20 aprilie 2024
Economie„Binele trebuie sa umble nestingherit si neincetat prin lume

„Binele trebuie sa umble nestingherit si neincetat prin lume

VIVA FEED Buhusi a devenit un brand; dar nu doar un brand buhusean, ci unul de referinta pentru zona Moldovei, cel putin. Faptul ca, de câtiva ani, Camera de Comert si Industrie a statornicit-o pe locul I al firmelor de profil nu este o intâmplare. Dar Viva Feed nu este doar un brand economic; impresioneaza si ca brand etic. Acest statut este datorat, in buna parte, actionarului sau majoritar, ing.dr. Mihail Lupu. Firma-mama, Viva Feed, care are ca obiect de activitate fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de ferma, are si „pui” frumosi: SC BIOFEED DISTRIBUTION SRL Blagesti, doua ferme de porcine in Magiresti – Bacau si Milisauti – Suceava, dar si un parteneriat cu „Avicola” din Tg. Frumos. E greu de supravietuit decent, imprietenit cu profitul, in asa vremuri de restriste? Care e conditia supravietuirii?” „Adaptarea… Invingatorii nu sunt cei puternici, ci cei care se adapteaza mai repede!”, imi spune managerul Mihail Lupu. Un raspuns care echivaleaza cu un veritabil moto, cu esenta unei grozave lectii de economie. Coproprietar al firmei este unul dintre bunii sai prieteni din facultate, un maghiar care locuieste si are afaceri si in Ungaria. Cum percepe acesta mediul românesc de afaceri? Nu se amuza, atunci când?… „Nu se amuza, zice interlocutorul. Ungaria a fost mereu inaintea României, atât ca reactie politica, dar si ca reactie economica. Pentru mine este un avantaj aceasta colaborare. Ma ajuta sa ma adaptez. Partenerul meu are afaceri in România si Ungaria. El sesizeaza chiar si diferenta dintre mediul de afaceri din Moldova si cel din Transilvania. Daca nu-i cu suparare, Moldova este perceputa ca o alta lume, ca un mediu de afaceri cu nuante medievale…” Buhusi este un mediu de afaceri atractiv? Managerul zâmbeste si isi construieste raspunsul ca un diplomat de cariera: „Buhusi este un mediu de afaceri care confera o oarecare stabilitate. O stabilitate la realizarea careia am participat si eu”.

Mihail Lupu a impus in dezbaterea agorei buhusene valori ale democratiei autentice: argumentul, respectul fata de preopinent, decenta si asumarea responsabilitatii. Discursul sau public s-a conjugat mereu cu o atitudine care a fost aplaudata fara rezerve. Copiii si adolescentii, dar nu doar acestia, il considera un Mecena de Buhusi. Actele sale dezinteresate de caritate, initiativele civice care vizeaza dinamitarea mentalitatilor anchilozate, atinse de reumatismul cronic al cugetarii prafuite, l-au impus ca pe o voce-reper a comunitatii. Discret, cu o pregatire stiintifica fundamentata si pe un doctorat autentic, tinându-se mereu departe de zgomotul cel urât al lumii, ignorând cu eleganta publicitatea, ing.dr. Mihail Lupu, tânarul manager al Viva Feed, ofera nu doar o lectie antreprenoriala de succes, creând locuri de munca si contribuind la insanatosirea mediului de afaceri, ci si una care ne spune ca afacerile lipsite de suflet nu sunt decât niste amarâte copy/page ale umbrei unui Harpagon care mai rataceste inca aiurea prin lume. Filosofia sa este una cuceritor de simpla, fermecatoare: „Am fost ajutat, inclusiv de catre statul român, si am obligatia morala de a ajuta. Binele trebuie sa umble nestingherit si neincetat prin lume. Cu cât Binele «atinge» mai multi oameni, cu atât lumea va deveni mai umana”.



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri