28 martie 2024
Economie780 de milioane de lei vechi, amenzile primite de marii comercianti

780 de milioane de lei vechi, amenzile primite de marii comercianti

Hypermarketurile din judet nu scapa nicio clipa de controalele comisarilor Protectiei Consumatorilor, stiut fiind faptul ca la astfel de unitati se inregistreaza numeroase cazuri in care drepturile clientilor sunt repetat incalcate de marii comercianti.

Astfel, numai in ultima luna, au fost calcati de catre comisarii bacauani nu mai putin de 12 mari retaileri care au magazine in tot judetul. Controlul, derulat tematic la nivelul intregii tari, a fost impus si ca urmare a plângerilor din ce in ce mai multe venitre din partea consumatorilor. Cum era de asteptat, neregulile depisate in supermagazine au fost „fara numar”, fapt ce i-a determinat pe comisarii bacauani sa aplice nu mai putin de 25 de amenzi, valoarea totala a sanctiunilor ridicându-se la 79.000 de lei (790 milioane de lei vechi), iar in alte cinci cazuri dându-se doar avertismente. Sanctiunile au fost date, printre altele, si ca urmare a promotiilor care s-au dovedit a fi incorecte si nereale.

„De exemplu, la mai multe hypermarketuri, s-a depistat ca, in cadrul promotiilor cu discount, nu exista pretul de referinta, respectiv cel mai mic din ultima luna, la care se poate raporta reducerea de pret, sau cel singular, al produsului de la raft, astfel incât clientul sa-si poata da seama in ce consta reducerea. Regula acesta trebuia sa fie si in cazul ofertelor de genul «1A1 gratis» sau «300 de grame la pret de 200 de grame», ceea ce, din pacate, nu a fost respectata de unele unitati”, a declarat Alin Nastasa, seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Bacau.



Jaf la drumul mare

In general, clientii magazinelor de tot felul se asteapta sa gaseasca tot soiul de pomeni pe rafturi, mai ales in momentele cheie din an, cum ar fi sarbatorile religioase sau in perioada estivala. Din pacate, realitatea a dovedit ca afirmatia este valabila pentru orice moment din an. Partea proasta este ca, in lacomia lor, de ceva vreme, si hypermarketurile, nu doar micii comercianti din piete sau de cartier, apleaza la tot soiul de metode prin care pacalesc clientii. Si aproape ca nicio metoda prin care isi pot rotunji câstigurile nu a fost ocolita de marii comercianti.

De exemplu, marii retaileri au fost sanctionati si pentru practica comerciala inselatoare. Practic, la unii dintre acesti comercianti, au fost identificate situatii in care, la un detergent de vase, se prezenta drept cadou un alt produs, dar care, in realitate, era platit de catre client la casa. Nereguli au mai fost si in privinta temperaturilor la care erau pastrate fructele si legumele, unele magazine expunând la vânzare astfel de produse la o temperatura de 23 de grade Celsius, fata de 5° C, maxim 18°C, cât era valoarea trecuta pe eticheta.

Greu de crezut si faptul ca, dupa atâtia ani in care legislatia in domeniu a fost modificata repetat si adaptata noilor realitati, marii comercianti inca mai „scapa” la raft produse de pe care lipsesc etichetele cu elementele de identificare si caracterizare sau care contin informatii gresite privind tara de provenienta.

De vina e calculatorul

O astfel de situatie a fost sesizata, recent, de mai multi consumatori scandalizati de faptul ca au fost indusi in eroare când au cumparat, de exemplu, alimente pretinse a fi din România, dar in realitate erau din Franta sau alt stat din UE ori Orient. Ciudat este ca, in astfel de cazuri, aproape de fiecare data, responsabilii acestor magazine incearca sa justifice eroarea de la raft, dând vina pe calculatorul care cica ar fi dispus printarea gresita a datelor de pe etichete.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri