Astra Asigurari este amenintata cu falimentul. Ce va fi cu clientii ei?

0


– asiguratii pot cere inapoi, de la Astra, o parte din bani pâna la aprobarea falimentului sau de la Fondul de Garantare a Asiguratilor ulterior
– insolventa Astra nu a fost inca hotarâta de o instanta de judecata

Asiguratii societatii Astra Asigurari, care are o sucursala si in Bacau, agentii in Comanesti si Onesti, un punct de lucru in Sascut si un Centru de daune in Bacau, pot sa denunte politele si vor primi inapoi, de la companie, o cota parte din prime, daca operatiunea are loc pâna când instanta decide falimentul asiguratorului, sau de la Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA), daca solicitarea este transmis ulterior. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a anuntat, miercuri, 26 august, decizia de dizolvare a acestei companii si deschiderea procedurii de faliment. Intrarea in insolventa si declararea falimentului sunt, insa, de competenta instantelor judecatoresti, care se vor pronunta dupa parcurgerea procedurilor de rigoare.

Pâna la clarificarea situatiei, la Astra atmosfera este apasatoare, dar reactiile inca nu aparut. Joi, 27 august, la sucursala din Bacau era liniste absoluta. Directorul sucursalei, Florin Misaila, este in concediu medical. Sarcinile sale de serviciu au fost preluate de Iulian Matanie, director delegat. „Deocamdata – spune Iulian Matanie –, nu avem o pozitie oficiala a conducerii companiei.

Ceea ce putem spune acum este ca politele de asigurari merg in continuare. Ele sunt valabile pâna la expirare. Pâna va fi declarata insolventa si se va ridica licenta societatii, daunele si tot ce tine de aceasta vor fi preluate in continuare de Astra. Dupa declararea insolventei vor fi preluate de Fondul de Garantare a Asiguratilor. Insolventa trebuie declarata printr-o hotarâre judecatoreasca. Pâna acum, despre insolventa s-a vorbit numai intr-o conferinta de presa”.

Milioane de clienti stau cu ochii pe Astra

Directorul delegat nu poate preciza câti clienti si câti solicitanti de despagubiri de daune are Astra in Bacau. Dar, la nivel national, solicitarile de despagubire se ridica la 76 de milioane de lei, potrivit datelor furnizate de ASF miercuri. Iar instanta se va pronunta intr-un termen care variaza de la 10 la 20 de zile. Astra Asigurari are 1,8 milioane de asigurati, cu 2,5 milioane de polite valabile.
Cert este ca, in caz de faliment, toate dosarele de daune vor fi preluate de FGA. Solicitantii se vor adresa direct acestui Fond (Bucuresti, 020805 Str. Popa Petre nr. 24, Sector 2 – program luni-joi 8,30 – 17,15, vinerea 8,30 – 16,00, tel. 021.211.60.37). Inca nu stim foarte exact care este procedura, pentru ca nu avem un precedent.

Astra se apara, comentatorii o critica

Vineri, 28 august, Astra a convocat o intâlnire, la Bucuresti, cu factorii de conducere din tara, pentru noi clarificari. Pâna atunci, cei de la Astra se apara. „O hotarâre de intrarea in insolventa si faliment – a opinat Iulian Matanie – va fi data pentru ca firma sa fie preluata de altcineva fara actionarul actual. Sunt interese mari aici”.
Observatorii din afara societatii vad, insa, altfel lucrurile, iar unii o spun direct. „De clientii acestei societati nu ne este mila, cu exceptia celor care solicita plata pentru daunele auto, pentru ca ceilalti sunt genul de clienti care vor acoperire maxima in cazul unei asigurari, dar pe bani putini sau chiar deloc – a opinat bokerul de asigurari bacauan Zorin Puscasu.

Toata lumea stia ca acolo este o problema. La Astra au fost platite prost daunele nu de azi de ieri, ci de ani. Calitatea serviciilor lasa de dorit. Oamenii s-au dus acolo la ieftin. Dar, ieftin iei, ieftin porti! Acum toti trebuie sa se adreseze Fondului de Garantare a Asiguratilor, dar totul va dura. Trebuie sa se pronunte clar insolventa, falimentul. Insa banii vor fi recuperati. Au mai fost asemenea cazuri, de exemplu al falimentului societatii Grup As. Si atunci s-a stat la rând. Noi, atunci, am avut doua dosare in cauza, care, pe un parcurs absolut normal, s-au rezolvat in vreo cinci ani. Acum, insa, tehnica de calcul s-a mai dezvoltat si cred ca lucrurile pot merge mai repede, chiar daca e vorba de o societate cu aproape doua milioane de clienti”.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ