, asa cum prevede legea. Acum afirma ca parca ar mai fi ceva de verificat si adauga ca este in concediu.

I-am solicitat numarul de telefon al inlocuitorului sau, dar nu l-am obtinut. Problema aglomeratiei din jurul Autogarii de pe bd. Unirii, faptul ca unii operatori preiau calatorii de lânga Transport Bistrita desi au contract cu Massaro, nemultumirile pasagerilor care stau in soare si nu stiu unde este trasa masina, tot acest subiect pare un cartof fierbinte pe care institutiile il arunca de la una la cealalta, refuzând sa-l curate.

Agentii locali au dat amenzi

O alta institutie care are atributii privind siguranta circulatiei si respectarea legii de catre operatorii de transport este Politia Rutiera. Dar si politistii locali verifica traseele. „In baza unei Hotarâri de Consiliu Local avem competenta sa verificam daca cei care fac transport de persoane respecta traseele obtinute si statiile.

De la inceputul anului si pâna in prezent, in urma controalelor facute s-au aplicat 41 de sanctiuni contraventionale, in cuantum de aproape 19.551 lei”, a declarat Florin Podoleanu, purt. cuv. Politia Locala Bacau.

„Politistii de la Circulatie, frecvent, efectueaza activitati pentru a se verifica daca se respecta sau nu traseele de catre transportatori si nu s-au depistat nereguli. Capetele de linie sunt verificate de o alta institutie” – a declarat insp. pr. Narcisa Butnaru, purtatorul de cuvânt al IPJ Bacau.

„Consiliul Judetean Bacau nu poate interveni si nu poate da sanctiuni in acest caz” – declara Claudiu Nastasa, vicepresedintele CJ Bacau.

„In principiu, verificarile s-au incheiat dar mai erau niste sesizari legate de Grup Atyc” – spune insp. Lenuta Mariut, coordonator ISCTR Bacau.

Fiecare parcheaza unde vrea

Si daca transportatorii isi opresc microbuzele unde vor, desi ar trebui sa respecte un traseu si mai ales capetele de linie, ceilalti conducatori auto de ce ar fi mai disciplinati? In parcarile cu plata din oras, agentii locali gasesc frecvent masini stationate fara sa fie achitata taxa de parcare sau, mai rau, parcate neregulamentar pe spatiul verde ori in locuri interzise.

De fiecare data motiveaza ca nu sunt suficiente locuri de parcare, mai ales in zona centrala a Bacaului. Politistii spun ca o masina lasata intr-o zona aglomerata sau care reduce vizibilitatea celorlalti soferi nu face altceva decât sa ingreuneze traficul. Aici intervin tot agentii locali care nu se mai rezuma doar la o sanctiune ci si la blocari de roti.

De la inceputul acestui an, Politia Locala Bacau, prin oamenii din teren, a aplicat 1.137 de sanctiuni pentru refuzul taxei de parcare, valoarea amenzilor fiind de aproape 64.000 de lei. Sanctiunea pentru cei care uita sa mai treaca pe la aparat fiind de la 100 la 500 de lei. De când s-a introdus plata prin SMS, nu mai au, insa, nicio scuza. „Pentru parcarea pe spatiul verde sau in locuri interzise, tot de la inceputul anului, s-au aplicat 589 de amenzi, in valoare de peste 57.000 de lei, si au fost si au fost blocate 105 autoturisme”, a spus Florin Podoleanu, purt. cuv. Politia Locala Bacau.

Proiecte de parcari supraetajate sau subterane

Municipalitatea a avut intentia de a construi doua parcari, una subterana si alta supraetajata, insa au ramas doar la stadiul de proiect. Una ar fi trebuit sa fie construita in parcarea Hotelului Moldova, iar cealalta in spatele Teatrului Municipal Bacau.

Pentru primul obiectiv s-a scos la licitatie terenul pe aproape jumatate de veac si se cauta un afacerist care sa vrea sa investeasca. S-ar fi amenajat circa 200 de locuri de parcare dar nimeni nu s-a aratat interesat de un parteneriat public privat. Costurile investitiei ar fi trecut de 2 milioane de euro.

Tarife de parcare

– 30 minute de parcare autoturism – 0,75 lei
– o ora de parcare autoturism – 1,5 lei
– parcare microbuze – 7 lei/h
– abonament zilnic – 7 lei
– abonament lunar 48 de lei
– parcare rapida mai mult de 2 h – 13 lei

Silvia Patrascanu
Geta Panaite

loading...

Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

2 COMENTARII

  1. Ati omis, intentionat sau nu un lucru esential. MASINILE VIN SI PLEACA AVAND CALATORI CU MULT PESTE NUMARUL DE LOCURI. VERIFICAT RACATAUL, ESTE FULL SI NU VEZI UN BILET.
    MERGETI SUB ACOPERIRE, PUN PARIU CA ATI AVEA CE SCRIE!
    DOAMNE FERESTE DE VREUN ACCIDENT, VA FI DEZASTRU DACA VA FI IMPLICATA O MASINA CE ARE IN PICIOARE ZECI DE OAMENI.

  2. Despre haosul din oras, situatia grava a blocarii circulatiei si lipsa locurilor de parcare exista un singur mare vinovat :STAVARACHE,care in megalomania lui a uitat de oras, el isi vede doar interesele lui personale. Asa se intimpla cu milionarii in euro. RUSINEEEEE,

LĂSAȚI UN MESAJ