20 aprilie 2024
OpiniiEditorialAlegerile: ce promit candidatii, ce vrea mediul de afaceri

Alegerile: ce promit candidatii, ce vrea mediul de afaceri

Campania electorala ne scoate in fata din nou promisiunile candidatilor, multe dintre ele fiind concentrate pe aspectul jalnic al mediilor economice locale. „Vreau sa revitalizez economia localitatii, vreau sa cresc numarul locurilor de munca” – spun aspirantii la fotoliile de primar. O putem spune oricare dintre noi, pentru ca – vorba ceea – nu ne-ar durea gura. Poate un primar crea locuri de munca? Poate infiinta societati comerciale, institutii care sa cheme la lucru zeci, sute, poate chiar mii de oameni?

Mediul economic e sceptic. Sau de acolo vin multe opinii apasate de mult scepticism. Ma dezarmeaza scepticismul antreprenorilor, dar nici nu am prea multe argumente sa-i contrazic. Am primit insa o surprinzatoare lucrare, un ghid veritabil, care se numestre chiar asa: „Ghidul masurilor economice pentru candidatii la alegerile locale”. L-a facut public Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR), in parteneriat cu Romanian Business Leaders. Pentru ca mediul de afaceri vede si el cum bâiguie câte unii sau altii dintre candidati pe teme ale dezvoltarii economice. Au facut-o pentru ca – spun autorii – managementul localitatii are unul dintre cele mai importante roluri in sustinerea dezvoltarii economice.

Si ce le arata oamenii de afaceri candidatilor? Mai intâi care este profilul candidatului, ce trebuie sa faca el pentru a genera dezvoltare economica locala. Apoi enumera, cu amanunte, zece masuri economice de luat, dar si ce trebuie facut pentru accesul IMM-urilor la finantare adecvata din fonduri locale.

Cu sugestii pentru masuri in dezvoltarea creativitatii si inovarii, pentru accesul la piete. Iar in ultima instanta, dar nu pe ultimul loc, cu sugestii pentru reactivarea administratiei publice.
In total, concrete, 30 de masuri de aplicat in aceste sensuri. In sprijinul unui primar si a echipei sale, a consiliului local, pentru ca, singur, un primar nu va aduce de acasa locuri de munca si dezvoltare, dar actorii din sectorul public pot colabora cu cei din mediul economic si non-guvernamental pentru a genera crestere economica.

Nu vreau sa dezvalui mai multe din lucrarea amintita. Cititi ghidul, iar cine nu-l gaseste sa caute pe internet, pe site-ul CNIPMMR (cnipmmr.ro).

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri