Aeroportul Bacau: mai multe destinatii, mai multi calatori

Poarta a bacauanilor spre Europa si carte de vizita a Bacaului pentru straini, Aeroportul International “George Enescu” si-a diversificat serviciile si a atras, an de an, tot mai multi pasageri. Astfel, numarul calatorilor care au folosit ca punct de plecare / sosire Aeroportul Bacau a crescut de peste zece ori din 2004, când era de 32.428, pâna in 2015, când a ajuns la 364.727.

32

In primul semestru al acestui an, s-a inregistrat o crestere de trafic de 19 la suta fata de anul precedent, ajungând la 193.137 de pasageri, cu 31.102 de pasageri in plus fata de semestrul I al anului precedent.

„Aceasta crestere de trafic se datoreaza atât maririi frecventei anumitor zboruri fata de anul 2015 cât si introducerii de noi destinatii de pe Aeroportul Bacau. Estimam, pentru anul 2016, o crestere de 11 la suta fata de anul 2015”, a declarat Oana Chelaru, director general al Regiei Autonome Aeroportul International „G. Enescu” Bacau. Ceea ce ar insemna, la final de an, 405.000 de pasageri.

 Aeroportul Bacau: mai multe destinatii, mai multi calatori

Au fost introduse noi destinatii

De pe Aeroportul „George Enescu”, bacauanii si ceilalti locuitori ai Regiunii Nord-Est pot calatori, la ora actuala, catre 11 destinatii internationale. In programul de zbor al acestui an au fost introduse destinatii noi: Catania, Madrid si Stuttgart (zbor operat doar in luna iunie).

De asemenea, in orarul verii 2016 au fost sporite frecventele pentru doua curse: Bacau-Londra Luton de la 5 la 6 / saptamâna si Bacau-Dublin, de la 2 la 3 / saptamâna. Destinatiile anului 2016 sunt Bruxelles, Bergamo, Roma, Torino, Liverpool, Bologna, Catania, Madrid, Londra, Dublin si Antalya.

Ca frecventa, pe primele locuri se afla Roma (7 zboruri / saptamâna) si Londra (6 zboruri / saptamâna). Compania aeriana Blue Air, care implineste anul acesta 10 ani de operare in Bacau, a transportat de pe Aeroportul „George Enescu” peste 2,7milioane de pasageri, ceea ce, sa recunoastem, e de-a dreptul impresionant.

Modernizare de 15 milioane de euro

Cincisprezece milioane de euro sunt investite in modernizarea Aeroportului International “George Enescu”, proiectul aflându-se in derulare si urmând sa se incheie in 2017. La final, aeroportul va avea un terminal modern cu o capacitate de procesare de 300 de pasageri/ora/flux de plecare si o suprafata totala de 6.600 mp, un nou turn de control, un terminal intermodal pentru transport rutier public (autocare, microbuze) si cladiri tehnice (garaj utilaje, centrala electrica, centrala termica).

Parcarea aeroportului va sustine cresterea previzionata a traficului aeroportuar. Pe lânga aceasta investitie, Aeroportul Bacau detine avizul pentru proiectul de construire a unei noi piste, in valoare de 37 milioane de euro.

Noua pista va avea o dimensiune de minimum 45 m latime si 2.500 m lungime si va fi consolidata pentru un indice de portanta de minimum 65 PCN/R/C/W/T, ceea ce inseamna ca vor putea ateriza si decola din Bacau si aeronave grele. Investitia va include, de asemenea, un sistem de balizaj corespunzator standardelor europene.

 Aeroportul Bacau: mai multe destinatii, mai multi calatori

S-au achizitionat aparate si utilaje

In paralel cu proiectul mare, de modernizare, in 2016 s-au facut si investitii care sa imbunatateasca activitatea Aeroportului, care nu a fost intrerupta nicio secunda. Astfel, regia a achizitionat aparate de aer conditionat in sala de plecari externe a terminalului pentru a creste confortul pasagerilor, o autospeciala de stingere incendii, o investitie care ridica capacitatea Aeroportului de a interveni in situatii de urgenta, o scara de pasageri, utilaje de platforma, un microbuz pentru transportul echipajelor si a infiintat o linie de control separata pentru alte persoane decât pasagerii, aceasta din urma având drept scop fluidizarea procesarii in terminal.

De vorba cu pasagerii, prin mail, telefon, facebook

Aeroportul Bacau transmite periodic, prin intermediul mijloacelor media si pe retelele de socializare date referitoare la activitatile desfasurate, stadiul lucrarilor de modernizare si alte informatii de interes public care pot veni in ajutorul pasagerilor.

Comunicarea directa cu publicul se realizeaza prin mai multe cai. Astfel, Servicul Informatii Pasageri poate fi contactat atât telefonic, la numarul 0234.575.400, interior 121, cât si prin e-mail, la adresa pax@bacauairport.ro.

In acelasi scop au fost incluse in lista activitatilor institutiei si programe de vizitare a Aeroportului, in special pentru elevi, in cadrul saptamânii “Scoala Altfel”. Publicul mai poate gasi informatii pe site-ul oficial al Aeroportului Bacau (www.bacauairport.ro), precum si pe pagina oficiala de facebook, pe care sunt postate comunicatele si prin care se poate interactiona direct cu reprezentantii Aeroportului.

 Aeroportul Bacau: mai multe destinatii, mai multi calatori
„Este foarte important sa mentionam ca inca de la inceputul procesului de modernizare au fost intreprinse toate masurile pentru ca lucrarile de santier sa nu afecteze activitatea operationala. Astfel, lucrarile se desfasoara etapizat, cu eforturi deosebite pentru asigurarea continuitatii operationale.”
Oana Chelaru, director general al Regiei Autonome Aeroportul International „G. Enescu” Bacau


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

32 COMENTARII

  1. Iasiul v-a depasit demult. Asa oras, asa servicii, asa personal. Si la categoria astă intra începând cu cei care asigura serviciile auxiliare si terminând cu bizonul care verifica pasaportul.

    • Stimate Mihai! Ești puțin în urma cu informațiile….. tractorul la pensionat de mult, autobuzele sunt tot pentru confortul dumneavoastră să nu vă deplasați pe jos iar precum ați scris dumneavoastră „atutudinea” va rog să faceți punctat drept la cine se face referire

  2. Comportamentul salariatilor este de multe ori jenant,aspectul si conditiile din aeroport sunt echivalente cu cele dintr-o halta CFR.Cat timp politicul o sa-si bage coada in administrarea institutiilor n-o sa avem rezultate.Intrebare retorica:de ce nu sunt lasate si alte companii sa opereze de pe acest aeroport,mai ales in situatia in care compania ce detine monopolul(Blue Air),nu si-a respectat obligatiile contractuale ptr modernizarea aeroportului?Daca factorii de decizie s-au ales cu spagi grase pentru a favoriza operatorul,noi utilizatorii ne-am pricopsit cu bilete mai scumpe.In conditiile in care aeroporturi ca Iasi,Suceava s-au modernizat si adaptat la noile cerinte ale pietei,cei din Bacau bat pasul pe loc.Nu sunteti in stare sa faceti o strada de acces si o parcare decenta,dar va place sa va dati in stamba aruncand la intamplare cateva cifre care va favorizeaza la prima vedere.De fapt realitatea este diversa.Madam Chelaru,orice manager cu un pic de bun simt(evident nu-i cazul dvs !!!) si-ar fi prezentat demisia dupa o asemenea activitate fructuoasa.Da la Bacau se poate,post caldut,leafa mare,”curat,murdar coane Iancule !!!….”

      • Esti in necunostinta de cauza.Exista un contract de concesiune directa intre aeroport si Blue Air,prin care ultima firma se angaja sa execute lucrari de modernizare si plata unor chirii aferente(reziliat in 2013 .Acest contract este si acum sub lupa DNA-ului.Vezi ca pe la noi se poate orice??? !!!!….

  3. Aeroport prost organizat, mizerie peste tot, facilitati zero (veceuri murdare), preturi extrem extrem de mari pentru o tara de lumea a treia, cocalari care stau cu zecile si fumeaza exact la usa de intrare fara a-i deranja nimeni si arunca tigari pe jos, gropi cat cuprinde in zona parcarii, masini parcate de cocalari drept in fata intrarii principale calare una pe alta, drumul care duce la aeroport seamana cu drumul mortii.
    Felicitari!

  4. Si eu as avea de adus o remarca la „bizonul care verifica pasaportul” asa aere de dumnezeu care iti da voie sa intri in rai are de parca nu a mai vazut romanu ofiteri de control, mai taiati-le putin din trepte ca le-a ajuns nasul la cota 11000 m altitudine, figuri de sateni !

    • Draga ,,calator” cu doua clase mai multe decat avionul cu care calatoresti in Spania la cules capsuni sau ce mai vrei tu, cred ca ar trebui sa ai mai mult bun simt pentru ca asta ne lipseste in primul rand noua pasagerilor. Spun acest lucru deoarece calatoresc destul de des prin aeroportul din Bacau si nu cred ca problema este la personal ci la calatorii care au plecat de doua zile din tara si deja au uitat ,, lalingua rumena”, si au impresia ca in momentul intarii in tara toata lumea trebuie sa faca plecaciuni in fata lor.

  5. Ați rezervat toate parcările pt constructor care stau goale iar clienții va blestema ca nu au loc de parcare o imagine foarte urâtă ceam putut sa văd regretabil 👎

  6. Nici taximetristii din fata aeroportului nu fac cinste aeroportului! Daca nu ai cursa in afara orasului si nu platesti platesti suma exagerata ceruta de ei refuza transportul! Rusine!

  7. E clar caci proiectul visator atrage atentia , interesul e mare dar si lapsusurile sunt mari, speram sa-si fi dat seama si autoritatile bacauane ca e o sursa de venit mare pt Bacau !
    Acei taximetristi flamanzi care au ocupat abuziv intrarea in aeroport , acei ofiteri care controleaza si staff ul din aeroport iti da bun venit intrus-o tara perduta si o societate inapoiata. …

  8. Poate cand se vor termina toate lucrarile va arata si aeroportul de la Bacau bine ,va fi ordine si organizare.Vor veni mai multi investitori din afara,dar bine ar fi daca ar fi din nou zborul Bacau Beauvais .

  9. Angajatii de la control vamal si pasapoarte se poarta foarte urat, exagereaza nepermis controlul si iti lasa un gust amar la plecare respectiv la intoarcere. Nici ceilalti angajati ai aeroportului nu sunt profesionisti, de ex. noi putem vedea clar pe flight radar ca avionul are intarziere 2 ore dar ei habar nu au….ingramanind pasagerii in sala de dupa check in pentru a astepta avionil 2 ore.
    Despre taximetristii de la poarta ce sa mai spunem, refuza orice cursa care e sub 100 lei, vor sa mearga doar la Piatra Neamt. Nu stiu unde sunt cei care trebuie sa-i verifice si sa le ridice licentele, asa cum se intampla in tarile civilizate.

  10. La aeroportul din Bacău cine calculează taxele aeroportuale?
    La serviciile oferite de voi dar plătite de noi sunt sub orice limită.
    Comportamentul personalului SRI este unul bolșevic și deloc de o țară EU,trebuie sa-i informați pe domniile lor că persoanele care trec prin x-ray sunt persoane nu infractori și instituția care o reprezintă este în slujba cetățenilor nu o moșie feudală.
    Sunt și persoane care respectă călătorii dar îi poți număra pe degete și bineînțeles nu durează mult pe post.
    Păcat că avem o poziție centrală în Moldova și aeroportul ar putea fi de departe o resursă imensă pt oraș și economia locală.
    Apoi dumneavoastră ar trebui să fiți prima care ar trebui să luați măsuri cu taximetriști care stau în incinta aeroportului sunt de o nesimțire crasă. De ce nu instalați un terminal video unde poți comanda un taxi și prețul cursei.Învățați de la Otopeni care după tragedia japonezei a fost în sfârșit distrusă mafia taxiurilor.

  11. Vreti zboruri bussines la preturi lowcost , este un aeroport de navetisti nu un aeroport turistic . Personalul aeroportului este adaptat la clientela , e mare lucru ca personalul nu poarta masca de protectie . La clientela cu seminte in buzunar si chistocul in coltul guri nu poti sa pretinzi covor rosu.Cu 200/300 € te duci si vi prin toata Europa….
    andiamo Vasali che tardi .

    • Fiecare aeroport din lume are si navetisti si turisti, asa ca vorbesti prostii !!!
      Sigur tu esti unul dintre navetisti dupa limbajul suburban pe care il ai. Raman la parearea ca personalul aeroportului exagereaza de foarte multe ori si face exces de zel, iar despre taximetristii de acolo nu merita nici un client pe zi macar la cat de nesimtiti sunt.

  12. De „puterea exempului”a-ti auzit stimati compatrioti?,cand o persoana fumeaza si arunca tigareta pe jos ,luati-o voi de jos si puneti-o voi in cos,sau cand arunca gunoiul pe jos in parcare ,luati-l voi de jos si duceti-l la cos…Poate exista o firmitura de bun simt in persoana si nu va mai arunca pe unde apuca gunoiul,si apropo’s de personal ca va” trateaza urat”…aratati-le si voi bun simt si respect si nu cu „harfe ” de smecheri si figuranti si ve-ti fi tratati cu bun simt de angajati sunt si ei oameni ….zboruri frumoase..

    • In primul rand habar nu ai sa scrii corect gramatical: ,,veti fi tratati si nu ve-ti fi tratati”. Probabil faci parte din personalul ce lucreaza acolo arogant, incult dar cu pretentii de atotcunoscator.

  13. O „crestere” de 11% e ca o scadere in conditiile in care media nationala in semestrul I 2016 a fost de 18%. Aeroportul Iasi rupe, Suceava decoleaza catre Torino, Milano si Londra, Brasovul se va deschide in curand iar de la Bacau vor mai zbura doar cardistii de Anglia si „capsunarii” de Italia. Iar pentru aia care vor Germania…mergeti la Iasi! De la Bacau au fost cateva curse electorale pesediste catre Stuttgart care au fost oprite dupa Alegerile locale.

  14. S-au mentionat o serie de nemultumiri si pe buna dreptate.
    Nu iau apararea conducerii dar o serie de aspecte chiar nu tin de ei: strada (primaria), taximetristii (protectia consumatorului+politia), controlorii (SRI).
    Si sa fim foarte sinceri o parte din mizeria de acolo se datoareaza si calatorilor sau insotitorilor.Daca arunca sticla de suc goala pe jos este din proasta educatie si nu cred ca au ce sa faca.
    In rest comparatia cu Iasi ne dezavantajeaza total.
    Macar de ar face ceva dar pare ca totul est eo continua promisiune electorala fara finalitate.

LĂSAȚI UN MESAJ