Bacauani condamnati sa se spele in ploaie

    0
    Retelele de agent termic cedeaza non-stop/Foto: Ramona Ionescu


    Chiar daca au intrat in programul de modernizare a retelelor de termoficare, locuitorii de pe strada Alecu Russo au parte numai de probleme. Peste 700 de consumatori ai Thermoenergy nu au apa calda de mai bine de un an de zile si din cauza comunicarii proaste cu reprezentantii constructorului nimeni nu stie cât vor mai dura lucrarile.

    „Am ajuns la limita rabdarii! Avem copii mici pe care trebuie sa ii spalam si ne-am saturat de lighean! Eu, ca sunt barbat, si nu mai suport sa ma spal cu apa rece. Ne amagim singuri ca intr-o zi se va incalzi si apa rece care curge pe conducta de apa calda. Am ajuns ca la doua persoane sa platesc la intretinere intre 4 si 6 metri de apa calda, pentru ca am tot sperat ca pot face o baie, daca apa se va recircula”, declara Ionut Purice, locatar.

    Reprezentantii Asociatiei de proprietari nr. 61 „Cremenea III” spun ca in urma numeroaselor reclamatii legate de lipsa apei calde le-a recomandat proprietarilor sa nu mai deschida robinetii de apa calda pâna la finalizarea lucrarilor. „Nu s-au terminat lucrarile! Nu are nimeni apa calda pe strada Alecu Russo!

    Celor care au venit la asociatie sa reclame consumul exagerat de apa calda, le-am recomandat sa nu mai deschida robinetul pâna când nu se termina cu sapaturile. Se vede clar ca se lucreaza, ca tevile sunt jos. Cei de la Thermoenergy ne-au promis ca vor mai diminua facturile emise pentru apa calda, data fiind situatia creata, insa, nu au facut acest lucru. Facturile au venit la fel!”, declara Maricica Zamfirescu, administrator la Asociatia de proprietari nr. 61 „Cremenea III”.

    La aceasta problema, reprezentantii Thermoenergy Group SA Bacau declara ca blocul nr. 46 – de unde vin o parte din reclamatii – se afla la capat de coloana si din acest motiv ar fi probleme cu apa calda.

    „Avem mai multe semnale din zona legate de lipsa apei calde. Din punctul termic nr.14 pleaca apa calda catre consumatori, insa, se pare ca la unii dintre ei nu ajunge in parametri. Se fac lucrari in zona si este posibil ca nefiind consum constant, sa nu functioneze sistemul de recirculare a apei calde. In evidentele noastre, reteaua figureaza ca fiind functionala. La blocul nr. 46/D avem chiar 18 apartamente bransate la sistem. Vom trimite o echipa la adresa, ca sa reevaluam situatia. In ceea ce priveste consumurile, le acordam clientilor nostri un discount”, declara Narcisa Antoneac, purtator de cuvânt la Thermoenergy.

    Proprietarii nemultumiti de serviciile oferite de Thermoenergy au facut un tabel pe baza de semnaturi, la care au atasat un memoriu si l-au depus la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului Bacau, in speranta ca autoritatile abilitate se vor sesiza si le vor face dreptate. Reclamantii cer sa li se scada consumul de apa calda imputat si vor sa stie concret cât timp vor mai dura lucrarile de modernizare a retelei de termoficare.

    Conductele de apa calda de pe strada Nufarului, cârpite din doi in doi metri

    Pe o distanta de aproximativ 500 de metri, trotuarul din partea vilelor de pe strada Nufarului a fost rascolit in cel putin patru locuri. Echipele de interventie au sapat gropi imense de la un capat al trotuarului pâna la celalalt, pentru a identifica piederile semnalate in sistemul de termoficare. Lucrarile s-au tot prelungit pentru ca o data ce au cârpit o spartura, la reumplerea instalatiilor, din cauza presiunii, tevile vechi au cedat in alta parte. Rabdarea consumatorilor a atins cote maxime, iar in lipsa unor servicii de calitate, putinii proprietari care mai primesc agent termic in sistem centralizat spun ca isi vor monta sursa proprie de caldura si apa calda.

    „Noi avem toata bunavointa sa raspundem prompt acolo unde sunt avarii, pentru ca si noi locuim la bloc si stim prea bine ce inseamna sa nu ai apa calda permanent. Reteaua din acest cartier este foarte veche, de pe vremea comunistilor, iar acest lucru se vede la fiecare pas. Lucram intr-o parte, cedeaza in alta. Aici trebuia schimbata de mult reteaua, ca oamenii sa nu se mai confrunte cu astfel de situatii”, declara unul dintre muncitori.

    „Dupa ce a fost modernizata strada, trotuarul din fata blocului nr. 10 Nufarului a fost rascolit de cel putin doua ori in aceasta primavara. Ne tot luptam cu oamenii si cu birocratia, când s-ar fi putut aloca fonduri pentru inlocuirea conductelor vechi”, declara Dorel Trofin, presedintele Asociatiei de proprietari nr. 106.

    Conducerea Thermoenergy a analizat situatia semnalata pe strada Nufarului si a raspuns solicitarii.

    „Reteaua de termoficare de pe strada Nufarului, aferenta alimentarii cu apa fierbinte a punctelor termice din Bistrita Lac, este o retea cu o vechime de circa 40 de ani, cu un grad ridicat de coroziune. Reducerea drastica a numarului consumatorilor de energie termica in sistem centralizat din aceasta zona a facut ca reteaua sa fie supradimensionata, circulatia fluidului cu viteze reduse accentuând gradul de coroziune prin oxigen, producând astfel spargeri dese ale conductelor.

    In momentul de fata, Thermoenergy Group SA, operatorul retelei desemnat de municipalitate, prin interventii de intretinere si reparatii in regim accidental, incearca sa mentina reteaua in functiune. In acelasi timp se cauta solutii pentru gasirea de fonduri la nivelul municipiului Bacau pentru realizarea proiectului de modernizare a retelei primare din aceasta zona”, declara Radu Cristian Palade, director general la Thermoenergy Group SA Bacau.



    Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

    LĂSAȚI UN MESAJ