Bacaul, in pas de melc, la protestul camionagiilor

5


Trafic de cosmar pentru bacauanii care s-au aflat astazi, spre prânz, cu masina, in zona Narcisa pâna la hypermerketul Auchan.

Cele câteva zeci de TIR-uri ale transportatorilor bacauani care au protestat impotriva scumpirii exagerate a asigurarilor auto obligatorii RCA au circulat cu viteze de maximum 30 la ora, facând aproape imposibila circulatia rutiera.

„Incercam din toate puterile sa ajungem macar la preturile din 2014. Guvernantii observ ca au dat o Ordonanta de Guvern, miercuri, dar nu stim in ce masura vor rezolva problema noastra, blocând preturile RCA, pentru ca nu se stie la ce limita. Daca le plafoneaza la 18.500 de lei, nu am facut minic. Speram sa se termine cu toate blocarile astea din trafic, pentru ca nici noua nu ne convine. Si noi pierdem bani. Dar sa se ajunga la preturi decente”, a declarat Bogdan Rotaru, administrator la Boris Trans Bacau.

„Asta e nimic, fata de ce au facut francezii”

Masinile de marfa au inceput sa se adune in jurul orei 9.00, in zona din fata Penitenciarului, pentru ca peste o ora sa inceapa sa ruleze in ritm de melc la intrarea dinspre Narcisa. O coloana de mai bine de doi kilometri s-a format imediat, colegii soferi fiind nevoiti sa circule cu viteza redusa, pâna la sensul giratoriu de la Auchan si inapoi spre iesirea catre CIC din intersectia Aeroportului. Si asta in ciuda numeroaselor echipaje de politie angrenate in fluidizarea traficului.

In plus, asa cum promisesera cu doua saptamâni in urma, peste 100 de camioane s-au deplasat, de dimineata, devreme, din Bacau, la mitingul de amploare programat in Capitala. Deja, la ora 10.00, practic, Bucurestiul a fost blocat pe unele artere de zecile de mii de camioane si taximetre venite din toata tara.

 Bacaul, in pas de melc, la protestul camionagiilor

„Credem ca asta e nimic, fata de ce au facut francezii care au blocat portul ala, cu tractoarele, acum vreo doua saptamâni, sau grecii, aeropoartele, in plin sezon turistic”, spun protestatarii. Patroni de firme de transpoprt se plâng ca nu mai pot suporta costurile mari la RCA. „Cum e posibil ca la un cap tractor sa platesti o polita RCA anuala de 22.000 de lei. Pai, numai ca sa-mi platesc ratele la un TIR care m-a costat peste 145.000 de euro, masinile trebuie sa mearga aproape non stop. De aia am si angajat câte doi soferi pe o masina”, explica Andrei Munteanu, administrator la firma Alcoda Bacau.

Polita RCA – de la 300 de euro la 5.000 de euro

Potrivit sindicatelor transportatorilor, in 2012, un RCA pentru un camion costa 300 de euro, iar in 2013 polita a ajuns sa valoreze 700 de euro. „Tarifele au crescut la 1.000 de euro in 2014, la 3.500 euro la final de 2015 si, in pofida sesizarilor si dialogului cu autoritati si asiguratori, asigurarea RCA pentru camioane a ajuns sa coste peste 5.000 euro la clasa B0 dupa iulie 2016”, spun patronatele din transporturi. Oamenii cer insistent, printre altele, si demiterea sefului ASF, Misu Negritoiu, vinovat, spun ei, de situatia asigurarilor din România.

Alaturi de sefii lor, soferii de camioane se tem pentru propriile locuri de munca. „Normal ca patronul te trage pe dreapta, ca nu-i convine sa bage atâtia bani si sa nu scoata mai nimic. Iar noi mergem in somaj. Dar, am si eu familie, doi copii, am si eu nevoi…E clar ca nu o sa fie deloc bine”, spune Neculai Olaru, sofer de TIR la firma Ades Com. Trecuse mult de ora prânzului si camionagiii inca isi continuau protestul „marsaluind” cu viteze de melc si claxonând insistent prin cartierul Izvoare. „Vom face asa pâna când vor intelege sa ne rezolve favorabil cerintele”, au incheiat protestatarii.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

5 COMENTARII

  1. Niste golani. De cand a disparut cabotajul, majoritatea isi tin masinile pe comunitate facand profituri substantiale si platindu-si soferii cu salarii de rahat .Bine ca stiu sa faca scandal desi platesc asigurari infinit mai mici decat o fac ceilalti transportatori din comunitate, iar cand e vorba de facturi ei aplica aceleasi preturi ca celelalte firme europene.

  2. @ Cristi . Criste , mai bine taci , ca habar n-ai despre ce vorbesti. Te bagi ca musca-n lapte………politele Rca in Italia,Germania,Austria……..nu depasec 2000 de euro /an .Cat despre salariile pe comunitate date de catre transportatorii romani , acestea au ajuns la 1900-2000 euro/luna.Cui nu-i convine sa stea acasa , pe somaj, sau sa mearga in Italia sofer , acolo ia 2200-2300 max.A sa ca vezi-ti de cochilia ta , nu mai scoate capul afara ca esti prea prost si prea invidios……………

  3. Foarte bine, eu ii sustin si la fel ar trebui sa-i sustina toata lumea. V-ati intrebat de ce toate firmele de asigurari cu capital romanesc au fost falimentate, ramanand numai rechinii globalisti veniti de aiurea? Nu le convine „asiguratorilor” sa se duca dracului de unde au venit daca-i asa mare „pierdere”, facem inapoi una a statului roman si gata; unde bagam si aia „obligatorie” pentru case. Ce nu stie prostul agitat liber cu feibucul este ca firmele de asigurari sunt verisorii buni ai bancilor. Au aceasi tulpina si aceleasi obiceiuri. V-a placut cum v-au tras-o bancile? Urmeaza „asigurarile”, deocamdata au inceput cu agentii juridici dar vine si vremea particularilor. Sa vad atunci smecherul care baga benzina de 5 lei in BMWul man-a 7-a, ca sa faca o tura de centru, de unde mai plateste.

LĂSAȚI UN MESAJ