25 aprilie 2024
ContrasensCând salvarea vietilor devine prea mult o afacere

Când salvarea vietilor devine prea mult o afacere

Apologetii industriei farmaceutice ne explica pretul ridicat al medicamentelor prin necesitatea acoperirii cheltuielilor de cercetare-dezvoltare. “E nevoie de timp si bani ca sa se descopere un medicament bun”, ni se spune in timp ce ni se golesc buzunarele pentru cele câteva pastile pe care le-am cumparat.

Wall Street Journal (WSJ) scrie intr-un articol din 26 aprilie despre o practica devenita tot mai frecventa in industria Pharma: compaiile cumpara medicamentele rivalilor si le cresc pretul peste noapte. WSJ da ca exemplu Nitropress si Isuprel, medicamente cumparate de Valeant Pharmaceuticals International Inc. pe 10 februarie, zi in care pretul acestora a crescut cu 525% si, respectiv, 212%

“Medicamentele nu au fost imbunatatite in urma unor costisitoare experimente de laborator, a testarii pe oameni sau in urma mutarii productiei intr-o fabrica noua si mai scumpa. Marea schimbare a fost doar a proprietarului medicamentelor”, scrie publicatia.

Din 2008, pretul medicamentelor de marca a crescut in SUA cu 127%, in comparatie cu o crestere de numai 11% a indicelul preturilor de consum. “Pentru companiile farmaceutice, cresterea preturilor oferă o modalitate usoara de a impulsiona vânzarile, fara ani de cercetare costisitoare si riscanta pentru a gasi noi medicamente”, mai scrie WSJ.

“Datoria noastră este fata de actionarii nostri, pentru a maximiza valoarea produselor pe care Valeant le vinde”, a declarat Laurie Little, o purtatoare de cuvânt a companiei.

Asadar, data viitoare când producatorii de medicamente vor face presiuni asupra Guvernului ca sa mareasca preturile, ar fi bine sa ne amintim de aceste detalii.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri