29 martie 2024
EvenimentCalatorie in frigiderul CFR

Calatorie in frigiderul CFR

– calatorii au inghetat in trenuri, fiindca trei locomotive s-au defectat si nu s-a reusit incalzirea vagoanelor – situatia se poate repeta ori de câte ori se instaleaza gerul

Pe caile ferate s-a calatorit, zilele acestea, nu cu vagonul, ci cu frigiderul. Si asta, pentru ca in multe trenuri a fost frig de au inghetat si instalatiile de incalzire, de altfel inutile. In loc de 20 de grade, cât ar trebui sa fie in compartimente, calatorii au indurat temperaturi de zece grade si chiar mai putin, ore intregi, cât dureaza calatoriile, la care s-au adaugat si zecile de minute de intârzieri.

Cele mai mari probleme s-au inregistrat in zona Munteniei si Olteniei, dar nici Bacaul, buricul Moldovei, nu a fost scutit de probleme. O relatare despre o astfel de calatorie de cosmar am primit-o de la un tânar: „Am plecat din Bacau spre Bucuresti duminica, cu trenul de ora 4.26, care se formeaza in Bacau.



In vagoane era frig, a urcat cineva de la intretinere, a verificat tabloul electric si i-a spus sefului de tren ca se poate pleca la drum. Am fost de fata la aceasta discutie. Oricât am sperat, caldura nu a aparut insa. Seful de tren a spus ca va mai verifica o data panoul electric, dupa care a plecat si nici nu l-am mai vazut. Frigul a fost acelasi pâna la destinatie. Lumea era iritata, erau si mame cu copii, cu totii au stat imbracati, acoperiti cu paturi chiar. In plus, trenul a ajuns cu intârziere de o ora si zece minute la destinatie.

Erau oameni care urmau sa prinda o legatura spre Constanta si nu stiu daca au reusit acest lucru. Nimeni nu ne-a dat nici o explicatie de ce am fost nevoiti sa induram aceste conditii de calatorie”, a povestit Dragos Bighiu, calator in trenul cu pricina.

Conditiile s-au mai imbunatatit ieri, când si gerul a mai slabit in intensitate. Echipa „Desteptarii” s-a aflat ieri in gara, la sosirea mai multor trenuri, insa calatorii au spus ca radiatoarele din compartimente au dogorit.

Am intâlnit totusi si o opinie mai putin favorabila. „Am venit in Bacau inainte de vacanta, când vremea era calduroasa, dar in vagoane era frig. Eu sunt studenta si de trei ani merg cu trenul la Iasi. In ceilalti ani a fost mai bine, dar anul acesta nu a mai fost la fel”, ne-a spus studenta, care se urca in trenul Bacau – Iasi de ora 13.20.

Asadar, unde este problema? Acest lucru l-am intrebat pe Alexandru Moise, seful Statiei CFR Calatori Bacau. „La o temperatura exterioara de -10 grade, locomotiva trebuie sa preincalzeasca vagoanele cu o ora inainte de plecare. Din nefericire, acest lucru nu a fost posibil mai ales duminica, in cea mai friguroasa zi a acestei ierni, din cauza defectarii locomotivelor la trenurile Piatra Neamt-Bucuresti, Suceava-Bucuresti si Bacau-Piatra Neamt. Motivul tine de vechimea locomotivelor, care este si de 40 de ani. In plus, locomotivele diesel (care circula pe ruta Bacau-Piatra Neamt, neelectrificata – n.r.) cedeaza mai repede decât cele electrice. Trebuie, totusi, sa retinem, ca probleme au aparut la 1-2% din toate trenurile de calatori.

In rest, s-a circulat in conditii normale. Daca este sa cautam un vinovat pentru situatiile in care s-au aflat calatorii, nu putem blama o anumita persoana, nu este o eroare umana. De vina este tehnica pe care o avem la dispozitie”, a spus seful Statiei CFR Calatori Bacau.

De mentionat ca in cazul in care trenurile intârzie, calatorii nu gasesc adapost nici in cladirea garii. Statia este neincalzita pentru ca spatiile de la etaj nu au fost inchiriate sau folosite vreodata in cei sapte ani trecuti de la inaugurarea „eurogarii” Bacau, iar a le incalzi ar insemna o cheltuiala foarte mare.

Revenind la trenuri, trebuie spus apasat ca iarna este departe de a se incheia, geruri vor mai veni, iar locomotive mai bune decât cele actuale nu se intrevad pe caile noastre ferate. Asadar, posibile noi calatorii cu frigiderul pe caile ferate.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri