19 aprilie 2024
ActualitateActele de stare civilă întocmite în străinătate se transcriu obligatoriu

Actele de stare civilă întocmite în străinătate se transcriu obligatoriu

– dacă documentele conțin erori, transcrierea se face după îndreptarea lor de către autoritățile emitente – transcrieri se fac atât în cazul căsătoriilor, cât și a nașterilor înregistrate în străinătate

Actele de stare civilă ale cetățenilor români, întocmite în străinătate la autoritățile locale competente, se transcriu, obligatoriu, în registrele de stare civilă române. Băcăuanii care se regăsesc în această situație sunt obligați să facă acest lucru în termen de șase luni de la întoarcerea în țară sau de la primirea din străinătate a certificatului sau a extrasului de stare civilă.

Cererile de transcriere care se depun la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor sau la primăria unității administrative-teritoriale de la locul de domiciliu al solicitantului se aprobă de către primar, după ce s-a obținut avizul prealabil al Direcției Județene de Evidență a Persoanelor.



Cererea de transcriere se adresează primarului unității administrative-teritoriale pe raza căreia își are domiciliul titularul certificatului/extrasului și se face în nume propriu sau prin împuternicit cu procură specială, autentificată. Cererea de transcriere este însoțită de certificatul sau extrasul multilingv de stare civilă eliberat de autoritățile străine, în original (apostilat sau supralegalizat, după caz), fotocopie și traducere legalizată. După caz, la dosar se atașează fotocopii ale certificatelor de naștere și de căsătorie, fotocopii ale actului de identitate sau pașaportului.

De asemenea, după caz, se cer declarații notariale, din partea ambilor soți, dacă sunt cetățeni români, sau numai a soțului cetățean român, cu privire la numele purtat după căsătorie, în situația în care în certificatul/extrasul de căsătorie procurat din străinătate nu se face referire la numele soților după căsătorie. Părintele care solicită transcrierea certificatului de naștere al copilului trebuie la rândul lui să dea o declarație, în cazul în care părinții au domicilii diferite.

”În cazul transcrierii certificatului de naștere al copilului, cererea se face la locul de domiciliul al părintelui. Cei care au domiciliul în municipiul Bacău, depun cererea la Starea Civilă. De acolo se trimite pentru un aviz de la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor, iar după ce vine avizul se întocmește actul de naștere și se eliberează certificatul. Cei care au domiciliul în alte comune, depun cererea la comună, angajații primăriei trimit adresă pentru aviz, iar cursul este același. Dacă părinții au domicilii diferite, pot face solicitarea la oricare din adresa de domiciliu”, declară cms. șef Ion Prisecaru, director executiv la Direcţia Publică de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Bacău

La dosar se mai cere o declarație din partea titularului actului ori a reprezentantului legal că nu mai există un alt act transcris/înscris sau reconstituit. În situația în care se stabilește că în certificatul sau extrasul eliberat de autoritățile străine au fost înscrise date care sunt în neconcordanță cu cele înscrise în registrele de stare civilă române, transcrierea se va face după îndreptarea erorilor de către autoritățile străine emitente.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri