29 martie 2024
ActualitateBacaul, partener prin Asociatia ADDO, intr-un proiect international, “Does Culture Matter?”

Bacaul, partener prin Asociatia ADDO, intr-un proiect international, “Does Culture Matter?”

Trei tineri de nationalitati diferite s-au aflat in aceste zile in Bacau pentru a descoperi specificul locului si valorile culturale pentru ca, odata acestea descoperite, ele sa poata fi asumate si transmise prin metode non-formale mai departe, acolo unde, in tara si strainatate, se lucreaza in medii interculturale.

Este vorba despre Andreea Bulai, manager si trainer, presedinta Asociatiei ADDO din Bacau, Alena Ipavona, manager pentru elaborarea strategiei de comunicare web si strategiei de social media la Support Smart Student din Goeteburg, Suedia si Sebastian Graca da Silva, director al organizatiei nonguvernamentale ActGlobal, formator in domeniul tineretului si dezvoltarii comunitare care impreuna au purces la drum intr-un proiect ambitios, din care fac parte 6 organizatii si institutii, din 6 tari, respectiv România (reprezentata de Asociatia Adoo, Bacau), Nepal, Turcia, Suedia, Indonezia si Kârgâzstan.

Proiectul, intitulat “Does Culture Matter?” se desfasoara in perioada martie 2015-ianuarie 2016 si are ca obiective investigarea temei diferentelor culturale in activitatea formatorilor, antrenorilor, mentorilor si profesorilor, oferirea de cunostinte de baza despre diferentele interculturale si crearea unui mediu practic pentru participanti de a dobândi experienta in gestionarea diferentelor culturale pentru maximizarea rezultatelor muncii lor cu grupuri culturale diferite.



Proiectul se adreseaza formatorilor, mentorilor si cadrelor didactice care lucreaza in medii interculturale si cu diverse grupuri culturale de tineret, recrutarea beneficiarilor, in numar de 34 din care sase sunt tineri cu oportunitati reduse, urmând sa aiba loc etapizat, din toate tarile parte din proiect, pentru ca la finele acestuia, in ianuarie 2016, echipa de proiect sa livreze modelul de training nou creat in ceea ce priveste multiculturalitatea, catre ONG-uri, institutii de stat, universitati si companii.

“Una dintre cele mai mari probe pentru companiile multinationale, organizatii, universitati etc. o reprezinta diversitatea culturala a tarilor unde isi desfasoara activitatea, diferentele culturale dintre oameni, deoarece nu exista retete sau solutii valabile, iar problemele intâmpinate tin, de cele mai multe ori, mai mult de spiritualitatea popoarelor, decât de aspectele de ordin social sau economic.

Lucrul intr-un mediu multicultural se poate dovedi, pe cât de interesant, pe atât de provocator. Pe de o parte ofera oportunitati de cunoastere, dar pe de alta, poate cauza probleme, principalul motiv fiind lipsa cunostintelor legate de cultura fiecarui popor”, a explicat Andreea Bulai necesitatea implementarii proiectului “Does Culture Matter”. Proiectul se desfasoara cu finantare prin programul ErasmusA al Uniunii Europene.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri