BAC-ul cel din toti anii

2


De luni, absolventii de liceu au intrat in febra examenelor de bacalaureat. Conform statisticilor, peste 130.000 de adolescenti s-au inscris la acest examen de maturitate: a fi sau a nu fi! Am parcurs calendarul probelor, ca si in anii precedenti este extrem de stufos, cu probe care nu mai inseamna mare lucru pentru un absolvent de liceu si viitor student, in tara sau strainatate.

Competente de comunicare, digitale, un fel de hai sa ne aflam in treaba. De ce sa tina un examen, fie el si de Bacalaureat, o luna? Stres inutil, bani cheltuiti, când, nu este numai parerea mea, erau suficiente trei-patru probe, mari si cu exigenta maxima.

Care sa fie, ar urma intrebarea. Nu sunt specialist, sunt destui prin ministere, inspectorate, licee, dar nu ar trebui sa lipseasca Limba româna (literatura si gramatica), matematica, fizica, chimie, informatica, biologie, unele pot fi la alegere, cuplate in functie de specializarea liceului, a facultatilor.

De ce sunt excluse universitatile, administratiile locale din aceasta ecuatie? Pentru ce-i scolim? Cred ca am investit destul de mult in pregatirea unui somer. Poate e timpul sa ne aplecam si asupra competentei, nevoilor economiei, a calitatii “materiei prime”.

Nu vreau sa mai fac apel la cifre, la procente, arhivate din anii trecuti, cred ca putem fi optimisti, sa le acordam tuturor incredere, sa le uram succes, cum a facut-o si presedintele tarii, care isi doreste ca toti cei inscrisi sa obtina “rezultate bune si foarte bune”, dupa care face o observatie de interes: “sa investim mult mai mult efort in a asigura tuturor elevilor un parcurs educational complet si pe masura potentialului lor”. Este pentru prima data, dupa 25 de ani, când de la cel mai inalt nivel vine o asemenea precizare “pe masura potentialului lor”. De luat aminte.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

2 COMENTARII

  1. Nu se mai poate vorbi de o scoala adevarata aceea in care profesorul este sanctionat in locul elevului dupa ce acesta din urma a avut un comportament inadecvat in timpul orelor dar pentru ca are drepturi foarte multe,scapa basma curata.Profesorul este mustrat pe nedrept sau tratat ca un om cu comportament nelalocul lui in timp ce elevul care l-a insultat grav in timpul orei(dar cine sa fie martor?clasa??nahh!se coalizeaza cu totii impotriva profesorului chiar daca nu merita dar i-a deranjat ca le-a pus note mici care le arata non-valoarea si nestiinta), primeste media 10 la purtare!Normal ca au ajuns elevii din ziua de astazi sa ia in ras scoala romaneasca.Ah si la Bac-ul despre care vorbim in fiecare an,rata promovabilitatii este cat mai mare ca sa ramana directorii „competenti” in functii.Asa ajung elevii care dau din ani in Pasti pe la ore sa treaca Bac-ul chiar cu brio!
    Totul e de forma in invatamantul romanesc,in niciun caz cum era pe vremuri.E o bataie de joc iar cadrele didacticve care nu dau spaga serioasa directorilor,sunt tratati ca niste paria in scoli.Niciodata nu au dreptate si sunt declarati „incompetenti” prin abuz psihologic asupra lor.

  2. Exista desigur si de partea cealalta,a profesorilor,abuzuri asupra elevilor dar sa asociezi un biet profesor care doar incearca sa mentina linistea la ora ridicand vocea din cand in cand(motiv numai bun de a fi considerat irascibil sau isteric,adica putin „plecat cu pluta”,eventual,fortat un pic), cu un profesor care ii bate cu pumnii sau le smulge parul de cap este o aberatie sau o ticalosie din partea unor directori fara margini.Mancatoria si lacomia unora naste monstri iar invatamantul romanesc numai „educatia si respectul fata de seaman” nu promoveaza la ora actuala…Multe mizerii pornesc chiar de la Inspectorat.de exemplu,fiul unei ilustre inspectoare se trezeste la o anumita ora la care nu face fata si nu e capabil sa obtina mai mult de un 3 sau un 4,ia profesoara in raspar si o face „proasta”,primind totusi media 10(zece) la purtare la sfarsitul semestrului.Si cate nu mai sunt de spus.
    Asteapta cineva performanta in asemenea conditii?

LĂSAȚI UN MESAJ